![]() |
|
| |||
| |||
| Jag upplever dålig framerate använder powercolor x1950 pro AC2 Saker jag har gjort: - Försökte gamla ATI-drivrutiner som rekommenderas med box med tanke - Försökte ATI Catalyst 8.1 - Ombyggd OS bara Incase gamla förare motstridiga - Kontrolleras om alla fläktar fungerar. Alla är - Kontrolleras hardrive. Allt verkade bra - Fick en ny powersuply. En arktisk 600W med mycket ampere på räls - De flesta förarna är aktuell med systemet. System specs: Intel Pentium D 3.2ghz Maxtor 7200rpm 150gb 2GB pc5300 minne Asus P5VD2-MX SE moderkort Im använder OMEGA drivrutiner. De verkar ha fått bort den choppyness, men de fruktansvärda bilder kvar. Jag har gjort CPUz och jag har fått reda på att min CPU verkar vara att gå från 2,4 GHz till 3.2ghz kontinuerligt. Jag har köpt klistra för min heatsink och ren att & Sätt det senare. Spel jag spelar verkligen suga på ramarna. Jag har testat IL2 sturmovik och Oblivion och båda är mycket lika i ramar. Om jag sänker inställningar får jag en knuff i kanske 4 ramar: / som normalt 14-20 frames MAX, men om jag möter en vägg jag få ca 60 upplösning 1024 x 768 Om du behöver mer information, så kommer jag att lägga till mer information om det behövs. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| kontrollera med ett antivirusprogram. de är en annan stor faktor med bildhastighet frågor. också defragmentera hårddisken. som kan ge ytterligare 1 eller 2 frames. det kanske inte låter som mycket, men med tanke på omständigheterna, 1 eller 2 ramar här kan göra en värld av skillnad.
dubbelkolla för att se om ditt grafikkort är döende. om du tar det många år sedan, kan det långsamt att bränna ut. helt ärligt, jag tror att du bara har en massa virus. också se till att inga extra processer körs i bakgrunden medan du spelar. de tenderar att göra en stor skillnad. Mitt System: Hesekiel
|
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag har absolut inga virus på min dator. Å andra sidan, mitt grafikkort kan eventuellt dör. Jag köpte den på 14-01-08 så ålder är inte en fara. Det kan vara ett dumma fel som kan av trasig det. Fan, jag har pågått längre än 28 dagar på sig att lämna tillbaka den: (övertyga dem är enda sättet jag. |
|
| |||
| |||
| Jag vill inte låta som en smärta i röven, men om du har följt evilfantasy's tråd om att ta bort virus och sabotageprogram göra. Jag följde en liknande guide när datorn inte igång ordentligt och det kom med alla möjliga saker, trots mina Norton inte ta upp det. Oavsett säga att jag inte har Norton längre, och att vara ärlig Norton kan göra ganska stor skillnad på ditt framerates även om det är installerat! Hursomhelst, jag har inte svarat på denna tråd för att lågan Norton. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag har inga virus, malware, rootkit etc på datorn. Jag använder AVG gratis och har slutat att köra i bakgrunden för att se om det gjort verkan. Det gav en 1 ram med en skillnad. |
|
| |||
| |||
| Okey Doke. Kan förefalla vis självklart, men om ett spel som oblvion du inte pumpa inställningarna alla om "högsta" är du. De X1950 är en god mid-range kort, men inget mer än så. Om inte, och din CPU är verksamma på bra, minnet är inte död, så det verkar ditt grafikkort är döende. Om du telefonen upp dem och ha en GORMA du kanske bara har tur. Har du overclocked ditt kort? |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag har inte overclocked mitt kort alls. Jag har fått företaget att skicka ut en kurir för att plocka upp mycket snart, så förhoppningsvis det ska bytas snart också:) |
|
| |||
| |||
| Stor! Precis fått ett helt nytt och fortfarande har samma problem. JESUS! |
|
| |||
| |||
| Jo, att vara ärlig, det skulle förmodligen utesluta det faktum att det är själva kortet och leder dig till några av dina andra hårdvara. Kör 3DMark och se vilka resultat du får. Kan sprida lite ljus över situationen. Vilka spel är det du har problem med? |