mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Gaming rigg ftw.

Reply

Thread Tools
Old 21 november 2008, 06:53
Medlem Group

Default Gaming rigg ftw.

Jeg er i ferd med å konfigurere min gaming PC endelige specs før jeg kjøper det rett etter jul og lurte på om dere ville vite det beste jeg kunne komme med følgende spesifikasjoner:

Quad core 3,0 GHz + 64 bit
8GB DDR2 ram
+ 250GB harddisk (500 + foretrukket)
Grafikkort 512MB + (ATi foretrukket, GDDR3 +)
Antec 1200 tilfeller (Are fans inkludert?)
600W PSU

Skjermen, musen og tastaturet er allerede sortert og budsjettet mitt for dette er ca £ 800 villig til å presse hvis det er en god nok grunn! Jeg har allerede OS sortert, er programvare ikke er et problem for meg.

Priser eller anbefalinger er velkommen, takk for hjelpen folkens!

Razer

PS Min kompis sa "Du må" slik:
Old 21 november 2008, 08:11
Donor Group

Default Gaming rigg ftw.

CPU: Jeg vil anbefale en duell kjerne CPU enn en Quad i spill, som du får bedre ytelse fra en duell, ville jeg anbefale Intel E8400 eller E8500 avhengig av prisene der du kjøper fra, hvis E8500 isn ikke mye mer enn E8400, gå for E8500, ellers E8400 vil bli bra.

RAM: det kommer an på om du ønsker å OC CPU, hvis du er, går for 2 sett med 2x2GB stokker ved PC2-8500 (1066MHz) RAM, hvis du ikke ønsker å Overklokk, gå for PC2-6400 (800MHz) køller.

HDD: gå for WD Caviar Black 640GB drive, er det duell tallerken så er raskere enn de fleste andre stasjoner (som er 3 + fat)

GFX: Det kommer an, hva oppløsningen du arbeider på?

Case: Noen fans er inkludert, omfatter det: 3 LED fans foran den store LED-vifte på toppen, og de to bakre LED fan, men hvis du vil ha en vifte på siden panelet, må du kjøpe en seperatly.

PSU: Gå for Corsair 650W hvis du ikke vil modulbasert og vil spare litt penger, men hvis du ønsker en modulær PSU, og ikke har noe imot å tilbringe ekstra, gå for 620W enhet.

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 21 november 2008, 11:02
Medlem Group

Default Gaming rigg ftw.

Takk kompis har hjulpet ganske mye. Den eneste grunnen jeg ser for quad core er fordi dette kommer til å bli den største datamaskinen i mitt hus, er min laptop knapt en fandabbytastic maskin og min gamle crummy PC-er om på sitt lifes slutt. Denne datamaskinen har for å se meg gjennom ca 10 år eller så, avhengig av omstendighetene, og jeg vet quad core vil tillate meg å beholde samme prosessor for en lengre periode. Jeg er ikke interessert i over stueklokke, doesnt Det virkelig appellerer til meg siden alt jeg gjør i så måte synes å gå dårlig haha så jeg vil si det tregere RAM vil være mer enn nok.
Så mye som dette er et gaming rig, dont jeg vil det skal være den beste gaming rig landområdene noensinne har sett, så en modulær PSU isnt nødvendig siden siden av min sak wont ever come off bar rense det, og jeg er ikke bekymret om kabelføring for mye. Jeg er også ute til å ha denne maskinen på Windows 7 når den kommer ut og mangler noen definitive specs jeg vil være helt sikker på at den vil kjøre den. Dersom riggen jeg ser på pleide løpe den så den kan NAF off
Såvidt pixel forholdstall gå Im ser på har 1440x900 på skrivebordet, men jeg er ikke en grafikk freak og vil gjerne gå til lavere oppløsninger på grunn av litt ekstra rammer. Skjermen Jeg får en 16:10-format, slik noe som kan vise i de dimensjoner og spille spill på om høye vil være mer enn nok for meg =)
Resten av specs du har postet synes å være ganske tydelig og meget gode valg, så takk for det! Eventuelle andre råd om hvilken versjon av Windows jeg skulle få, for skyld DX10.1 Jeg ser på Vista Jeg vet det, men Theres 168753965 versjoner og jeg er ikke sikker på om endelig er det beste valget?

Takk for hjelpen!

Razer
Old 21. Nov 2008, 11:45
Moderator Group

Default Gaming rigg ftw.

Hei.

thingie har gitt deg en god start.

Poenget han gjorde om en quad core er riktig. 8 ganger av 10, er du bedre med en dual core.

Først og fremst fordi flere programmer kan bruke dem effektivt enn en Quad Core. Svært få programmer kan benytte en quad core til noen fordel over en dual core. Imidlertid har en dual core normalt en høyere klokkehastighet, slik at programmet kan gjøre mer bruk av en raskere dual core enn en tregere quad core.

Dette gjelder spesielt for spill, og nesten alle spill maskiner er bedre med en dual core.

De eneste gangene jeg tror en quad core er virkelig verdt å gjøre når man bruker ting som grafikkgjengivelse programvare eller liker å kjøre mange virtuelle maskiner på en hovedsakelig utvikling.

Men som du sier, hvis du vil fremtidskompatibel og er ikke så maste om gaming, så kanskje en Quad er veien å gå. Bare du kan bestemme det. Bare ikke engang vurdere en Q6600 skjønt, men kanskje det Q8200, som er nylig lansert, ville være verdt en titt. Eller alternativt Q9300 for litt mer penger.

For grafikk, ville jeg foreslå et ATI 4850 eller ATI 4870. 512MB VRAM vil bli bra på oppløsning din.

Godt valg går med 8 GB system RAM. Det er fornuftig når det er så billig.

Såvidt Vista er bekymret, er Home Premium veien å gå.

Jeg har en beta versjon av Windows 7 som kjører på maskinen min for øyeblikket (its too buggy å faktisk bruke selv) og det er summende langs pent på systemet i signaturen min.

Sa det, hvordan bang up to date ønsker du å gå. Du kan være i stand til å presse ut en Core i7 system, jeg hører det er mulig for rundt £ 800 til £ 1K ...

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 21 november 2008, 13:00
Medlem Group

Default Gaming rigg ftw.

Det er ikke det at jeg ikke maste om spilling, jeg ganske like den, men hvis PC-en min kan ikke kjøre det jeg vanligvis får det på min høyt elskede PS3. At £ 40 - £ 50 per popmusikk om det kan være ganske dyre, og jeg har lagt merke til PC-spill kan få pounds billigere der enn 10 spill eller det kan være et annet spill gratis hovedsak så jeg ser for å spille spill primært på PC der det er mulig.

Grafikken kortene er de samme som jeg hadde i tankene, noe som forårsaker problemer av noen sjanse?

8GB vil gjøre mest mulig ut av 64-bit så jeg er egentlig ikke interessert i å gå til 2TB fordi så fremtidskompatibel som det kan være, den wont live ot poenget med TB RAM minimumskrav. Bør jeg være bekymret RAM hastighet og timing og slikt?

Jeg har klikket på lenken i Thingie signatur og forskjellene i øyeblikket for en Core i7 system er for små for meg å ønske en riktig måte. Så fint som det ville være jeg tror quad core vil være nok. Hvis prisen er rett jeg kan ta en titt inn i det, men Quads du foreslo ser ganske bra for meg. Som jeg sier, det er ikke designet for å være den beste gaming riggen i verden, bare god nok til å få anstendig rammer på alle spillene jeg spiller, og det er CS: S i øyeblikket haha, ikke et spesielt vanskelig spill å kjøre!

Takk for opplysningen mate, vil ha en sjekk på noen Core i7 system pris koder i en kort stund. 1!
Old 21. Nov 2008, 13:21
Moderator Group

Default Gaming rigg ftw.

Ingen problemer egentlig med grafikkort. Bare ikke prøv Crossfire (to av dem sammen) med 4870 i øyeblikket som sjåførene er ikke bra ennå.

RAM timings er alle mye av en lignelse, bare se etter noe som 8-8-8-12 eller 8-8-8-15. Personlig liker jeg OCZ ram, men Corsair og Crucuial G. Skill og GEIL er veldig bra også. Gå til fire 2GB køller åpenbart.

Kan jeg friste deg til overklokking? Det er virkelig ingen nedover sidene, får du en gratis ytelse boost (kan være litt av en massiv én), og jeg får tilbud om å lede deg gjennom den. Jepp, jeg skal fortelle deg nøyaktig hva du skal gjøre hvis du vil at jeg skal til du får en utmerket Overclock.

Sørg for at du legger ut en endelig delene før du kjøper slik at vi kan kjøre en endelig øye på dem.

Old 21. Nov 2008, 13:46
Medlem Group

Default Gaming rigg ftw.

Vil gjøre og jeg vil vurdere en Overclock. Bare litt forsiktig over overklokking et stykke jeg har brukt nær en tusen spenn på lol. Sist gang var jeg gikk gjennom det jeg endte gå inn i en PC butikk og bestiller en Intel P4 .. didnt gå bra haha.

Ikke sikker på når delene skal sluttføres, jeg bestiller på Januar skjønt det trolig rundt 1 januar jeg har veldig biter jeg skal bestille men jeg vil sette en mock up liste snart jeg er ferdig med college arbeid haha = P
Old 22. Nov 2008, 04:35
Donor Group

Default Gaming rigg ftw.

Jeg skal bare nevne, for grafikkort, ved at oppløsningen er 4870 en stor overkill, går for 4850, kjører jeg en 3850 på en 1280x1024 skjerm på Supreme Commander med en sekundær skjerm på samme res på skrivebordet, og Jeg får 10 + fps (det er spillbare, bare) med alle innstillingene på max.

Overklokking er vel verdt å gjøre, og infact, jeg kjøpte komponentene for min nåværende bygge for nettopp derfor ville jeg noe billig, men god ytelse, og jeg får omtrent det samme CPU-ytelse enn min bror som har en E7200 (som koster omtrent 3 -4 ganger prisen da jeg kjøpte mine)

Som for Core i7, jeg er ikke så sikker på at det er mulig å få en full bygge for £ 800, da den nye komponentene kom ut hadde jeg en gå på å lage meg en Core i7 bygge (kun i web-kurver dessverre ) Og jeg var ikke dumt, får den kraftigste ting eller noe, og bygge koste meg over £ 1600. Hvis du får de billigste Core i7 komponenter, kan du sannsynligvis få en CPU, hovedkort og RAM for ca £ 800, men du ville ikke bli HDD, Case, PSU etc for at pris, og du definitivt ikke vil få en god GFX kortet med den prisen. Beklager hvis dette har brutt en boble eller noe, men jeg er redd det er sant, er det ting alle bare insanly dyrt fordi det er dagens beste på markedet.
Old 22. Nov 2008, 05:36
Moderator Group

Default Gaming rigg ftw.

Vel, hvis du utelukker mva, kan du gjøre en full bygge for £ 800:)

Riktignok med MVA det kommer til en stor, men jeg sa at i mitt opprinnelige innlegg.

Når det gjelder grafikkort er kanskje 4870 overkill for vedtaket, men hvis du har penger og vurderer han sa at han ønsker en virkelig fremtidskompatibel bygge, kan erstatte skjermen osv. Jeg tror det er en god forsikring.

Men så kan du alltid bare få en 4850 på et senere tidspunkt hvis du har riktig hovedkort.

Old 22. Nov 2008, 10:53
Medlem Group

Default Gaming rigg ftw.

Jeg må innrømme at Core i7 bygge ville være fristende hvis jeg hadde penger, men sikkert jeg kunne få noe med omtrent samme effekt og ikke bruke £ 150 på RAM! fortsatt et godt bygge der!

Jeg vet at prosessorene får sjelden brukes til 100% av sitt maksimale potensial ettersom de er overbelastes av vanligvis av RAM og harddisk hastighet (mangel på 3D design software) så jeg tviler på en Core I7 systemet ville gi meg en stor fordel?

Systemet jeg konfigurert så slik ut: (Im sikker på at noe er galt her forresten ..)
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Hjelp: Gaming Rig? Budsjett gaming rigg im får for $ 900 crazydan20 General Hardware Chat 9 3 mars 2009 19:36
Gaming PC Sc0ttY07 General Hardware Chat 35 24 juli 2008 21:12
Vil kjøpe en gaming PC electrik91 General Hardware Chat 8 15 januar 2008 15:59
The $ 500 gaming Rig. . . clintondavidn General Hardware Chat 4 11. sep 2007 10:43
Gaming CPU xactly CPUer, Hovedkort & RAM 7 16 august 2007 10:33
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.