mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Gaming rig ftw.

Reply

Thread Tools
Old 21 november 2008, 06:53
Ledamot Gruppen

Default Gaming rig ftw.

Jag är i färd med att konfigurera min speldator slutliga specifikationer innan jag köper det strax efter jul och undrar om ni skulle veta det bästa delarna jag kunde få med följande specifikationer:

Quad Core 3,0 GHz + 64 bitars
8GB DDR2 RAM
250GB + hårddisk (500 + föredras)
Grafikkort 512MB + (ATI föredra, GDDR3 +)
Antec 1200 fall (är fans ingår?)
600W PSU

Den bildskärm, mus och tangentbord är redan sorteras och min budget för detta är ca 800 £ beredda att skjuta om det finns ett tillräckligt bra skäl! Jag har redan den sorterade OS, är programvaran inte en fråga för mig.

Priser eller rekommendationer är välkomna, tack för hjälpen killar!

Razer

PS Min kompis sa "Du måste" så:
Old 21 november 2008, 08:11
Givargruppen

Default Gaming rig ftw.

CPU: Jag skulle rekommendera en Duel core CPU snarare än en Quad för spel, som ni kommer att få bättre prestanda från en duell, skulle jag rekommendera Intel E8400 eller E8500 beroende på priser när du köper från, om E8500 isn inte mycket mer än E8400, gå till E8500, annars E8400 kommer att bli bra.

RAM: Det beror på om du vill OC din CPU, om du är, gå till 2 set 2x2GB pinnar på PC2-8500 (1066MHz) RAM, om du inte vill att överklocka, gå för PC2-6400 (800MHz) minnen.

HDD: Go for the WD Caviar Black 640GB drive, det duell tallrik så är snabbare än de flesta andra enheter (som är 3 + fat)

GFX: Det beror på, vilken upplösning du arbetar på?

Mål: Vissa fans finns, omfattar det: 3 LED fansen längst fram, den stora LED-fläkt i toppen, och de två bakre LED fan, men om du vill ha en fläkt på sidopanelen, måste du köpa en seperatly.

PSU: Go for the Corsair 650W Om du inte vill modulärt och vill spara lite pengar, men om du vill ha en modulär PSU, och inte har något emot att spendera extra, satsa på 620W enhet.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 21 november 2008, 11:02
Ledamot Gruppen

Default Gaming rig ftw.

Tack själv kompis har hjälpt en hel del. Den enda anledningen som jag letar efter Quad Core är att det här kommer att bli de viktigaste dator i mitt hus, min laptop knappast en fandabbytastic maskin och min gamla LÄSKIG PC är ungefär vid lifes slut. Den här datorn har att se mig igenom ungefär 10 år eller så beroende på omständigheterna och jag vet Quad Core tillåter mig att behålla samma processor för en längre tid. Jag är inte intresserad av över klockning, It doesnt verkligen tilltalar mig, eftersom allt jag gör i detta avseende tycks gå illa haha så jag skulle säga det långsammare RAM kommer att vara mer än tillräckligt.
Lika mycket som detta är en gaming rig, dont jag vill att det ska vara den bästa gaming rig de land har någonsin sett, så en modulär PSU isnt nödvändigt eftersom den sidan av mitt fall brukar alltid sluta med bar rengöring och jag är inte orolig Om kabelhantering för mycket. Jag tittar också ha den här datorn på Windows 7 när det kommer ut och saknar slutgiltiga specifikationer Jag vill vara helt säker på att det kommer att köra det. Om riggen som jag tittar på brukar köra det så kan NAF bort
Så långt pixel nyckeltal går Im undersöker med 1440x900 på skrivbordet, men jag är ingen grafik freak och kommer gärna gå till lägre upplösningar för att skapa lite extra ramar. Bildskärmen jag får är ett bildförhållande 16:10 så något som kan visa i dessa dimensioner och spela spel på hög kommer att vara mer än nog för mig =)
Övriga specifikationer du har betalat verkar vara ganska klar och mycket bra val så tack så mycket för det! Alla andra råd om vilken version av Windows jag skulle få, till förmån för DX10.1 jag tittar på Vista jag vet men Theres 168.753.965 versioner och jag vet inte om det yttersta är det bästa valet?

Tack för hjälpen!

Razer
Old 21 november 2008, 11:45
Moderator-gruppen

Default Gaming rig ftw.

Hallå där.

thingie har gett dig en bra start.

Poängen han gjorde om en Quad Core är korrekt. 8 gånger av 10 är du bättre med en dual core.

Huvudsakligen på grund av flera program kan använda dem effektivt än en quad core. Mycket få program kan använda en quad core att några fördelar jämfört med en dual core. Emellertid har en dual core normalt en högre klockfrekvens, så att programmet kan i högre grad utnyttja en snabbare dual core än en långsammare quad core.

Detta gäller särskilt för spel, och nästan alla spelautomater är bättre med en dual core.

De enda gånger jag tror att en quad core är verkligen värt det när man använder saker som grafik renderingsprogram eller vill köra flera virtuella maskiner på en huvudsakligen utveckling.

Men som ni säger, om du vill framtidssäkra och inte som sysslade om spel, då kanske en quad är vägen att gå. Bara du kan bestämma det. Bara inte ens överväga en Q6600 om, men kanske Q8200, som nyligen släppts, skulle vara värt en titt. Eller alternativt Q9300 för lite mer pengar.

För grafik, skulle jag föreslå ett ATI 4850 eller ATI 4870. 512 MB VRAM kommer att bli bra på din upplösning.

Bra val att gå med 8 GB RAM-minne. Det är vettigt när det är så billigt.

Såvitt Vista, så är Home Premium vägen att gå.

Jag har en beta build av Windows 7 körs på min dator för tillfället (det är för vagn för att faktiskt använda ändå) och det är surrande längs fint om systemet i min signatur.

Säga allt det här, hur alltid aktuellt vill du gå. Du kanske kan klämma ut ett Core i7-system, hör jag att det är möjligt för runt £ 800 till £ 1K ...

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 21 november 2008, 13:00
Ledamot Gruppen

Default Gaming rig ftw.

Det är inte så att jag inte sysslade om spel, jag riktigt gillar det, men om min dator inte kan köra det jag brukar få det på min högt älskade PS3. Från £ 40 - £ 50 a pop men det kan vara ganska dyrt och jag har märkt PC-spel kan några pounds billigare där över 10 spel eller så kan ett annat spel gratis huvudsak så jag letar efter spel i första hand på PC är möjligt.

Grafikkorten är desamma jag hade i åtanke, något som orsakar problem möjligen?

8GB kommer att göra det mesta av 64-bitars så jag är verkligen inte intresserad av att gå till 2TB eftersom så framtidssäkrad eftersom den kan vara, det brukar leva OT avseende miniminivåer TB RAM. Borde jag vara orolig för RAM hastighet och timings och sådant?

Jag har klickat på länken i thingie underskrift och de skillnader som bäst för ett Core i7 system är för små för mig att verkligen vill ha en. Så trevlig så det skulle vara jag tror att fyra kärnor kommer att vara fullt tillräckligt. Om priset är rätt kan jag ta en titt in i det men Quads du föreslog ser ganska bra för mig. Som jag säger, sitt inte avsedd att vara den bästa gaming rig i världen, bara tillräckligt bra för att få anständiga ramar på alla spel jag spelar och det är CS: S för tillfället haha, inte en särskilt svår att spelet ska fungera!

Tack för info mate, kommer att få en check på vissa Core i7 taggar system priset i en kort stund. 1!
Old 21 november 2008, 13:21
Moderator-gruppen

Default Gaming rig ftw.

Inga problem egentligen med grafikkort. Bara försök inte Crossfire (två av dem tillsammans) med 4.870 för närvarande eftersom förarna är inte bra ännu.

RAM tider är alla mycket av en liknelse, bara leta efter något i stil med 8-8-8-12 och 8-8-8-15. Jag personligen gillar OCZ bagge, men Corsair och Crucuial G. Skill och Kingston är mycket bra också. Gå till fyra 2GB klubbor självklart.

Kan jag fresta kanske du till överklockning? Det finns verkligen inga ned sidor får du en gratis prestandaökning (kan vara en stor en), och jag erbjuder mig att gå igenom det. Japp, ska jag berätta exakt vad du ska göra om du vill att jag ska tills du får en bra överklockning.

Se till att du lägger ut en sista delarna lista innan du köper, så att vi kan köra ett sista öga över dem.

Old 21 november 2008, 13:46
Ledamot Gruppen

Default Gaming rig ftw.

Kommer att göra och jag anser att en överklocka. Bara lite försiktigt över överklockning en bit jag tillbringat nära ett tusen pund på lol. Förra gången var jag gick igenom det jag slutade gå till en PC butik och beställer en Intel P4 .. didnt gå bra haha.

Inte säker på när delar skall vara färdig, jag beställer januari men har sannolikt cirka 1 januari Jag har mycket bitar Jag kommer att beställa men jag ska sätta en modell upp över fort jag är klar med college arbete haha = P
Old 22 November 2008, 04:35
Givargruppen

Default Gaming rig ftw.

Jag ska bara nämna, för grafikkort, vid denna upplösning är 4870 en enorm overkill, satsa på 4850, jag kör en 3850 på en 1280x1024 bildskärm på ÖB med en sekundär bildskärm på samma res på skrivbordet och Jag får 10 + fps (det är spelbara, bara) med varje inställning på max.

Överklockning är väl värt att göra, och infact, jag köpte komponenter för min nuvarande bygga just därför ville jag något billigt men bra prestanda, och jag får ungefär samma CPU prestanda än min bror som har en E7200 (som kostar ca 3 -4 gånger priset när jag köpte min)

Som för Core i7, jag är inte så säker på att det är möjligt att få en fullständig bygga för £ 800, när de nya delarna kom ut hade jag gå till att göra mig ett Core i7-build (endast på webben korgar tyvärr ) Och jag var inte dumt, få den mest kraftfulla grejer eller något, och bygga kosta mig över £ 1600. Om du får den billigaste Core i7 delar skulle du förmodligen få en processor, moderkort och RAM för ca £ 800, men du skulle inte få HDD, Case, nätdel mm för det priset, och du definitivt inte kommer att få en bra GFX kort med det priset. Ledsen om detta har brutit en bubbla eller något, men jag är rädd att det är sant, är det stoff allt bara insanly dyrt eftersom det är den nuvarande bästa på marknaden.
Old 22 November 2008, 05:36
Moderator-gruppen

Default Gaming rig ftw.

Tja om du är exklusive moms, kan du göra en fullständig bygga för £ 800:)

Visserligen med moms det kommer till en stor, men jag sa att i mitt första inlägg.

Vad gäller grafikkort, är kanske 4.870 overkill för resolutionen, men om du har pengarna och eftersom han sade att han vill ha en riktigt framtidssäker bygga kan ersätta övervaka etc. Jag tycker det är en bra försäkring.

Men sen igen kan du alltid bara få ytterligare 4.850 vid ett senare tillfälle om du har rätt moderkort.

Old 22 November 2008, 10:53
Ledamot Gruppen

Default Gaming rig ftw.

Jag måste erkänna att Core i7 bygga vore frestande om jag hade kontanter, men väl att jag kunde få något med ungefär samma effekt och inte behöva spendera 150 £ på RAM! fortfarande en bra bygga där!

Jag vet att processorer sällan används till 100% av sin maximala potential eftersom de kört fast oftast med RAM och HDD hastigheter (kort i 3D-design mjukvara) så tvivlar jag på ett Core i7-system skulle ge mig en stor fördel?

Systemet jag konfigurerat såg ut: (Im säker något är fel här by the way ..)
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hjälp: Gaming Rigg? Budget gaming rig im få för $ 900 crazydan20 General Hardware Chat 9 3 mars 2009 19:36
Spel dator Sc0ttY07 General Hardware Chat 35 24 juli 2008 21:12
Vill du köpa ett spel PC electrik91 General Hardware Chat 8 15 januari 2008 15:59
Den $ 500 spelande Rigg. . . clintondavidn General Hardware Chat 4 11 sep 2007 10:43
Gaming CPU xactly Processorer, moderkort & RAM 7 16 august 2007 10:33
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.