mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Är detta ett bra spel dator

Reply

Thread Tools
Old 4 oktober 2007, 21:44
Ledamot Gruppen

Default Är detta ett bra spel dator

Ok jag är bara att titta och min bror nyligen såg datorer som dessa och köpte ett. Tyvärr fickan är inte så djup så jag skulle fortfarande måste hitta pengarna, men jag såg och såg http://cgi.ebay.co.uk/QUAD-CORE-9-6G...QQcmdZViewItem detta och undrade om det var något bra för spel?
Old 5 oktober 2007, 00:27
Ledamot Gruppen

id kick att oblig för det priset.
men den har några stora nedskrivningar.
bara 1 gig RAM på 677mhz, mobo kan bara 2GB.
för spel id säga nej, 8500 är ett dåligt kort. youd vara mer värt att få ett anständigt DX9-kort.
Jag vet att det är frestande men sett CPU tar upp det mesta av denna kostnad.
den q6600 ligger på cirka £ 170 hos återförsäljare.
Old 5 oktober 2007, 05:03
Givargruppen

Om du får en quad för spel var inte så du vill ha minst 800 MHz eller 1066MHz RAM eller bristen på bandbredd för CPU kommer att kväva den.

Det är nog jag, men någon annan se en OS anges i Ebay-länk?

Och Necro absolut rätta med kortet, det är usel.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 5 oktober 2007, 06:01
Givargruppen

Lita aldrig på någon som citerar nominellt varvtal genom att kombinera alla cores.lol

Om bara den där killen lägger så mycket möda på att bygga datorn som han gjorde att annonsen together.Oh vänta han förmodligen gjorde, måste ha tagit ganska länge för att hitta så mycket lägre delen "next gen" hårdvara.

Mitt System: Krlll

Processor (s):
Intel Q9550@4.33Ghz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Minne:
4x2GB OCZ platina PC8500
Grafikkort (s):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 Mem)
Ljudkort:
Ombord HDA
Hårddisk (s):
Några lol 1650GB totalt
Optisk enhet (er):
1xDVD PHILIPS DVD +-RW
Mål / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Kylning:
Tuniq Tower 120
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit Ethernet
Monitor (s):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 5 oktober 2007, 13:34
Ledamot Gruppen

Detta är en min äldre bror köpte och det verkar bra vad gör folk tror http://cgi.ebay.co.uk/Athlon-DUAL-CO...QQcmdZViewItem
Old 7 oktober 2007, 01:55
Givargruppen

Allt jag kan säga är att du har att tänka på det logiskt. Folk säljer saker att göra en vinst. Om det inte var bra för dem, så de inte skulle sälja det. Vanligtvis datorer som kommer färdigt byggda är av otroligt låg kvalitet (förutom äpplen).

Genom de ser på att datorn har en bit crap. Ta inte illa menade. Det har inte ange företag som tillverkade grafikkortet och "av misstag" inte visar en bild av det heller.

Får inte köpa den! Det är bäst att få hjälp av någon du känner och litar på som har en god kunskap om datorer. Arbeta med dem kan du bygga en dator som uppfyller alla dina behov och är säkra och tillförlitliga.

Som Krill sa "Lita aldrig på någon som citerar nominellt varvtal genom att kombinera alla kärnor"

Han har rätt.
Old 7 oktober 2007, 04:53
Ledamot Gruppen

Jag antar HES talar om
Innovision 3D 8500GT 512MB DDR2 DVI PCI-E
som är tillgänglig för £ 46.99

Eftersom jag vet att det killar knep och det är det billigaste kortet jag hittar matchar vad han påstår. Han dosent utbudet med ett OS som han spelar på termen "Vista Ready". Han har också avgifter £ 25 för sjöfarten och sjöfarten tar upp till 1 månad. Dessutom använder han ett betalsamtalsnummer nummer help.Which avgifter 70p en minut.

Jag har aldrig köpt en dator från him.But han är någon jag har varit eying upp som konkurrensen om när jag startar mitt företag.

Det pris han sätter att st tillsammans för är £ 330,87
Jag tror att vad han gör i fråga om beskrivning är rättvist nog ändå. Du får ett GeForce 512MB kort. etc plus naturligtvis finns det en bygga kostnader och ebay och paypal avgifter.

Jag tror att om han skulle ha bättre kundservice, släpp betalsamtalsnummer nummer, göra klart det dosent levereras med ett operativsystem. Ive även sett honom namnet kort som 512MB när infact de kan 256MB med en turbo cache på 512MB.

Samtliga köpare på eBay måste inse du inte få någonting för ingenting. Du får vad du betalar för. Dess fortfarande ett bättre värde st än du skulle få från butikerna. Allt som allt tror jag att ett rimligt pris.

Någon annan åsikt?

Innovision 3D 8500GT 512MB DDR2 DVI PCI-E grafikkort
Old 7 oktober 2007, 05:19
Ledamot Gruppen

Jag förstår vad ni säger, men de bra kundservice, när min äldre bror beställas från dem killen läggas i fri Queue Jumping (£ 15) och leverans för en bildskärm (US plug men £ 10 sjöfarten gratis) Så de vet hur man drar dig och datorn är samma som en min äldre bror beställt och det verkar bra bara någon viktig effekt pluggar ingår: (men jag migh tgo för det när jag har pengar
Old 7 oktober 2007, 05:30
Givargruppen

Jag antar att ett rimligt pris, men du vet inte exakt vad det är du får. Jag håller fast vid min tidigare övertygelse att det är bäst att få någon du känner som har lite erfarenhet med datorer att arbeta med dig för att bygga en.

Detta och 8500GT är inte ett bra spel GPU. Jag tycker att det vore bättre att gå med en högre DX9-kort istället för en lägre delen DX10 kort. I dag kör 2 7600GS's i SLI som gör jobbet för de flesta spel som mer än väl, och de enda kostnaden AU $ 180 (75-80 pounds).

EDIT: Bara för att återställa mitt argument:

Jag har hela min dator bl.a.:

- AMD Athlon 64 X2 Dual Core@2.8GHz
- 2 7600GS's i SLI-läge
- 1 TV-mottagare
- GA-M55SLI-S4 Rev 2 SLI Ready Moderkort
- 2GB DDR2 Ram
- ThermalTake Soprano mål
- 1 250GB HDD
- 1 DVD-RW Drive
- CoolerMaster 550W PSU
- Windows XP Pro

Allt för samma pris som den datorn. Personligen skulle jag hellre min dator varje dag. Trots att en dator som ditt ser ut som en stjäla, det är mer än sannolikt av otroligt dålig kvalitet.
Old 7 oktober 2007, 05:50
Ledamot Gruppen

Sömnlöshet då pratar priser är det inte en bra idé att bara konvertera valuta. Här i England, vi får så mycket skatt etc som är lurade när det gäller saker som detta.

Till exempel priserna på newegg långt överträffa allt vi har här. Om vi skulle köpa därifrån även om du skulle ha en stor frakt kostnad, plus tull och importskatt, plus jag tror att det är också en skatt av samma 13% på electricals.

Det är ett skämt egentligen.

Jag vet vad du säger men sömnlöshet. Men människor i Storbritannien kan köpa något sånt här eller gå till st världen där de chared ännu mer för mycket mindre specs och de knappast få någon information om det.

Jamesleee jag ta din didnt kommer med ett OS? Var du väntar ett eller var du från eBay auktionen att det didnt ha en?
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.