mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Er dette en god hjemme-bygget system?

Reply

Thread Tools
Old 3. sep 2008, 17:01
Ny Medlem Gruppen

Default Er dette en god hjemme-bygget system?

Hej,
Newbie her. Jeg bygger en ny gaming / home bruge computer for første gang, og har været leder rundt men stadig ikke ved meget om, hvordan det hele fungerer. Jeg får næsten alle de dele fra Newegg, som det er, hvad jeg er mest behagelige at søge igennem. Alle andre steder med sammenlignelige priser vil være meget værdsat! Jeg ønsker en nice computer til <$ 2000, der vil tillade mig at opgradere i fremtiden, hvis det er nødvendigt (disse dele tilføje op til omkring $ 1400 uden at overvåge, strømforsyning, case, køling og diskdrev: dette er den øvre grænse for, hvad jeg kan bruger). Dette er hvad jeg har så vidt, jeg forsøger at regne ud, hvis alle dele er forenelige eller ej (de er så vidt jeg kan fortælle), og hvis der er nogen flaskehalse eller over-dræber. Også, jeg har brug for at finde ud af, hvad strømforsyning jeg har brug for denne-eventuelle anbefalinger?
Alle forslag / kommentarer velkommen: Jeg er ny her og ikke ønsker at gøre en fejl!
(I lægge links til deres tilsvarende newegg listen nedenunder)

Bundkort:
Asus P5E3 VAR PRO LGA 775 Intel X38 ATX Intel Bundkort
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16813131282

Ram:
Patriot Viper 4GB (2x2gb) 240-Pin DDR3 1333Mhz Dual Channel med 7-7-7-20 tider
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16820220286
... Jeg forsøger at gå med DDR3 at gøre alting nemmere at opgradere i fremtiden, selv om jeg kun bruger en 1333Mhz FSB på min CPU.

CPU:
Intel Core 2 Quad Q9550 Yorkfield 2.83GHz LGA 775 95W Q9550
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16819115041
... Am også overvejer en Q9400/9450, eller eventuelt en Q6600. Hvis jeg på kompromis med nogle af de andre dele Jeg tænker også om Q9650, men det er nok ud af min prisramme.

GPU:
PNY GeForce 9800 GX2 1GB 512-bit GDDR3
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16814133217
... Er det over-kill?

HDD:
WD 80 GB Raptor 10K RPM SATA 3 GB / s WD800ADFS Harddisk
(newegg ikke sælger dette)
... Jeg har planer om at stille mit OS og flere spil på dette ene
OG
Seagate Barracuda 7200.10 400GB 7200 RPM 16MB Cache SATA 3.0Gb / s
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16822148138
... for mere plads.

Andre tanker: Jeg tror, jeg vil forsøge at køre linux (flere distrobutions) en dfreeBSD om det, og det skal OC-stand. Også, senere opgraderinger kan omfatte vand-køling det (er der nogen billige blokke for 9800 gx2's?), Og mere HDD's om den i RAID. Hvor stor en sag skal jeg bruge? Please comment!
Også alle andre steder for at skrive på dette spørgsmål og få mere udtalelser ville blive værdsat.
Thanks in advance!
Old 4. sep 2008, 02:55
Donor-Gruppen

i alt, et ganske godt udvalg, men der er et par ting, jeg tror, du kan opgradere for eksempel grafikkortet, personligt vil jeg gå med dette kort da det er lidt færre penge, men udfører kun en smule bag Nvidia 280GTX, og bedre i nogle tests.

Harddiske, de gamle raptors ikke at særlige længere, og giver ikke meget ekstra hastighed i forhold til en hurtig 7200 rpm, gå her, rul derefter til bunden, og klik på "Vis alle produkter" og derefter gå tilbage til toppen, og vælg din testside, vil du se raptors ikke kommer i øverst (bortset fra de nyere velociraptor men at omkostningerne $ 300) og den anden harddisk kan hurtigere Også det er den ældre spænder fra Seagate værende fra 7200,10 rækkevidde, som der er hurtigere 7.200,11 rækkevidde. For mit udgangspunkt, når jeg får det, jeg er formentlig vil være at få 2 Seagate Barracuda 7200.11 320 GB drev til RAID, da disse er enkelt fad og derfor meget hurtigt (se diagrammet igen) og derefter få en 750 GB drev som backup .

PSU: Jeg brugte denne regnemaskine her hvilket jeg finder ganske god til at give dig den effekt du får brug for. Den caclulator anbefaler ca 550W, så jeg ville formentlig gå med en Corsair 620W Det er, fordi jeg finder Corsair gøre meget godt powersupplys, og den ekstra strøm tillader PSU til ikke køre på 100% derfor gør det mere støjsvage (fan vil blive langsommere) og det er også modulopbygget betyder, at du kun skal have de kabler, du bruger i sagen.

Mit system: Første OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Bundkort:
Gigabyte GA-35.-DS3L
RAM Hukommelse:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (r):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (e):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk drev (r):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Sag / PSU:
Corsair VX450
Køling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Network / Internet:
om bord / angiveligt 10Meg jomfrupulp kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 4. sep 2008, 14:41
Donor-Gruppen

og jeg tror, at u skal gå til DDR2 1066mhz da de er billigere end ddr3 og har lavere latencies med grundlæggende betyder, at de vil gå hurtigere, og vil også få brug for en bestyrelse ændres, hvis u valgte denne mulighed.

gå med en q6600 og overclock det til Q9550 hastighed for at spare et par hundred dollas.

hvis ur i gang med en Intel chipset baseret bundkort u bør få en AMD kortet så u kan tilføje et nyt kort, og læg dem i krydsild tilstand i fremtiden, vil jeg foreslå en 4870 x2. også AMD r bedre end nvidia, fordi deres kort er at få bedre og billigere, og også de dont lyve om deres proudcts gerne nvidia gøre.

Det raptors er fattige valuta for pengene og samsungs F1 serie er hurtigere i mange tilfælde plus de giver du tildele mere lagerplads for pengene, for endnu mere fart Jeg foreslår at købe 2 af disse og lægge dem i en RAID 0 configoration.

så hvis du beslutter dig for at gå med DDR2 og u ændre dit valgte bundkort u gerne vil gå til enten en x38 eller x48 chipsæt og være sikker på at få en med smuk kobber heatsinks og varme rør på nord-broen, syd broen og Vrms. Asus er et meget godt gøre for at gå med.

som for de ting, du har ikke nævnt skal du bruge en reasonabley god CPU køler, hvis du valgte at overclock, skal du kigge efter noget omkring $ 50 - $ 80 varemærke som overclocked quad støbekerner køre meget varme. hvis du ikke ønsker at overclock en Artic afkøling fryseanlaeg pro 7 vil do.as for så vidt det dosent egentlig ligegyldigt hvad du følge med, så længe dets ATX standard og har atleast 4 huller til sted fans.

når du køber en PSU vil du få brug for ca 650W - 750w til magten alle dine hardware, skal du sørge for at gå med en god kvalitet en så billig dem vil skade din hardware, en modulær PSU vil hjælpe med kabel rydde og luftstrøm.

Jeg håber, at du dont betyder, at ur går linux kun fordi det eneste spil, som jeg har fundet for Linux er Quake 4 og Doom 3, men jeg formoder, at ur går med vinduer. selvfølgelig gå med vista, da den støtter direkte x 10 og direkte x 11 til sidst.

Hope this helps
Old 4. sep 2008, 15:15
Ny Medlem Gruppen

Wow ... Takket tildele!

Jeg er absolut miste Raptor, og tak for det PSU regnemaskine og grafikkort forslag!

Yea, jeg synes, for nu vil jeg nok gå med DDR2 hukommelse stadig: måske få et mobo, der både støtter? Nedklassificering CPU'en og overclocking forekommer det som en god idé: jeg havde planer om over-clocking den 2.83Ghz også, men jeg tror ikke, jeg har brug for så meget strøm til et par hundred mere. Jeg havde faktisk ikke kigget på AMD, at meget, men jeg vil helt klart gøre det nu.

Ja, helt sikkert gå med vista til min gaming! (I planen om at starte flere OS's).

Tror du, at prisen på min CPU vil gå ned, når Nehalem kommer ud?

Takket tildele dette hjælper virkelig!
Old 4. sep 2008, 15:20
Donor-Gruppen

Jeg vil sige, ja, den CPU's formentlig vil falde en smule, men Q6600 vil sandsynligvis gå ned mindre end Q9550, som Q9550 er dyrere, fordi det er blandt de nyeste (og hurtigste) CPU's ca.
Old 5. sep 2008, 01:52
Donor-Gruppen

godt q6600 vil overclock til ca 3.6ghz men 2,8 ish synes sikrere og mere stabil. den asus p5kc havde både DDR2 og ddr3 støtte og vil give dig en moddest overclock, men hvis du vil gå for en bedre bundkort du nødt til at gå med den ene eller den anden som bundkort, der understøtter både DDR 2 og 3 er for det meste buget bundkort . du kan få hastigheden på ddr3 men med de omkostninger og lav latenticies af DDR2 ved at købe nogle DDR2 1200hmz og overclocking det til ca 1400 - 1500mhz.

af ja og du vil få brug for en guide til dual boot vista og linux da det er svært at gøre det, og u kan skuff op dit operativsystem boot valgmuligheder. Sørg for, at du har en vista instilation disken handy som du bliver nødt til at gøre severial OS reparationer ved installation operativsystemer, vista dosent gerne (dem alle)
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Behov PSU for Home Indbygget Live Sabre Cases & Strømforsyninger 26 16 august 2009 03:14
Er et system skal være fuldt bygget til sag fans til at arbejde Bob T Cases & Strømforsyninger 1 17th May 2009 04:10
Problem med nyopførte system citizencole General Hardware Chat 28 16 oktober 2008 16:34
Bygget en mikro-systemet, men behovet for at finde den bedste lav profil kortet solus Grafikkort & Monitors 1 28 november 2007 15:50
Jeg kan ikke installere min vista dvd styresystem på min nyanlagte PC chrishawkins Windows-operativsystemer 3 8 november 2007 00:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.