mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Algemeen Hardware Chat

Register

Is dit een goede home-built systeem?

Reply

Thread Tools
Old 3e sep 2008, 17:01
Nieuw Lid Fractie

Default Is dit een goede home-built systeem?

Hallo,
Newbie hier. Ik bouw een nieuwe gaming / home gebruik computer voor de eerste keer, en is het kijken, maar weten nog steeds niet veel over hoe het allemaal werkt. Ik krijg bijna alle delen van Newegg, als dat is wat ik ben meest comfortabele zoeken doorheen. Elke andere sites met vergelijkbare prijzen zouden worden zeer gewaardeerd! Ik wil een mooie computer voor <$ 2000 die mij toestaat om te upgraden in de toekomst indien nodig (deze delen op tot ongeveer $ 1400, zonder monitor, voeding, zaak, koeling en schijven: dit is de bovengrens van wat ik kan besteden). Dit is wat ik heb tot nu toe, ik probeer te achterhalen wanneer alle onderdelen compatibel zijn of niet (ze zijn voor zover ik kan vertellen), en of er knelpunten of over-dodelijk. Ook heb ik nodig om erachter te komen welke voeding ik nodig heb voor dit-alle aanbevelingen?
Alle suggesties / opmerkingen welkom: ik ben nieuw bij deze en je wilt niet een fout maken!
(Ik heb links naar de bijbehorende newegg notering onder)

Moederbord:
Asus P5E3 WS PRO LGA 775 Intel X38 Intel ATX Motherboard
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16813131282

Ram:
Patriot Viper 4gb (2x2gb) 240-Pin Dual Channel DDR3 1333Mhz met 7-7-7-20 timings
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16820220286
... Ik probeer te gaan met DDR3 om alles makkelijker te upgraden in de toekomst, ook al ben ik alleen met een 1333Mhz FSB van mijn CPU.

CPU:
Intel Core 2 Quad Q9550 Yorkfield 2.83GHz LGA 775 95W Q9550
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16819115041
... Ben ook overweegt een Q9400/9450, of eventueel een Q6600. Als ik het compromis over een aantal van de andere delen ik ben ook nadenken over de Q9650, maar dat is waarschijnlijk uit mijn prijsklasse.

GPU:
PNY GeForce 9800 GX2 1GB 512-bit GDDR3
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16814133217
... Is dit over-kill?

HDD:
WD 80GB RAPTOR 10K RPM SATA 3Gb / s WD800ADFS HARD DRIVE
(newegg niet verkopen)
... Ik ben van plan om mijn OS en de verschillende spelletjes op deze ene
EN
Seagate Barracuda 7200.10 400GB 7200 RPM 16MB Cache SATA 3.0Gb / s
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16822148138
... voor meer ruimte.

Andere ideeën: ik denk dat ik zal proberen om linux (meerdere distrobutions) een dfreeBSD op, en deze moet worden OC-staat. Ook latere upgrades kunnen zijn waterkoeling zij (zijn er goedkope blokken voor de 9800 GX2's?) En meer HDD's in RAID. Hoe groot een zaak heb ik nodig? Please comment!
Ook op andere plaatsen om deze vraag en meer adviezen zou worden gewaardeerd.
Thanks in advance!
Old 4e sep 2008, 02:55
Donor Groep

met al een heel goede selectie, maar er zijn een paar dingen die ik denk dat je kan upgraden, bijvoorbeeld de grafische kaart, persoonlijk zou ik verder gaan met deze kaart want het is iets minder geld, maar slechts iets achter de Nvidia 280GTX, en beter in sommige tests.

Harde schijven, de oude roofvogels zijn niet zo speciaal meer, en niet veel extra snelheid in vergelijking met een snelle 7200 rpm, ga hier, vervolgens gaat u naar de onderkant en klik op 'Bekijk alle producten "en ga terug naar de top en kiezen uw test, ziet u de roofvogels komen niet in aan de bovenkant (afgezien van de nieuwere Velociraptor maar dat kost € 300) en de tweede harde schijf kan ook sneller, is de oudere reeks van Seagate wordt uit de 7200,10 gamma, zoals is er de snellere 7.200,11 bereik. Voor mijn te bouwen wanneer ik krijg, ik ben waarschijnlijk zullen krijgen 2 Seagate Barracuda 7200.11 320GB schijven voor RAID, aangezien deze zijn single platter en dus zeer snel (zie de grafiek weer) en dan krijg een 750 GB schijf als back-up .

PSU: Ik gebruikte deze calculator hier dat vind ik heel goed om u de kracht die u nodig heeft. De caclulator adviseert over 550W, dus ik zou waarschijnlijk gaan met een Corsair 620W is dit omdat ik vind corsair maken zeer goede powersupplys, en de extra bevoegdheid kunnen de PSU niet draaien op 100% dus het stiller (fan zal langzamer) en het is ook modulair zin hoeft u alleen om de kabels die u gebruikt in de zaak.

Mijn Systeem: Eerste OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moederbord:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Geheugen:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Sound Card:
aan boord
Hard Drive (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optische Drive (s):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Koeling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Netwerk / Internet:
aan boord / zogenaamd 10Meg maagd kabel
Monitor (s):
ViewSonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 4e sep 2008, 14:41
Donor Groep

Nou ik denk dat u moet gaan voor DDR2 1066MHz zoals ze zijn goedkoper dan DDR3 en hebben een lagere latenties met wezen betekent dat ze sneller zal gaan, u zal ook een bord veranderen als u koos voor die optie.

gaan met een q6600 en overklokken naar Q9550 snelheid om een paar honderd dollas.

indien ur gaan met een Intel-chipset gebaseerd moederbord U moet krijgen een AMD-kaart, zodat u kunt een andere kaart en zet deze in CrossFire-modus in de toekomst, stel ik voor een 4870 X2. Ook AMD r beter dan nvidia omdat hun kaarten worden steeds beter en goedkoper en ook zij dont leugen over hun proudcts nvidia willen doen.

de roofvogels zijn slechte prijs-kwaliteitverhouding en Samsung F1 series zijn sneller in veel gevallen plus ze geven u toe meer opslagruimte voor uw geld, voor nog meer snelheid Ik stel koopt 2 van deze en zetten ze in een RAID 0 configoration.

dus als je besluit te gaan met DDR2 en u uw gekozen moederbord u willen gaan voor een van beide een X38 of x48 chipset en er zeker van te krijgen met een mooie koperen heatsinks en warmte buizen op de North Bridge, ten zuiden brug en VRMS. ASUS is een zeer goede doen te gaan.

als voor de dingen die je havent genoemd hebt u een reasonabley goede cpu koeler als je ervoor kiest om overklokken, kijk voor iets rond de $ 50 - $ 80 markeren als overclocked quad cores lopen erg heet. Als je niet wilt overklokken een ARTIC koeling vriesschepen Pro 7 zal do.as voor het geval zij dosent echt uit wat je met zo lang als de ATX standaard en heeft ten minste 4 gaten te plaatsen fans.

wanneer u een PSU moet je ongeveer 650W - 750w aan de macht al uw hardware, zorg dan dat je met een goede kwaliteit van een zo goedkoop zullen schade uw hardware, een modulaire PSU zal helpen met kabel orde en luchtstroom.

Ik hoop dat je niet betekenen dat ur gaan linux alleen omdat de enige games die ik heb gevonden voor Linux is Quake 4 en Doom 3, maar ik neem aan dat ur gaan met Windows. Uiteraard gaan met vista omdat deze direct x 10 en direct x 11 uiteindelijk.

hoop dat dit helpt
Old 4e sep 2008, 15:15
Nieuw Lid Fractie

Wow ... Thanks allot!

Ik ben zeker verliezen de Raptor, en bedankt voor de PSU calculator en grafische kaart suggestie!

Ja, ik denk dat voor nu zal ik waarschijnlijk gaan met DDR2-geheugen nog: misschien een mobo dat ondersteunt beide? Terugzetting de cpu overklokken en het lijkt een goed idee: ik was van plan over-kloksnelheid 2.83Ghz het ook, maar ik denk niet dat ik dat veel macht voor een paar honderd meer. Ik had niet echt gekeken naar AMD dat veel, maar dat zal ik zeker doen dat nu.

Ja, zeker met vista voor mijn gaming! (Ik ben van plan over het opstarten van meerdere OS's).

Denkt u dat de prijs van mijn cpu zal dalen wanneer Nehalem komt?

Dankzij allot dit echt helpt!
Old 4e sep 2008, 15:20
Donor Groep

Ik zou zeggen, ja, de CPU's waarschijnlijk zal kiezen voor een beetje, maar de Q6600 zal waarschijnlijk gaan minder dan de Q9550, de Q9550 is duurder omdat het behoort tot de nieuwste (en snelste) CPU's rond.
Old 5e sep 2008, 01:52
Donor Groep

en de q6600 zal overklokken tot ongeveer 3.6ghz maar 2,8 ish lijkt veiliger en stabieler. De ASUS p5kc hadden zowel DDR2 en DDR3 ondersteuning en geven u een moddest overklokken, maar als u wilt gaan voor een beter moederbord je zal moeten gaan met een of de andere als moederborden die zowel DDR-2 en 3 zijn meestal buget moederborden . je kon de snelheid van DDR3 maar met de kosten en lage latenticies van DDR2 door de aankoop DDR2 1200hmz en het overklokken tot ongeveer 1400 - 1500mhz.

van ja en hebt u een gids voor dual boot Vista en Linux als het moeilijk is om dit te doen en u kunt skuff van uw besturingssysteem opstart opties. Zorg ervoor dat u een vergezicht instilation schijf handig als u hoeft te doen severial OS reparaties bij het installeren van besturingssystemen die vergezicht dosent zoals (allemaal)
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
PSU Need for Home Ingebouwd Live Sabre Cases & Power Supplies 26 16 augustus 2009 03:14
Is een systeem moeten volledig worden ingebouwd voor het geval de fans aan het werk Bob T Cases & Power Supplies 1 17 jun 2009 04:10
Probleem met nieuw gebouwde systeem citizencole Algemeen Hardware Chat 28 16 okt 2008 16:34
Ingebouwde micro-systeem, maar moeten op zoek naar de beste low profile kaart Solus Grafische Kaarten & Monitors 1 28 nov 2007 15:50
Ik kan niet installeren mijn Vista-dvd-besturingssysteem op mijn nieuw gebouwde pc chrishawkins Windows besturingssystemen 3 8 Nov 2007 00:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.