![]() |
|
| |||
| |||
| Hallo, Newbie her. Jeg er å bygge en ny gaming / home bruker datamaskinen for første gang, og har vært å lete rundt men fortsatt ikke vet mye om hvordan det hele fungerer. Jeg får nesten alle deler fra Newegg, så det er det jeg er mest behagelig å søke gjennom. Alle andre områder med sammenlignbare priser ville gjerne tilbakemelding! Jeg vil ha en fin maskin for <$ 2000 som vil la meg til å oppgradere i fremtiden hvis nødvendig (disse delene legger opp til ca $ 1400 uten skjerm, strømforsyning, tilfelle, kjøling og diskstasjoner: dette er den øvre grensen på hva jeg kan forbruk). Dette er hva jeg har så langt, jeg prøver å finne ut om alle delene er kompatibel eller ikke (de er så langt jeg kan se), og om det er noen flaske-necks eller over-dreper. Også, jeg må finne ut hva strømforsyning jeg trenger for-noen anbefalinger? Alle forslag / kommentarer aksepteres: Jeg er ny i dette og ikke vil gjøre en feil! (Jeg legger lenker til de tilsvarende newegg liste under) Hovedkort: Asus P5E3 WS PRO LGA 775 Intel X38 ATX Intel Hovedkort http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16813131282 Ram: Patriot Viper 4GB (2x2gb) 240-Pin DDR3 1333Mhz Dual Channel med 7-7-7-20 nytt http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16820220286 ... Jeg prøver å gå med DDR3 å gjøre alt enklere å oppgradere i fremtiden, selv om jeg bare bruker en 1333Mhz FSB på CPU. CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 Yorkfield 2.83GHz LGA 775 95W Q9550 http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16819115041 ... Am også vurderer en Q9400/9450, eller muligens en Q6600. Hvis jeg kompromiss på noen av de andre delene jeg også tenker på Q9650, men dette er trolig ute av min prisklasse. GPU: PNY GeForce 9800 GX2 1GB 512-bit GDDR3 http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16814133217 ... Er det over-dreper? HDD: WD 80GB Raptor 10K RPM SATA 3 GB / s WD800ADFS Harddisk (newegg selger ikke dette) ... Jeg har tenkt å sette meg OS og flere spill på en OG Seagate Barracuda 7200.10 400GB 7200 RPM 16MB Cache SATA 3.0Gb / s http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16822148138 ... for mer plass. Andre tanker: Jeg tror jeg skal prøve å kjøre Linux (flere distrobutions) en dfreeBSD på det, og det må OC-stand. Også senere oppgraderinger kan inneholde vann-kjøling det (er det noen billige blokker for 9800 gx2's?), Og flere harddisker på den i raid. Hvor stort av en sak trenger jeg? Kommenter! Også andre steder å poste dette spørsmålet på og få flere meninger vil bli verdsatt. Takk på forhånd! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| i alt, ganske godt utvalg, men det er et par ting jeg tror du kan oppgradere for eksempel grafikkortet, personlig ville jeg bli med dette kortet som det er litt mindre penger, men utfører bare litt bak Nvidia 280GTX, og bedre i noen tester.
Harddrives, den gamle raptors er ikke så spesiell lenger, og ikke gir mye mer fart i forhold til en rask 7200 rpm, går her, og deretter blar du ned til bunnen, og klikk på "Vis alle produkter" og deretter gå tilbake til toppen og velg test, vil du se raptors ikke kommer i øverst (bortsett fra den nyere velociraptor men det koster $ 300) og andre harddrive kan være raskere også, det er den voksne varierer fra Seagate som fra 7.200,10 rekkevidde, som er det raskere 7.200,11 rekkevidde. For min bygge når jeg får det, er jeg sannsynligvis kommer til å få 2 Seagate Barracuda 7200.11 320GB harddisker for RAID, så dette er enkelt tallerken og derfor veldig fort (se diagrammet igjen) og så får en 750GB stasjonen som backup . PSU: Jeg brukte Denne kalkulatoren her som jeg finner ganske god til å gi deg strøm du trenger. Den caclulator anbefaler rundt 550W, så jeg ville nok gå med en Corsair 620W Dette er fordi jeg finner Corsair gjør veldig bra powersupplys og ekstra kraft lar PSU å ikke kjøre på 100% derfor gjør det roligere (fan blir tregere), og det er også modulbasert noe som betyr at du bare må ha kabler du bruker i saken. Min System: Først OC
|
|
| |||
| |||
| vel jeg tror at u bør gå for DDR2 1066MHz som de er billigere enn ddr3 og har lavere latencies med utgangspunktet betyr at de vil gå raskere, u vil også ha et bord hvis u valgte det alternativet. gå med en q6600 og overclock det til Q9550 hastighet for å spare et par hundre dollas. hvis ur kommer med Intel-brikkesett baserte hovedkort u burde få en AMD-kortet, slik at u kan legge til et nytt kort og sette det i Crossfire-modus i fremtiden, kan jeg foreslå et 4870 x2. også AMD r bedre enn nvidia fordi kortene er å få bedre og billigere og også de dont lyve om deres proudcts som nvidia gjøre. den raptors er dårlig verdi for pengene og samsungs f1 serien er raskere i mange tilfeller pluss de gi deg allot mer lagringsplass for pengene, for enda mer fart i foreslår å kjøpe 2 av disse og sette dem i et RAID 0 configoration. så hvis du bestemmer deg for å gå med DDR2 og u endre valgt hovedkort u vil gå for enten en x38 eller x48 brikkesett og være sikker på å få en med ganske kobber heatsinks og varme rør på North Bridge, sør broen og Vrms. ASUS er en meget god gjøre å gå med. som for det du har ikke nevnt trenger du et reasonabley bra CPU kjøler hvis du valgte å overclock ser etter noe rundt $ 50 - $ 80 merke som overclocked fire kjerner kjøre veldig varmt. Hvis du ikke vil overclock en Artic nedkjøling fryser Pro 7 vil do.as i tilfelle det dosent rolle hva du går med, så lenge dens ATX-standarden og har atleast 4 hull å plassere fans. når du kjøper en PSU du trenger om 650W - 750w til makten all maskinvaren, må du gå med en god kvalitet en så billig de vil skade maskinvaren, en modulær strømforsyning vil bidra med kabel rydding og luftstrøm. Jeg håper at du ikke bety at ur går linux bare fordi bare spill som jeg har funnet for Linux er rystelse 4 og Doom 3 men jeg antar at ur kommer med Windows. Selvsagt går med Vista som støtter direct x 10 og direkte x 11 slutt. håper dette hjelper |
|
| |||
| |||
| Wow ... Takk Allot! Jeg er definitivt miste Raptor, og takk for PSU kalkulator og grafikkort forslag! Det stemmer, jeg synes nå jeg vil sannsynligvis gå med DDR2 minne likevel: Kanskje får mobo som støtter begge? Downgrading CPU og overclocking det virket som en god idé: Jeg var planlegging på over-clocking den 2.83Ghz også, men jeg tror ikke jeg trenger så mye strøm til et par hundre mer. Jeg hadde egentlig ikke sett på AMD så mye, men jeg vil definitivt gjøre det nå. Ja, definitivt kommer med Vista for min spilling! (Jeg har tenkt på å starte flere OS's). Synes du prisen på min CPU vil gå ned når Nehalem kommer ut? Takk allot dette virkelig hjelper! |
|
| |||
| |||
| Jeg ville si, ja, CPUens trolig vil gå ned litt, men Q6600 vil trolig gå ned mindre enn Q9550, som Q9550 er dyrere fordi det er blant de nyeste (og raskeste) CPUens rundt. |
|
| |||
| |||
| godt q6600 vil overclock til ca 3.6ghz men 2.8 ish synes sikrere og mer stabilt. den asus p5kc hadde både DDR2 og ddr3 støtte og vil gi deg et moddest overclock, men hvis du vil gå for en bedre hovedkort du må gå med den ene eller den andre som hovedkort som støtter både DDR 2 og 3 er for det meste buget hovedkort . Du kan få fart på ddr3 men med pris og lav latenticies av DDR2 ved å kjøpe noen DDR2 1200hmz og overclocking den til ca 1400 - 1500mhz. av ja og trenger du en guide til dobbeltoppstart vista og Linux, som det er vanskelig å gjøre dette, og u kan skuff opp operativsystemet oppstartsalternativene. Kontroller at du har en vista instilation disken hendig når du trenger å gjøre severial OS reparasjoner når du installerer operativsystemene som vista dosent like (alle) |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Trenger PSU for Home Built | Live Sabre | Bærevesker & Strømforsyning | 26 | 16 august 2009 03:14 |
| Har et system må være fullt utviklet for fall fans å arbeide | Bob T | Bærevesker & Strømforsyning | 1 | 17 juni 2009 04:10 |
| Problemet med nybygde system | citizencole | General Hardware Chat | 28 | 16 oktober 2008 16:34 |
| Bygget en mikro-systemet, men trenger å finne den beste lave profilen kortet | solus | Kabinetter & Skjermer | 1 | 28 nov 2007 15:50 |
| Jeg kan ikke installere mitt vista dvd operativsystemet på nybygd pc | chrishawkins | Windows-operativsystemer | 3 | 8 nov 2007 00:36 |
| Thread Tools | |
| |