![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Newbie här. Jag bygger ett nytt spel / home använda dator för första gången, och har tittat runt men vet fortfarande inte mycket om hur det fungerar. Jag får nästan alla delar från Newegg, eftersom det är det jag är mest bekvämt att söka igenom. Övriga webbplatser med jämförbara priser skulle vara mycket uppskattat! Jag vill ha en snygg dator för <$ 2000 som gör det möjligt för mig att uppgradera i framtiden om det behövs (dessa delar lägga upp till ca $ 1400 utan monitor, strömförsörjning, fall, kyla och skivminnesenheter: detta är den övre gränsen på vad jag kan spendera). Detta är vad jag har hittills, jag försöker ta reda på om alla delar är kompatibla eller inte (de är så vitt jag kan se), och om det finns några flaskhalsar eller över-dödar. Även jag behöver ta reda på vad strömförsörjning jag behöver för detta, några rekommendationer? Alla förslag / kommentarer välkomnas: Jag är ny på detta och vill inte göra ett misstag! (Jag lägger in länkar till sina respektive newegg notering på undersidan) Moderkort: Asus P5E3 WS PRO LGA 775 Intel X38 ATX Intel Motherboard http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16813131282 Ram: Patriot Viper 4GB (2x2gb) 240-Pin DDR3 1333MHz Dual Channel med 7-7-7-20 tider http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16820220286 ... Jag försöker att gå med DDR3 att göra allt lättare att uppgradera i framtiden, trots att jag bara använder en 1333MHz FSB på min CPU. CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 Yorkfield 2.83GHz LGA 775 95W Q9550 http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16819115041 ... Am också en Q9400/9450, eller möjligen en Q6600. Om jag kompromiss om några av de andra delarna Jag tänker också om Q9650, men det är förmodligen ur min prisklass. GPU: PNY GeForce 9800 GX2 1GB 512-bit GDDR3 http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16814133217 ... Är det över döda? HDD: WD 80GB Raptor 10K RPM SATA 3 GB / s WD800ADFS Hårddisk (newegg säljer inte här) ... Jag planerar att sätta mitt OS och flera spel på den här OCH Seagate Barracuda 7200.10 400GB 7200 RPM 16MB Cache SATA 3.0Gb / s http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16822148138 ... för mer utrymme. Andra tankar: Jag tror att jag kommer att försöka köra linux (flera distrobutions) en dfreeBSD på det, och det måste OC-stånd. Även senare uppgraderingar kan omfatta vatten-kylning det (finns det några billiga block för 9800 gx2 s?), Och mer HDD är det i raid. Hur stort ett ärende behöver jag? Kommentera! Även några andra webbplatser för att skriva denna fråga om och få fler åsikter skulle uppskattas. Tack på förhand! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| i allt, ett mycket bra val, men det finns några saker som jag tror att du kan uppgradera exempelvis grafikkortet, personligen skulle jag gå med detta kort eftersom det är lite mindre pengar, men utför bara något bakom Nvidia 280GTX och bättre i vissa tester.
Hårddiskar, den gamla Rovfåglar är inte så speciell längre, och inte ger mycket extra hastighet jämfört med en snabb 7200 rpm, gå här, bläddra till botten och klicka på "Visa alla produkter" och sedan gå tillbaka till början och välja testsidan ser du Rovfåglar inte komma in i toppen (bortsett från de nyare velociraptor men som kostar $ 300) och andra hårddisk kan vara snabbare är det de äldre varierar från Seagate är från 7.200,10 sortiment, som det är den snabbaste 7,200.11 sortiment. För min bygga när jag får det jag förmodligen kommer att få 2 Seagate Barracuda 7200.11 320GB diskar för raid, eftersom det är enda tallrik och därför mycket snabbt (se diagram igen) och sedan få en 750 GB-enhet som backup . PSU: Jag använde denna räknare här som jag tycker är ganska bra att ge dig den effekt du behöver. Den caclulator rekommenderar ca 550W så skulle jag förmodligen gå med en Corsair 620W Det beror på att jag hittar Corsair gör väldigt bra powersupplys och extra effekt ger PSU för att inte köra på 100% vilket gjorde det tystare (fläkten kommer att vara långsammare) och det är också modulära vilket betyder att du bara måste ha de kablar du använder i fallet. Mitt System: Första OC
|
|
| |||
| |||
| och jag tror att u borde gå till DDR2 1066MHz eftersom de är billigare än DDR3 och har lägre latencies med i princip innebär att de kommer att gå snabbare, och kommer också att behöva en styrelse förändras om u valde det alternativet. gå med en q6600 och överklockning att Q9550 hastigheten för att spara ett par hundra dollas. om ur kommer med en Intel chipset baserat moderkort u bör få ett AMD-kort så u kan lägga till ett annat kort och sätta det i Crossfire-läge i framtiden föreslår jag ett 4870 x2. även AMD r bättre än nvidia eftersom deras kort är att få bättre och billigare, och även de inte ljuga om sin proudcts gillar nvidia göra. den Rovfåglar är dålig valuta för pengarna och samsungs f1 serien är snabbare i många fall plus de ge dig tilldela mer lagringsutrymme för dina pengar, för ännu mer fart jag föreslå att köpa 2 av dessa och sätta dem i en RAID 0 configoration. så om du bestämmer dig för att gå med DDR2 och u ändra ditt moderkort och vill satsa på antingen en X38 eller x48 chipset och vara säker på att få en med vackra koppar Heatsinks och värme rören på den norra bron, söder bron och VRMS. ASUS är mycket bra att gå med. som för de saker du har nämnt att du behöver en reasonabley bra cpu kylare om du valde att överklockning letar efter något runt $ 50 - $ 80 märket som overclocked quad cores kör mycket hett. Om du inte vill överklockning en Artic cooling frys Pro 7 kommer do.as för fall dosent verkligen fråga vad ni gå med så länge som dess ATX-standarden och har minst 4 hål att placera fans. när du köper en psu du behöver om 650W - 750w att driva all din maskinvara, se till att du går med en god kvalitet en så billig som kommer att skada din hårdvara, ett modulärt psu kommer att bidra med kabel städa och luftflöde. Jag hoppas att du inte menar att ur kommer linux bara för att det enda spel som jag har hittat för linux är Quake 4 och Doom 3, men jag antar att ur kommer med Windows. naturligtvis gå med vista som stödjer Direct X 10 och direkt x 11 så småningom. hoppas att detta hjälper |
|
| |||
| |||
| Wow ... Tack tilldelningarna! Jag är definitivt förlora Raptor, och tack för psu miniräknare och grafikkort förslag! Ja, jag tror att nu kommer jag förmodligen gå med DDR2-minne fortfarande: kanske få ett mobo som stöder både och? Inplacering CPU och överklockning verkar det som en bra idé: jag tänkte på under-clocking den 2.83Ghz också, men jag tror inte att jag behöver så mycket kraft för ett par hundra mer. Jag hade inte riktigt tittat på AMD så mycket, men jag kommer definitivt att göra det nu. Ja, absolut gå med vista för mitt spel! (Jag planerar att starta upp flera OS's). Tror du att priset på min cpu går ner när Nehalem kommer ut? Tack tilldela detta verkligen hjälper! |
|
| |||
| |||
| Jag skulle vilja säga, ja, CPU antagligen kommer att gå ner en bit, men Q6600 kommer troligen att gå ner mindre än Q9550, som Q9550 är dyrare eftersom det är bland de nyaste (och snabbaste) CPU's runt. |
|
| |||
| |||
| väl q6600 kommer överklockning till ca 3.6ghz men 2.8 ish verkar säkrare och mer stabil. ASUS p5kc hade både DDR2 och DDR3 stöd och ger dig en moddest överklockning, men om du vill gå till ett bättre moderkort du måste gå med det ena eller det andra som moderkort som stödjer både ddr 2 och 3 är mestadels buget moderkort . du kan bli den snabba DDR3 men med de kostnader och låga latenticies DDR2 genom att köpa vissa DDR2 1200hmz och överklocka den till cirka 1400 - 1500mhz. av ja och du behöver en guide till dual boot vista och linux så det är svårt att göra det och u kan skuff upp ditt operativsystem uppstartsalternativ. Kontrollera att du har en vista instilation skivan hands när du behöver göra severial OS reparationer när du installerar operativsystem som vista dosent gillar (alla) |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Behöver PSU för Hem Byggår | Live Sabre | Cases & Power Supplies | 26 | 16 august 2009 03:14 |
| Har ett system måste vara fullt byggd för fallet fans att arbeta | Bob T | Cases & Power Supplies | 1 | 17 juni 2009 04:10 |
| Problem med nybyggda system | citizencole | General Hardware Chat | 28 | 16 oktober 2008 16:34 |
| Byggt en mikro-systemet men behöver för att hitta den bästa låga profil kortet | solus | Grafikkort & Skärmar | 1 | 28 november 2007 15:50 |
| Jag kan inte installera min vista dvd operativsystem på min nybyggda st | chrishawkins | Windows-operativsystem | 3 | 8 november 2007 00:36 |
| Thread Tools | |
| |