mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Grafikkort - Radeon 9550

Reply

Thread Tools
Old 13 oktober 2006, 19:11
Ledamot Gruppen

Default Grafikkort - Radeon 9550

Jag undrar vilken typ av grafikkort har alla, eftersom jag vet att många människor tycks vara svajande från Geforce och kommer att Radeon. Själv har jag ett Radeon 9550, det är inte den nyaste, men det är inte antika, jag skulle egentligen inte ens att det är gammalt. Jag tror inte att jag verkligen måste uppdatera den för någonting.

Vad vill du ha?
Old 14 oktober 2006, 18:01
Ledamot Gruppen

Jag har ett GeForce 6800 GT vattenkylning och över klockan till 430 Mhz det är bara om ok för en del av mitt spel. Ett GeForce 7-serien eller motsvarande är vad som krävs för spel som kommer ut nu. Jag väntar ett tag innan jag uppgraderar som deras kort kommer ut inom kort som är helt Windows Vista-kompatibla. Next gen kort kan göra Direct 10 grafik och kör nästa gen filmen diskar BlueRay.
Old 19 oktober 2006, 06:10
Administrator Group

Jag skulle hålla med CGMAN jag nyligen fick en 6800GT eftersom det var stort värde nu.

7-serien är rätt väg att gå tho "men jag skall vänta på att sjunka i pris.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 19 oktober 2006, 21:07
Ledamot Gruppen

Geforce 7-serien blir lite gammal nu, det är Serie 8 i november med en stor hoppa i grafik bearbetningskraft. Xbox 360 och PS3 redan ser mycket föråldrade. Det nya kortet körs alla Windows Vista grafik förmåga och kommer också att spela upp HD DVD-video skivor. De är en billig variant med bara 640 MB minne.

8800GTX Specs $ 649

GPU 575 Mhz nästan 700 miljoner transistorer. Rumered dubbla GPUs
Shader clock 1350Mhz
Minne GDDR 3 900MHz 768MB
Memory buss bredd 384bit

fysik acceleration teknik
128Bit HDR
128 Shader enheter
Dual DVI-bildskärm uttag
HDTV-ut
Vatten & fläkt svalare.

Uppträdande 38,4 miljarder pixlar per sekund
86GB per sekund.

PSU behövs 450watt
Old 20 oktober 2006, 01:25
Administrator Group

Det är definitivt en allvarlig grafikkortet.

Ingen uppgift om pris, men jag slår vad med sin storebror.

Great post alltför mate, thanks!

Dave.
Old 20 oktober 2006, 02:04
Ledamot Gruppen

Bara av nyfikenhet Hur mycket detta grafikkort kostnaden då? Jag slår vad gillar Dave sa att jag slår vad om det är stort!

I slutändan vill komma till den punkt där jag kan köpa de bästa och har den bästa, bör inte ta för lång tid att komma dit.
Old 20 oktober 2006, 02:17
Ledamot Gruppen

Den GTX är likley att kosta, Â £ 300 + men som kommer att falla till Ã, Â £ 250 en månad eller två senare och å, ä £ 150 när serien 9 utkommer denna tid nästa år. Det bästa du kan göra om du vill ha ett monster dator som kör något spel i 60fps på 16000 X 1200 res är köpa tredje bästa kortet. Om du köper det bästa så kan du säga att du har det bästa du kommer att köpa ett nytt kort varannan månad.

När dessa kort ur serien 7-kort priser plummit och de redan overkill för dagens spel. Jag tror att jag kommer att köpa en serie 7 nästa och få en serie 8 kort när de börjar göra spel att använda sig av den.

Nästa från Nvidia att hålla utkik efter är en processor som de arbetar på att göra samma jobb som AMD och Intels processorer. AMD har gått med ATI att arbeta med sin nästa bearbetningsföretag och GPUs. Intel fartyget deras Quad core Core Duo 2 marker i november.
Old 20 oktober 2006, 02:32
Ledamot Gruppen

Tack för den info jag inte inser att de får realiseras så mycket. Jag gillar din idé att köpa den 3: e bästa kort Jag antar att det skulle spara mycket mer pengar på lång sikt.
Old 20 oktober 2006, 05:12
Ledamot Gruppen

Jag kör 2 6800 Ultras just nu - jag vill uppgradera, men det kommer inte att vara ett tag, jag har inte råd med någonting just nu: (

När jag uppgraderar jag vilja köpa "den bästa" bara för att få lite framtid korrektur, jag har inget emot att inte ha den "bästa" hela tiden, så länge som då och då får jag skryta faktor, då jag kan spara upp till ett år för att köpa skryta faktor igen.

Visst, jag är förmodligen att slösa pengar, men en del av det roliga med den teknik som för mig att dregla över början av raden grejer så småningom har det:)
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.