mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Harddisker

Reply

Thread Tools
Old 7 april 2008, 03:47
Medlem Group

Default Harddisker

Hei, jeg har nettopp kjøpt en Dell 8400 og det fulgte med en harddisk med XP Home, Jeg lurte på om det var mulig å ta harddisken ut av andre maskinen og boot fra denne på min Dell. de er både SATA,

bare lurer på om dette var mulig?

takk
Old 7 april 2008, 04:51
Donor Group

Default Harddisker

Det kan
Men jeg tviler på det som den andre t / d vil ha xp registrert som pc og har alle nødvendige drivere for den og ikke for de andre PC også kan være at hvis xp støvler det vil kreve en aktiveringskode som det gjenkjenne maskinvareinnstillingene har endret seg (dette er å stoppe pirating) hvis begge PCer er det samme så du kan være heldig
Im at andre gutta fra forumet vil være sammen og gi sitt syn

En datamaskin gang slo meg i sjakk
Men det var ingen match for meg på kickboksing.

Min System: redden137

Prosessor (er):
AMD Opteron 165 o / c
Hovedkort:
asus a8n SLI Deluxe
RAM-minne:
2GB Corsair XMS PC3200 platium
Graphics Card (s):
8800gts o / c
Lydkort:
Creative SoundBlaster 4
Harddisk (er):
1x 80 gb 2x 250GB
Optisk stasjon (er):
1x Sony DVD-RAM-stasjon 1xphillips DV
Case / PSU:
700w moduler PSU
Cooling:
air
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Old 7 april 2008, 04:54
Donor Group

Default Harddisker

Det kan virke, men husk alle maskinvaredrivere vil være galt, så hvis det støvler, må du endre dem alle, inkludert hovedkort brikkesett drivere og alle ombord ting.

Hvis det ikke ønsker å starte opp, kan du prøve med en Windows reparasjon, men du trenger en XP installasjons disk for å gjøre dette.

Også avhengig av hvilken versjon av XP det er (OEM Retail), kan det flagget opp endringer i maskinvare, og ber deg om å aktivere.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 7 april 2008, 04:57
Donor Group

Default Harddisker

Beklager redden137 ... Jeg ble skrevet som du legger inn
Old 7 april 2008, 08:51
Medlem Group

Default Harddisker

hei, her er hele problemet jeg hadde en maskin med XP Pro og alle mine uni og programmer alt var bra, men min mobo døde, og jeg ønsket å sette dette HDD med alle mine innstillinger og arbeid i det nye dell 8400.

når jeg prøver å starte opp med det den kommer opp med skjerm "sorry windows ikke boot ordentlig" så har jeg en liste over måter toppen oppstart, normal, sikkermodus osv. men ingen jobber

Jeg kan komme til oppsett osv. i bios, ville CLR CMOS gjøre en forskjell. eller kan jeg bare måtte begynne på nytt
Old 7 april 2008, 09:03
Donor Group

Default Harddisker

Hvis den gamle IDE-stasjon endre den til slave plugge den i og du bør kunne gjenopprette / bruke den gamle filer hvis SATA deretter id foreslår plugge den i og trykke F8 i oppstarten og starte opp fra t / d som opprinnelig fulgte med PC (norm toppen alternativet i bot modus) på nytt skal du kunne bruke filene

En datamaskin gang slo meg i sjakk
Men det var ingen match for meg på kickboksing.
Old 7 april 2008, 09:16
Medlem Group

Default Harddisker

Hei, jeg dont har et problem å starte med det nye og bruker de gamle som en slave for å vise filer, men jeg hadde operativsystemet sette opp hvordan jeg ville det med programmer og innstillinger alle satt opp
Old 7 april 2008, 09:34
Donor Group

Default Harddisker

Kun én måte å finne ut, har du den xp disk for eldre datamaskin?
Old 7 april 2008, 10:31
Medlem Group

Default Harddisker

ja
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.