mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Hårddisk

Reply

Thread Tools
Old 7 april 2008, 03:47
Ledamot Gruppen

Default Hårddisk

Hej, jag har precis köpt en Dell 8400 och den kom med en hårddisk med xp home, jag undrade om det var möjligt att ta hårddisken ur min andra dator och starta upp från detta i min dell. de är både SATA,

bara undrar om detta var möjligt?

tack
Old 7 april 2008, 04:51
Givargruppen

Default Hårddisk

Det kan
Men jag tvivlar på det som de andra h / d har xp registrerat till att st och har alla nödvändiga drivrutiner för den och inte för dina andra st också kanske du upptäcker att IF xp startar upp kommer det att kräva en aktiveringskod som identifierar maskinvaruinställningarna har förändrats (detta är för att stoppa piratkopiering) om inte båda st är samma så du kan vara lycklig
Im säker andra killarna från forumet kommer att vara med och ge sina synpunkter

En dator en gång slog mig i schack
Men det var ingen match för mig på kick boxning.

Mitt System: redden137

Processor (s):
AMD Opteron 165 o / c
Moderkort:
ASUS a8n SLI Deluxe
RAM Minne:
2gb Corsair XMS PC3200 platium
Grafikkort (s):
8800gts o / c
Ljudkort:
Creative SoundBlaster 4
Hårddisk (s):
1x 80 GB 2x 250GB
Optisk enhet (er):
1x Sony DVD-RAM-enhet 1xphillips dv
Mål / PSU:
700w moduler psu
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Old 7 april 2008, 04:54
Givargruppen

Default Hårddisk

Det kan fungera, men ihåg alla drivrutiner för maskinvara kommer att vara fel, så om det startar upp, behöver du ändra dem alla, inklusive moderkort chipset drivrutiner och alla ombord saker.

Om den inte vill starta upp, du kan försöka en Windows Reparation, men du skulle behöva ett XP installationsdisken att göra detta.

Också beroende på vilken version av XP är det (OEM, Retail), kan flagga för förändringar i maskin-och be er att återaktivera.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 7 april 2008, 04:57
Givargruppen

Default Hårddisk

Förlåt redden137 ... Jag skriver som du var utstationering
Old 7 april 2008, 08:51
Ledamot Gruppen

Default Hårddisk

Hej, här är hela problemet jag hade en dator med XP Pro och alla mina UNIs arbete och program allt var bra, men mitt mobo dog, och jag ville lägga denna hdd med alla mina inställningar och arbeta i min nya dell 8400.

när jag försöker starta upp det på det kommer upp med skärmen "ledsen windows inte starta upp korrekt" så har jag en lista över vägar början uppstart, normal, felsäkert läge osv men inget arbete

Jag kan komma till setup osv i bios skulle CLR CMOS göra skillnad. eller måste jag helt enkelt tvungen att börja om igen
Old 7 april 2008, 09:03
Givargruppen

Default Hårddisk

Om det är en gammal ide enhet ändra till slavej ansluter den och du bör kunna återhämta sig / använda dina gamla filer om SATA sedan id tyder på att koppla in den och trycka på F8 om starta och starta upp från h / d som ursprungligen följde med PC (norm toppen alternativ i bot-läge) igen bör du kunna använda filerna

En dator en gång slog mig i schack
Men det var ingen match för mig på kick boxning.
Old 7 april 2008, 09:16
Ledamot Gruppen

Default Hårddisk

Hej, jag dont har problem att starta upp med ett nytt och använda den gamla som slav för att visa filer, men jag hade operativsystemet inrätta hur jag ville ha det med mitt program och inställningar alla inrätta
Old 7 april 2008, 09:34
Givargruppen

Default Hårddisk

Bara ett sätt att ta reda på, vill du ha xp skivan för din gamla dator?
Old 7 april 2008, 10:31
Ledamot Gruppen

Default Hårddisk

ja
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Min hårddiskar Danny83222 General Hardware Chat 3 26 januari 2008 15:38
Yey gratis hårddiskar Cew27 Drives & Removable Media 4 20:e sep 2007 15:50
Hårddisk lloyd.cardiff Drives & Removable Media 1 5 juli 2007 15:55
Hårddisk musicthom General Hardware Chat 5 11 december 2006 14:39
Hårddisk problem - Varför kan inte min dator accepterar alla mina hårddiskar? Computer Spec General Hardware Chat 8 15:e sep 2006 03:14
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.