![]() |
|
| |||
| |||
| Jag bygger en ny dator till jul, jag vet inte mycket om att bygga datorer, men jag trodde att jag skulle ge det ett försök. Är alla dessa komponenter är kompatibla och kraftfulla annat att spec för nya PC-spel. AL så är det något annat jag måste köpa? http://orders.ebuyer.com/customer/sh...19jYXJ0&stid=1 också i behov av att köpa ett OS, vad skulle du rekommendera och där ifrån? mdv2 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| En länk till din korg fungerar inte för alla andra.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är utmärkt spec'd. Några av mina favorit komponenter där. Men varför en SLI styrelse och en enda GPU? Skaffa ett Asus P5K-E och framtida bevis att bygga vidare.Hur som helst, du behöver en HSF (heatsink och fläkt) för processorn. Aktiemarknaden Intel en bara inte klippa den på en quad. Jag skulle kunna få en Arctic Cooling Freezer 7 Pro eller en Tuniq Tower. TT kyls något bättre än AC men det är enormt (det kommer att passa in i Antec 900 men), väger nära ett kilo (väg över mobo's design gränser) och kostar mycket. AC är lättare, mycket, kostnaden är ungefär hälften, och kyls med ett par grader för TT. För ett OS? Tja, gör ditt val. Undvik att få vista 64bit. Nr egenkapacitet respekt hemanvändare bör ses döda med det just nu. XP kommer uppenbarligen inte visa upp några kompatibilitetsproblem med programvara och / eller förare. Men för framtiden proofing du vill ha Vista. Så om du går den vägen 32bit bidraget skulle vara mitt val.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Din varukorg är tom.
| |||
| |||
| ok här är det: Pioneer DVR-212BK 18x SATA DVD? RW DL Int svart - OEM Arctic Power 700w PSU - Med PCI-E, SATA, 20 4, ATX12V, 8pin 12 V kopplingar - Retail Förpackad Corsair 2GB Kit (2x1GB) DDR2 800MHz/PC2-6400 XMS2 minne Non-ECC Unbuffered CL5 (5-5-5-12) Heat Spridare Lifetime Warranty Enntec Niohundra - Gaming Case med 200mm Top Fläkt - No PSU Asus P5N-E SLI 650i Socket 775 PCI-E Onboard Audio ATX moderkortEVGA 8800GTS 320MB GDDR3 DVI TV-Out PCI-E grafikkort Western Digital WD1600JS Caviar SE 160GB 7200RPM SATAII/300 8MB Cache - OEM NEWLINK UK VATTENKOKARE BLY - UK PLUG - IEC UTTAG 1.5m Intel Core 2 Quad Q6600 G0 Stepping (2.4GHz 1066MHz) Socket 775 L2 8MB Cache (2x4MB (4 MB per kärna par) Detaljistförsäljning Förpackad ProcessorPioneer DVR-212BK 18x SATA DVD? RW DL Int svart - OEM Belkin Anti-Static Wrist Band Detta kommer upp till £ 630 inklusive moms + P & P, allt jag behöver nu är ett OS. Jag skulle vilja spendera runt £ 700 på min dator. Alla dessa delar är köpta från Ebuyer.com. |
|
| |||
| |||
| Ser bra ut, kolla ebuyer för ett OS också. OEM Vista Premium bara £ 60 |
|
| |||
| |||
| Citat:
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Ja, jag kan få en Zalman CNPS9700 NT, men utöver det är allt kompatibel och är det ett bra val för en budget spel dator? Dessutom är Vista ett bra alternativ för ett OS? |
|
| |||
| |||
| Tack för råd, hade en bit av er släpa Spike: s (synd om utstationering två gånger: P), och ja jag kommer att få en bättre HSF och även få vista premium 32bit: P Jag får en: Asus P5N-E SLI 650i Socket 775 PCI-E Onboard Audio ATX moderkortEVGA istället för en ASUS P5K-E eftersom det är billigare, och även jag kan uppgradera den till SLI utan extra kostnad. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Bygga Mitt Allt i Ett Rigg. | feags420 | General Hardware Chat | 15 | 26 februari 2009 12:54 |
| Bygga nytt st | fman | General Hardware Chat | 2 | 6 februari 2008 16:26 |
| Bygga en ny PC | Thunderer | General Hardware Chat | 5 | 18 januari 2008 04:58 |
| Bygga denna riggen för nu | chrismorris730 | General Hardware Chat | 3 | 15 januari 2008 21:15 |
| Bygga PC | BrucieBonus | Off Topic Discussion | 16 | 8 oktober 2007 12:59 |
| Thread Tools | |
| |