![]() |
|
| |||
| |||
| Hej. Min kusin dator nyligen gick söderut (otroligt långsamt att göra något, inte virii / spyware, bara gammal antar jag), och de talar om att få en ny. Saken är den att de inte spela spel på den. Alls. De kommer att använda den för att göra läxor och surfa på Internet. Det finns ingen anledning att uppgradera en de har, eftersom det är mycket långsam, och det skulle kosta mer i delar än ett nytt. Saken är den att jag har byggt datorer innan, och jag är typ av on-the-puls med high-end delar, men när det gäller grunderna, jag vet inte vad som är ... långsamt för att vara värt det! Jag har titta på Dell, som har en grundläggande systemet, med 1 GB RAM, en 3500 + processor, 160GB HD, integrerad grafik och en 17 "monitor, för £ 342. Tror du att det är en bra affär? Vet du någon bättre? En affär skulle också vara bra, eftersom de behöver en ASAP! Kan någon snälla hjälpa mig? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Först, om du går Dell du vara säker på en bra skärm, och för "bas" (inga uppgraderingar) för ett konkurrenskraftigt pris. Men innan reagera helt kan du ge råd om den kommer med Vista? så jag rekommenderar 2GB RAM, även om de inte är spel. Dessutom, eftersom det har en integrerad GPU du förlora en del RAM som grafik chipset kommer att stjäla en del av det. (Du kan återställa denna till standardsidan 64MB i bios, men eftersom Dell är kända för att begränsa tillgången till vissa poster i ett mobo BIOS, du kan också inte). Kan jag antar processorn du citerar är AMD 3500? så böterna för användning du citerar, men även för bara Internet surfing och kontor saker jag skulle ändå rekommendera Core2 Duo E4300 eller E6300. Inte mycket pengar, men en märkbar ökning av prestanda jämförbar. Om du går till 2GB rutt eller core2 rutt, inte köpa från Dell. Om du inte kan få en bas spec st med cpu / ram belopp anges som Dell ta ut en bloomin "förmögenhet för uppgraderingar. Om du vill gå ner bygga sträcka oss.
|
| |||
| |||
| Tja, vi körde ytterligare ett virus i dag, och det tog upp några nya spyware / virii. Jag tog bort dem, och lagt till en extra 512 MB RAM. Sedan dess har det körs mycket smidigare, och är tillräckligt för läxor. Tack för hjälpen. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Om du vill köpa en dator används www.pcworld.co.ukEller skapa en med hjälp av delar själv. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Definitivt inte köper från PC-världen.
| |||
| |||
| De enda problem jag tror PC världen som är att du måste betala för år internet virus vägg programvara med ditt inköp. Jag fick min dator i januari Temne, så jag kanske fick en rabatt. |
|
| |||
| |||
| Du behöver inte köpa ett antivirusprogram med ditt köp, det är bara de flesta människor är lurade i den. |
|
| |||
| |||
| Jag slutade köpa anti-virus program, jag behöver en ändå så jag inte åtanke. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vill inte ens tänka på att köpa en musmatta från PC-världen.
PC-världen är att inte ge Operativsystem diskar med datorn när den går päron formad Det går inte att reparera eller formatera etc. Du måste ta det tillbaka till dem för att få det fixat. Mitt System: #
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Ny dator Build | rayy | General Hardware Chat | 2 | 5 oktober 2009 11:34 |
| Första Computer Bygg | Jojo | General Hardware Chat | 1 | 6 juli 2009 06:10 |
| Computer Bygg | jwall2004 | General Hardware Chat | 11 | 21 februari 2008 11:45 |
| Grundläggande datoranvändning kvalifikationer? | quinda | General Software Chat | 2 | 13 maj 2007 10:06 |
| Om att bygga en ny dator | Reuben | General Hardware Chat | 2 | 6 oktober 2006 01:43 |
| Thread Tools | |
| |