mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Hjelp vennligst det driver meg gal

Reply

Thread Tools
Old 20nde Nov 2007, 10:23
New Member Group

Default Hjelp vennligst det driver meg gal

Ok here we go. Selv om det er strøm etc maskinen min vil ikke starte når jeg trykker på knappen selv, og jeg må koble fra DVD strømforsyningen på baksiden av DVD og kople den til før det begynner å støvel. Jeg har byttet makt fører og prøvd forskjellige kombinasjoner, men det er alltid den samme. Sjekket CMOS starte sekvensen it's ok. Disconnected DVD fullstendig, er det likevel ikke vil starte, frakoblet 2dre DVD-stasjon for, vil den ikke vil starte. Det må alltid den samme DVD støpselet å være i på begynnelsen og deretter koblet fra og til igjen etter å trykke på knappen for å starte boot sekvensen.

Jeg vet jeg sikkert ikke burde gjøre det på grunn av spiker etc, men det kan ikke være rakett vitenskap for dere eksperter der ute å gi meg en ledetråd - Jeg er bare en enkel semi-pensjonerte ingeniøren som er ganske logisk i hans tilnærming, men dessverre ikke en som omhandler datamaskinens maskinvare.

I forventning.
Old 20nde Nov 2007, 10:43
Donor Group

LOL .... hvordan i all verden gjorde du regne ut at den sekvensen ville hjelpe?

Det høres for meg ut som du har en defekt PSU ... hvor gammel er PCen?

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 20nde Nov 2007, 12:23
Moderator Group

Jeg er enig i det høres ut som PSU.

Hvor gammel er den?

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 20nde Nov 2007, 16:25
New Member Group

Sitat:
Originally Posted by philthomas View Post
LOL .... hvordan i all verden gjorde du regne ut at den sekvensen ville hjelpe?

Det høres for meg ut som du har en defekt PSU ... hvor gammel er PCen?
Takk for ditt svar svaret på spørsmålet ditt er ren flaks egentlig var jeg på utkikk etter en dårlig forbindelse å prøve å løse problemet og dra og skifte plugger og kontakter med strøm på, og vips en rask pip og inntil hun støvler (nei forelesninger please). Allikevel datamaskinen er rundt 13 måneder gammel (er ikke de alle når ting går galt!)

Enhver logikk på hvorfor du mener det er PSU - det er 2 separate 4-pinners utganger som gir strøm til biter og vipper som hver har flere 4-pinners parallelle kontakter og jeg har prøvd dem alle, men hver gang det er den samme. Det er også et multi-pinners kontakten som går inn i MB. Spørsmålet er hvorfor det kan virke når jeg har koblet den med strøm på, og plugget den inn igjen, det er strøm til MB så snart jeg slår på i første omgang som fansen arbeid og noen LED's come on så hvordan kan det være PSU? Mener ikke å være en kjedelig det er bare ingeniøren i meg prøver å finne en logisk grunn-eller halvparten av en minst.
Old 20nde Nov 2007, 17:06
Donor Group

Fra symptomene du beskriver og den ikke starter, uten at du trekke / replugging i Molex-kontakt, den mest sannsynlige årsaken er PSU. Min gjetning vil være at PSU er døende og oppfører erraticly og liksom dine handlinger ser ut til å vekke den opp / kick start den til handling.

Det kan selvsagt være andre grunner, som en defekt hovedkort eller CPU, men PSU er relativt billig og lett å erstatte, og som de fleste ting, når det er en elimineringsprosess, må du prøve de billigste tingene først. dvs. at du ikke ville endre dynamo før du sjekket pluggene

Det finnes måter å teste spenningen utganger av PSU er, men du vil trenge for å teste den under belastning og i maskin, med et digitalt multimeter. Denne nettsiden gir rikelig med detaljer, hvis du føler så lyst, men hvis det var meg, ville jeg bare bytte den ut. Om ikke annet, vil den fjerne det fra listen:

http://www.informit.com/articles/art...1105&seqNum=12
Old 21. Nov 2007, 05:48
New Member Group

Takk Phil - noen råd om hvor du kan kjøpe en god en og minimum wattstyrke jeg burde gå for.
Old 21. Nov 2007, 06:27
Donor Group

Uten å kjenne systemet spesifikasjoner, er det litt vanskelig å si, men når du fjerner den gamle, bør den vise effekten på saken. Jeg vil legge 100w til alt som er der nå, og du bør være bra.
Dont gå for de billigste, lodd for en middels priset enhet.

Enkelte produsenter, men passer ikke standard Acer med ikke standard hovedkort plugger, slik at du er koblet til dem for eventuelle erstatninger, så før avskjed med kontanter, må du kontrollere din er en standard enhet. Er du i tvil, kan det være lurt å finne en lokal leverandør, for å sammenligne og som vil bytte det, hvis det ikke er riktig.
Old 21. Nov 2007, 11:03
Moderator Group

Jeg vil se etter noe av ca 450W. Dette kan være litt overkill, men de er så billige nå kan du også jobbe en kraftigere én mindre enn maks en mindre en ut. Bare min mening.

Old 22. Nov 2007, 11:58
New Member Group

Takk fyrene nåværende PSU er 400 Watt. Tenker på å kjøpe Trust PSU 570W Pro Dual Fan gjennom Amazon for £ 26 + P & P. Dine tanker please.
Old 22. Nov 2007, 12:15
Moderator Group

Det PSU ville være fint.

Det er ikke den beste på markedet, men synes OK verdi.

Ikke forvent en stille høykvalitets PSU men jeg er sikker på at det vil være bedre enn den gamle.

Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
IE6 driver meg gal! lukeshep Web Design, hosting & SEO 3 6 mai 2009 09:41
Hva er alle kjøring CallumUK Av Emne Diskusjon 6 13 mars 2008 12:01
Contextadvisor - pop up driver meg gal christine154 Virus, spionprogrammer og sikkerhet 22 23 februar 2008 16:33
ITunes er driver meg gal! Kan du hjelpe harriet40 Multimedia & Kodeker 2 28 nov 2007 04:18
Hjelp! Pop up kjører meg crackers! curlysmith Virus, spionprogrammer og sikkerhet 1 23 oktober 2007 11:22
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.