![]() |
|
| |||
| |||
| Enkel snabb fråga. Hypotetiskt sett om du hade dina val mellan två PC-system som har exakt samma men hade olika grafikkort, vilket skulle du välja? Den ena med ett 2900pro 1gb grafikkort. Eller 8800gts 320mb kort. Tack för era åsikter. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den 8800. Det blir spel upp en res i 1680x1050 (20-22 "skärm) med AA och AF. 1 GB RAM-minne på ett kort av denna specifikation, är overkill, massivt. De 2900 är jämförbar i prestanda (RAM undan) till ett 8800GTS. Varken kort kan spelet på 1920x1200 med någon grad av noggrannhet eller anständigt framerates så varför en GB RAM på ATI-kort? Men du kommer att betala extra för 1gb version av 2900 utöver de 512 versionen. En gång det är bara en marknadsföring trick från AMD. De ska utgå från folket kommer att se den större mängden RAM-minne och ta det är det bättre kort, så de är också kränkande din intelligens som de flesta som köper ett sådant kort är entusiasten's, och därför vet en sak eller två om PC komponenter. De saker att titta efter i ett DX10-kort är: GPU hastighet, minne hastighet, minne registeransvarige bit-bredd, ström Shader hastighet, mängd ström shaders. Skit i RAM belopp som överstiger vad som krävs för att spel på de resolutioner som sagt kortet klarar av. Och det kommer att vara utrustade med detta belopp som en självklarhet.
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Vilka externa hårddisken till Välj ..... | dariuzthepole | Drives & Removable Media | 5 | 19 januari 2009 18:32 |
| Hjälp mig välja en fråga / PSU tack! | Airescape | Cases & Power Supplies | 6 | 27 januari 2008 01:12 |
| Vilket RAM-minne för att välja? | stefmat90 | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 2 januari 2008 07:13 |
| Hjälp mig välja! | MCouary | Grafikkort & Skärmar | 2 | 29 sep 2007 21:08 |
| Vad är värd att välja? | inve.tment | Web Design, Hosting & SEO | 5 | 17 mars 2007 05:03 |
| Thread Tools | |
| |