mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Hvordan kan jeg forbedre datamaskinytelse

Reply

Thread Tools
Old 2nd 2008 Feb, 06:43
Medlem Group

Default Hvordan kan jeg forbedre datamaskinytelse

Datamaskinen min er:
Intel Pentium 4 CPU 3.40GHz 1.5GB RAM NVIDIA GeForce FX 5200 med en trådløs nettverkstilkobling til 54.0mbps.

Jeg er ny på overclocking og alt, alt jeg har er CCleaner, og AVG, hvilke programmer eller prosesser vil hjelpe min datamaskin i allikevel mulig. Ingenting specificly, men jeg vil bare øke ytelsen på noen hvor eller betyr mulig. Lagt frem noen av dine ideer / programmer som kan fungere bra, takk.
Old 2nd 2008 Feb, 06:51
Medlem Group

Tenker du oppgraderer componants eller bare overclocking, rensing og kjøre programvare for å prøve og justere resultatene for currnent componants.

Kjenner du spec av hovedkortet, også er datamaskinen en merkevare gjøre (f.eks Dell, HP ect.) Eller er det skreddersydde? Det gjør av hovedkortet kan determaine hvis datamaskinen kan håndtere raskere hastighet RAM, som også vil øke ytelsen.

Også ta en titt på Anit-Malware Thread på Virus Emne. Du finner evilfantasy har noen gode tips.
Old 2nd 2008 Feb, 07:24
Medlem Group

Im bare tenkte på å gjøre alt jeg kan for å forbedre ytelsen til noe generelt.
Mitt hovedkort er et ASUSTeK Computer Inc. bord. og også grafikkortet er et 128.
Old 2nd 2008 Feb, 07:30
Donor Group

Nye grafikkort. That's about it.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 2nd 2008 Feb, 07:33
Medlem Group

hva som programmer eller ting å starte overclocking, (men sikkert overclocking)
Old 2nd 2008 Feb, 07:48
Medlem Group

Hvis du vil overclock CPU er det best å gjøre det i BIOS, vil dette gi deg muligheten til å kunne tilbakestille innstillingene hvis endre feil. Alex's "Overclocking guide" vil være en hjelp. Dens absolutt verdt å gjøre noen leser opp på componants først.

Du kan også Defrag din HDD er det som programmer for på nedlastinger siden av dette nettstedet, eller du kan bare bruke Microsoft edition. Kanskje følger evilfantasy's anti-malware guide, som kan være til stor hjelp. Hvis du får treg oppstart ganger så kanskje laste ned "oppstart verktøy" eller bruk oppstart verktøyet på CCleaner til å fjerne programmer fra listen som du ikke trenger.

Oppgraderer RAM kan gi deg den største økningen i ytelse og er generelt veldig billig, avhengig av din nåværende RAM og hovedkort.
Kanskje laste ned og kjøre CPU-Z for å finne ut av ins-and-outs av systemet spesifikasjoner og deretter kan du se hva du kan oppgradere til på billig.

Sjekk ut programvare i dette forumet om det er noen gode ting der.
Old 2nd 2008 Feb, 12:11
New Member Group

yeah Jeg lurte på om det var noen programmer som hjelper deg med overclocking cos Jeg vet ikke hvordan du gjør det selv, og jeg kunne skyve den for langt og drepe min datamaskin
Old 3dje Feb 2008, 04:29
Medlem Group

urmm Jeg hørte abbout et program kalt CPUFBS

aldri hatt det tho., dermed jeg dont vite været sin noen gode eller vær den fungerer

u kan moniter CPU ved å laste ned CPU-Z
Old 3dje Feb 2008, 06:09
Medlem Group

For å være ærlig, ville jeg ikke bruke programmer for overclocking CPU. Its mye større sannsynlighet for skade datamaskinen enn å gjøre det i BIOS.

I BIOS hvis du sette FSB, spenning osv. opp for høyt maskinen vil gjøre POST da trolig bare ikke klarer å støvel. Derfor kan du bare gå inn i BIOS trykk "gjenopprette innstillinger"-knappen og sortert. Bruker et program til å gjøre dette, selv om de har ivaretar fortsatt neglecting det første forsvar av Støping maskinen blir ustabil før du har selv lagt inn OS.

Kabinetter OCing programmer er ok, fordi du kan endre innstillingene hvis ustabile eller bare laste opp i sikker modus og re-installere driverne. Jeg vil ikke anbefale OCing CPU bruker 3rd Party programmer.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.