mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Hur kan jag förbättra min dator Performance

Reply

Thread Tools
Old 2 februari 2008, 06:43
Ledamot Gruppen

Default Hur kan jag förbättra min dator Performance

Min dator är en:
Intel Pentium 4 CPU 3.40GHz 1.5GB RAM NVIDIA GeForce FX 5200 med en trådlös nätverksanslutning i 54.0mbps.

Jag är ny för överklockning och för att allt, allt jag har är CCleaner och AVG, vilka program eller processer kommer att hjälpa min dator i alla fall möjligt. Ingenting specificly, men jag vill bara höja sina prestationer på något där eller möjligt. Lagt fram några av era idéer / program som du kan fungera bra, tack.
Old 2 februari 2008, 06:51
Ledamot Gruppen

Är du funderar på att uppgradera componants eller bara överklockning, städning och att köra program för att försöka justera resultatet för din currnent componants.

Känner du till spec för ditt moderkort, också är datorn ett varumärke göra (t.ex. Dell, HP ect.) Eller är det specialanpassade? Det gör att ditt moderkort kan determaine om datorn klarar snabbare RAM, vilket också kommer att öka prestanda.

Också ta en titt på Anit-Malware tråd om Virus Ämne. Du hittar evilfantasy har några bra tips.
Old 2 februari 2008, 07:24
Ledamot Gruppen

Im bara tänka på att göra allt jag kan för att förbättra resultaten av något generellt.
Mitt moderkort är ett ASUSTeK Computer Inc. styrelse. och grafikkortet är ett 128.
Old 2 februari 2008, 07:30
Givargruppen

Nya grafikkort. Det handlar om det.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 2 februari 2008, 07:33
Ledamot Gruppen

hur liknande program eller saker att börja överklockning, (men säkert överklockning)
Old 2 februari 2008, 07:48
Ledamot Gruppen

Om du vill överklockning din CPU är det bäst att göra det i BIOS, detta ger dig möjligheten att kunna återställa alla inställningar om du ändrar på fel sak. Alex's "Overclocking guide" kommer att vara en hjälp. Dess definitivt värt att göra några behandlingen upp på din componants första.

Du kan också Defrag din hårddisk finns som program för den nerladdningar sida på denna webbplats, eller kan du bara använda Microsoft utgåva. Kanske följa evilfantasy: s anti-malware guide, som kan vara till stor hjälp. Om du får långsamma starten gånger sedan kanske hämta "start-up verktyg" eller använd starta verktyget på CCleaner för att ta bort vissa program i listan som du inte behöver.

Uppgradering av ditt RAM kan ge dig den största ökningen i prestanda och i allmänhet är mycket billigt, beroende på din nuvarande RAM och moderkort.
Kanske hämtar och kör CPU-Z för att ta reda på ins and outs av ditt system specs och sedan kan du se vad du kommer att kunna uppgradera till den billig.

Kolla in programmet i den här forum men finns det några bra saker där.
Old 2 februari 2008, 12:11
New Member Group

ja jag undrade om det fanns något program som hjälper dig med överklockning cos Jag vet inte hur man gör det själv och jag kan driva det för långt och döda min dator
Old 3 februari 2008, 04:29
Ledamot Gruppen

urmm jag hörde abbout ett program som kallas CPUFBS

aldrig haft det tho., därtill i dont know väder dess eventuella bra eller väder det fungerar

u kan moniter CPUn genom att ladda ner CPU-Z
Old 3 februari 2008, 06:09
Ledamot Gruppen

För att vara ärlig skulle jag inte använda program för att överklocka din CPU. Dess mycket mer benägna att skada datorn än att göra det i BIOS.

I BIOS om du sätta FSB, spänning etc. upp för högt din dator kommer att göra POST då förmodligen bara misslyckas att starta upp. Därför kan du bara komma in i BIOS trycker på "Återställ inställningar"-knappen och din sortering. Använda ett program för att göra detta, även om de har garantier fortfarande försummar att första försvar av stoping datorn är instabil innan du ens lastas ditt OS.

Grafikkort OCing program är ok, eftersom du kan ändra inställningarna om dess instabila eller bara ladda upp i felsäkert läge och åter installera drivrutiner. Jag skulle inte rekommendera OCing din CPU använder 3: e parts program.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Uppgradering av datorn för ökad Gaming. thaull General Hardware Chat 2 9 juli 2009 12:09
Söker hjälp om hur man kan förbättra min laptop resultat ... Ninjo Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 3 3 februari 2009 06:51
Hur kan man förbättra livslängden för minneskort evilfantasy Drives & Removable Media 0 25 februari 2008 22:29
Im hoppas kunna förbättra min laptop för spel! kevinmcnicholas Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 7 21 sep 2007 12:09
Hur kan man förbättra DVD-uppspelning? jimmy_fowler Drives & Removable Media 4 14 juli 2007 02:33
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.