![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hej
Jag behöver hjälp i form av ett idioter guide för mig att nätverk 2 datorer. Jag vet att de både måste vara ansluten via en nätverkskort och kabel och det är allt jag inte. När dessa är anslutna jag kan säga PC2 för att kunna komma åt och använda filer, dokument på PC1, men jag skulle inte ha PC2 för att kunna komma åt min salvia och andra privata dokument är detta möjligt, hur gör jag det Många Tack Phil |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Den andra frågan var i rätt forum, inget behov av att skriva det två gånger.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Det ni föreslår är ok med antingen XP eller Vista.
Som du säger, behöver du ett nätverkskort i varje dator och en korsad kabel (inte vanliga plåster) för att ansluta två. Du kan ställa in fildelning på var och en av datorer och dela några mappar / filer du vill. Om du använder XP måste du köra nätverk guiden på varje dator, att inrätta ett Small Office / Home Network. Mitt System: Hem Bygg
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Om du vill att dessa datorer för att också ha tillgång till Internet den bästa insatsen skulle vara att köpa en router.
|
|
|||
|
|||
|
Japp .... en router skulle vara perfekt .... detta sätt den viktigaste datorn inte behöver startas för 2:a PC till accees Internet.
|