mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Jag köper en ny dator

Reply

Thread Tools
Old 7 november 2007, 00:05
New Member Group

Default Jag köper en ny dator

im dum när det gäller datorer och anpassade byggnaden din oblig thats varför jag är här kanske en av er nördar kan hjälpa mig. Jag menar att så respektfullt som möjligt. Heres mitt problem jag köper en dator från cyberpower Jag vet inte om alla komponenter kommer att fungera tillsammans (utan spännare något) Jag tror att de testa det innan de skickar ut det men jag couldnt finna där de skrev på. En annan sak är min nätaggregat kommer ett 420 köra?

Mål: ($ 10 off Mail i rabatt) Nytt! Raidmax Kuroshio Mid-Tower 420W Gaming Case w / Side-Panel Window (svart färg)
CPU: (Socket AM2) AMD Athlon ™ 64 X2 4200 + Dual-Core CPU w / HyperTransport Technology
MODERKORT: (Socket AM2) MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI MCP Chipset DDR2/800 SATA-II RAID MBoard w / Dual 16x PCI-Express
MEMORY: (Req.DDR2 moderkort) 1GB (1x1GB) PC6400 DDR2/800 Minne (Mushkin Brand)
Grafikkort: NVIDIA GeForce 8400 GS 512MB 16X PCI Express (Major Brand Powered by NVIDIA)
VIDEO CARD 2: INGA
LCD Monitor: INGA
Hard Drive: Single Hard Drive (160GB SATA-II 3.0Gb / s 8MB cache 7200RPM HDD)
Data Hårddisk: INGA
Optical Drive: INGA
Optisk enhet 2: INGA
Ljud: High Definition OMBORDDIAGNOSSYSTEM 7.1 AUDIO???

och sista är min OS im inte att betala 90 dollar för xp igen sista gången jag försökte använda den här datorer hårddisken i en annan en den skulle fungera rätt .. denna hårddisk startar med en e maskin logo kanske som har somethign att göra med det? Jag kanske kan överföra os? eller använda dem båda? Jag försökte de båda tillsammans och withen minuter i avstängd min comp och kände hårddiskar och de var varmt .. jag mena verkligt heta bränna min finger varm. några förslag eller vad är aprreciated .. tack för din hjälp

o ja, och kan jag koppla in min ati radoen 1600xt 512ram och att nvidia och har dem att fungera tillsammans?
Old 7 november 2007, 17:10
New Member Group

Default Jag köper en ny dator

Är Strömförsörjning du får eller redan har fått ett 420W ATX Power Supply Unit?
Anledningen till att jag frågar är att du kan förmodligen göra med uppgraderingen av PSU till över 500W så det kan bli instabil och börja krascha ditt system så att jag skulle uppgradera PSU till över 500W att göra en bra bas för framtida uppgraderingar utan att behöva ändra dig PSU igen.

Om du försökte du hårddisk i din gamla st i den nya datorn din fastighet finns det en risk att det kan inte starta upp O / S upp på grund av maskinvaruförändringar speciellt om du använder ett annat moderkort.

Jag vet inte om du kan ansluta 2 grafikkort och få dem att köra tillsammans, måste du be någon annan om hjälp på den delen men im säker på att du inte kan få dem att köra tillsammans.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Behöver du hjälp att köpa rätt dator stevescholes General Hardware Chat 17 6 januari 2009 22:27
Att köpa en dator, behöver hjälp. Decai General Hardware Chat 22 4 januari 2009 20:39
Att köpa en ny dator ... gbasterfield General Hardware Chat 16 8 oktober 2007 10:48
Att köpa en ny dator xandeebee General Hardware Chat 2 7:e sep 2007 07:57
Att köpa en ny dator! Please help. Kenjii General Hardware Chat 26 24 august 2007 13:25
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.