![]() |
|
| |||
| |||
| För närvarande är min dator temperatur är 42c som ser ganska hög. Mitt system: Intel Quad core@2.67Ghz för 2 x 2 borrkärnor 8GB RAM Nvidia 1GB grafikkort Windows Vista Business 4 MB cache 64-bitars system osv. säger om det är över 65C sedan dess osäkra, är det sant? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad Kinda Quad är det? Q6700, i7, Xeon? Det är väldigt varmt dessa dagar ändå Vilken kylare använder du? Om lager så är det förmodligen om normala Max temps min CPU kan ta är 74c så dess beroende av CPU typ och im inte säker på vilken du är dock
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| Om min CPU fick 60 c Jag skulle stängas omedelbart eftersom detta är en mycket hög temp och jag wouldnt vill riskera dessa temps, men säger att quad core kommer alltid att vara varmare eftersom CPU's är x 4 och nu är de större och mer mäktigt. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 60C är bra som en belastning temp.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Yh överens om din quad var inaktiv på detta vill jag säga något är fel i ditt system. Är du överklocka den eller något? är det lager kylare du har? lager heatsink? |
|
| |||
| |||
| Mine löper på att över klockan. Det är inget att oroa sig alls! Dessa är utformade för att köras på 100 grader eller så, inga problem vid 40 grader på alla. Om det var 90 eller så då bli lite orolig, men även 60 är bra på 100% belastning temp. Gå med kol rådgivning, alla som inte går hem nöjda. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Inget fel med 60 som sagt.
Min Q6600 OC'd @ 3,66 fick 75C (last) Vilka var stabil, men jag kör det lägre än i alla fall som ni kan se på min sig, så jag kan inte ge er några långsiktiga info om detta. Men 42 är absolutly bra. Mitt System: FordyPC
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Ideal PSU och gäller att välja | dsaliba | Cases & Power Supplies | 7 | 3:e sep 2008 02:44 |
| Safe Temperatur | waxtodonte15 | Processorer, moderkort & RAM | 8 | 15 april 2008 06:32 |
| Maskinvara temperatur | blubla | General Hardware Chat | 1 | 5 april 2008 18:47 |
| Temperaturövervakning | Godin | General Software Chat | 2 | 19 januari 2008 10:30 |
| CPU Temperature Monitor | link590o | General Software Chat | 27 | 15 januari 2008 03:43 |
| Thread Tools | |
| |