![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har nogle ældre computere jeg har købt på et værft salg, og im forsøger at sætte nye komponenter i dem. Nå jeg løb ind i nogle problemer. Når jeg starter pc'en med en nyere hd i det, sig wont boot. Det siger noget lignende Fejl 14 D Grub ... Jeg tror, at noget af det. Nogen råd? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvis man antager, har de nyere harddiske været brugt før ...
Windows installerer på harddiske er specifikke for den hardware i pc'en, de oprindeligt blev installeret i. Så tager en harddisk ud af en maskine og sætte det ind i et andet og forventer det at starte op, er temmelig optimistisk. Lave en frisk installation. Mit system: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Friske Installer? |
|
| |||
| |||
| Yar, få en Windows-eller Linux-cd og installere et operativsystem. |
|
| |||
| |||
| I cant, gør ikke det læste drevet ... |
|
| |||
| |||
| Er det registrerer harddisken i BIOS på auto-indstillinger? |
|
| |||
| |||
| nej, det siger fejl læsning harddisk |
|
| |||
| |||
| Er du sikker på du er i BIOS, er BIOS ikke giver fejlmeddelelser, vil det enten vise sig, eller det plejer. Hvis det ikke er det enten tilsluttet forkert eller mangelfuld. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg tror, den fejlmeddelelse, du får, er, fordi dette drev tidligere blev brugt med Linux og Grub boot-loader er stadig på drevet.
Gå ind i bios og ændre drive boot for at gøre cd'en første boot-drev og harddisken andet, så start med en XP disk, skal du gå til Genoprettelseskonsol og type fdisk / mbr then exit og boot med XP-cd'en igen og se, om drevet er nu tilgængelig til brug. Mit system: Hjem Build
|