![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har noen eldre maskiner jeg kjøpte på et verft salg, og im prøver å sette nye komponenter inn i dem. Vel jeg løp inn i et par problemer. Når jeg starter PC-en med en nyere hd i den, den wont støvel. Det sier noe sånt Feil 14 D Grub ... Jeg tror noe av det. Noen råd? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Forutsatt at nyere harddisker har blitt brukt før ...
Windows installeres på harddisker er spesifikke for maskinvaren i PC de opprinnelig ble installert i. Så ta en harddisk ut av en maskin og sette den inn i en annen, og forventer det å støvel er ganske optimistisk. Gjøre en fersk installasjon. Min System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Fresh Install? |
|
| |||
| |||
| Yar, få en Windows-eller Linux-CD og installere et operativsystem. |
|
| |||
| |||
| I cant, den ikke lese kjøre ... |
|
| |||
| |||
| Gjenkjenner den harddisken i BIOS auto-innstillingene? |
|
| |||
| |||
| nei, står det feil lesing harddisk |
|
| |||
| |||
| Er sikker på at du er du i BIOS, ikke BIOSen gi feilmeldinger, vil den enten opp eller den wont. Hvis den ikke gjør det enten er koblet feil eller feil. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg tror feilmeldingen du får er fordi denne stasjonen ble tidligere brukt med Linux og Grub Bootloader er fortsatt på stasjonen.
Gå inn i bios og endre kjøre støvel for å gjøre CDen første oppstartsstasjonen og HDD andre, så støvel med en XP disk, gå til gjenopprettingskonsollen og type fdisk / MBR deretter avslutte og starte med XP-CDen igjen og se om stasjonen er nå tilgjengelig for bruk. Min System: Hjem Bygg
|