![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har en del äldre datorer jag köpt på en loppmarknad, och im försöker lägga nya komponenter i dem. Tja jag sprang på några problem. När jag starta upp datorn med en nyare hd i den, det brukar starta upp. Det säger något i stil Error 14 D Grub ... Jag tror att något av detta. Några råd? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om man utgår från de nyare hårddiskar har använts före ...
Windows installeras på hårddiskar är specifika för hårdvara i datorn de ursprungligen var installerad i. Så ta en hårddisk ur en maskin och tar den till en annan och väntar på att starta upp är ganska optimistisk. Gör en ny installation. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Färska Installera? |
|
| |||
| |||
| Yar, skaffa en Windows-eller Linux-CD och installera ett operativsystem. |
|
| |||
| |||
| I cant det doesnt läsa köra ... |
|
| |||
| |||
| Spelar det detektera hårddisken i BIOS på auto-inställningar? |
|
| |||
| |||
| nej, det står fel behandlingen hårddisk |
|
| |||
| |||
| Är du säker på att du i BIOS, BIOS inte ger felmeddelanden kommer det att antingen visa upp och det brukar. Om det inte är antingen ansluten fel eller felaktiga. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tror det felmeddelande du får är att denna enhet har tidigare använts med Linux och Grub starthanterare finns kvar på enheten.
Gå in i BIOS och ändra köra uppstartsparametrar för att göra CD första boot-enhet och hårddisken andra, sedan starta upp med en XP-skivan, gå till Återställningskonsolen och typ fdisk / mbr avsluta och starta upp med XP-skivan igen och se om enheten är nu tillgänglig för användning. Mitt System: Hem Bygg
|