mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Tangentbord trasslat till

Reply

Thread Tools
Old 7 mars 2008, 23:16
Ledamot Gruppen

Default Tangentbord trasslat till

Jag dricker aldrig koks i närheten av min dator, men jag kom hem från skolan mycket trött och i didnt vård här gången = P

väl, som en idiot, spillde jag koks på min trådlösa Microsoft tangentbord, inte mycket koks, ungefär en kvarts kopp. Sen fick jag Windex och rengöras mitt tangentbord. Efter det, när jag skriver med tangentbordet, alla mina knappar messed up. När jag klickar F Lock, sätter den Caps Lock på. när jag skriver "s" Jag får s /, när jag klickar på backsteg jag få ////////. Är detta repareras. om det är eller inte, varför gör den det?
Old 8 MARS 2008, 02:14
Givargruppen

gjorde tangentbordet kommer med en skiva eller är det som plug and play? om det kom med en skiva försöka med att installera programvaran, om du kan bara koppla in och praktiskt använda den sundet sedan
ta tangentbordet från varandra och man bör se som en grön genomskinlig plast blad, ge det en torka ner men var försiktig, använd inga kemikalier bara en torr trasa och låt mig veta hur det gick.
Old 8 MARS 2008, 04:00
Givargruppen

om dess plug and play ljud skruvas, ljud skruvas fullt stopp ska vara ärlig

koks i torrt blir klibbig, om det kom in tangentbordet gud vet vad den gjort

var det dyrt?

keyboards gå för omkring £ 5 nuförtiden

Mitt System: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moderkort:
Winfast 6600
RAM Minne:
3Gb
Grafikkort (s):
MSI 8600GT
Ljudkort:
några billiga DX9 5.1
Hårddisk (s):
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 8 MARS 2008, 06:27
Givargruppen

"Är detta repareras. Om det är eller inte, varför gör den det"? Eftersom koks är klibbig. Eftersom det är gripande de delar av nycklar som är tänkta att glida i en praktiskt taget friktionsfritt sätt mellan öppna och slutna. Eftersom det lilla barnet fjädrar att återställa dem till vila tillstånd har inte styrkan att kämpa mot det lim du infördes.

Den goda nyheten är att den lätt går att tvätta ur. Sätt tangentbordet genom en diskmaskin cykel. [1] [2]

Den dåliga nyheten är att du då behöver för att helt torr insida och den genomsnittliga tangentbordet har kanske fyrahundra del bitar av plast som alla behöver flytta på den exakta platsen du hittat dem för att fungera igen.

Det korta svaret är att du har en död tangentbord och du behöver köpa en ersättare.

[1] utan batterier.

[2] Jag talar inte från en position av okunnighet, jag har gjort detta flera gånger med mer än bara tangentbord och slutade med att jobba utrustning när den väl torkat ordentligt.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 8 MARS 2008, 12:07
Ledamot Gruppen

Mitt tangentbord isnt kladdig inuti, rengöras orsak jag mycket mycket bra med Windex. Jag fick en Q-Tip rengöras det mer. Jag startat upp till fönstren, samma problem men jag fick reda på att när jag håller SKIFT alla skrivelsen knapparna fungerar, men det capitlized ...???
Old 8 MARS 2008, 12:29
Givargruppen

Hur ett tangentbord fungerar är det finns en liten ängel under varje tangent. Änglar är inte särskilt intelligent, men när du trycker på "k", till exempel, hör ängeln under "k" knappen knarrar "k" i datorns språk och skärmen ängeln den och sätter ett "k" på skärmen. Förskjutningen ängel är den minst intelligenta för partiet, allt han gör är att dra vingar de andra änglarna så att de gnäller högre och skärmen ängeln vet att sätta ett kapital upp istället.

Änglarna blir väldigt berusade när de dricker koks. Eller Pepsi, kom på det. Antingen du behöver nyktra dem med en riktigt bra tvätt eller om du behöver skicka dem tillbaka till Gud och hyra en annan sats från närmaste ängel verkstad.
Old 8 MARS 2008, 12:32
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av plats View Post
Hur ett tangentbord fungerar är det finns en liten ängel under varje tangent. Änglar är inte särskilt intelligent, men när du trycker på "k", till exempel, hör ängeln under "k" knappen knarrar "k" i datorns språk och skärmen ängeln den och sätter ett "k" på skärmen. Förskjutningen ängel är den minst intelligenta för partiet, allt han gör är att dra vingar de andra änglarna så att de gnäller högre och skärmen ängeln vet att sätta ett kapital upp istället.

Änglarna blir väldigt berusade när de dricker koks. Eller Pepsi, kom på det. Antingen du behöver nyktra dem med en riktigt bra tvätt eller om du behöver skicka dem tillbaka till Gud och hyra en annan sats från närmaste ängel verkstad.
Theres ett dolt budskap i det

var tangentbordet dyrt? om den kom med datorn och är standard jag tänka utbyte är det bästa alternativet du har

Old 8 MARS 2008, 13:08
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av ashaiba View Post
Jag fick reda på att när jag håller SKIFT alla skrivelsen knapparna fungerar, men det capitlized ...???
Herregud!
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 8 MARS 2008, 16:30
Moderator-gruppen

Så jag tror att Poängen är du just kommer att behöva köpa ett nytt tangentbord ....

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 8 MARS 2008, 16:31
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av plats View Post

hahaha great great story.
väl de änglar är nyktra nu, tack för hjälpen
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Keyboard error or No Keyboard Present klara General Hardware Chat 20 27 Oktober 2009 16:26
Jag behöver hjälp med mitt tangentbord nycklar Alla Messed Up vj00 Windows-operativsystem 2 13 September 2009 06:14
Jag behöver hjälp - Mitt tangentbord knappar är ställt till Iron_Aden Windows-operativsystem 9 12 september 2009 02:36
Mitt tangentbord är ställt till Hyp3r grymta Windows-operativsystem 3 19 december 2007 19:26
Tangentbordskonfiguration - Setup Logitech tangentbord i Windows Computer Spec General Hardware Chat 3 16 maj 2007 06:31
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.