mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Förlorande Video & Ljud-Skulle något vara fel med House Aktuellt?

Reply

Thread Tools
Old 20 juni 2009, 08:25
New Member Group

Default Förlorande Video & Ljud-Skulle något vara fel med House Aktuellt?

Min dator förlorar video och ljud när man kör i mitt hus. När den gör det, jag kan ansluta den till en annan bildskärm i ett annat rum och har fortfarande ingen bild.
När jag tar den till verkstad, det fungerar bra och kommer inte att BÄRA SIG ILLA ÅT på något sätt. Efter att den hem det kommer att fungera ok för ett par dagar innan de gör samma sak igen.
Jag har gjort detta flera gånger. Reparationsverkstaden säger att de inte kan fixa det om det brukar fel där.
Kan nån föreslå vad som kan vara fel?
Old 20 juni 2009, 08:34
Administrator Group

"förlora" - Kan du beskriva bättre. t.ex.;

Spelar det någon förlora displayen medan du använder det ...

Spelar det någon effekt på men inte att visa någonting på skärmen ...

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 20 juni 2009, 11:51
New Member Group

Det förlorar displayen medan den & jag använder det. Om jag stänger av den och startar om, jag kommer fortfarande inte har någon display.
När jag tar den till butiken, det stövlar upp normalt och har en display. Sen när jag tar den hem, det funkar ett tag men så småningom uppvisar samma problem.

När displayen går, allt annat är fortfarande igång. Fläkten är fortfarande igång, och mus och tangentbord fortfarande är tänd.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Svart skärm / Audio Bara när jag försöker Spela capper General Software Chat 4 3 november 2009 18:21
GOT ljud - ingen bild .... igen! Kona1984hawaii Multimedia & Codecs 8 29 juli 2009 19:51
Nr audio video! ironam Drives & Removable Media 5 11 november 2008 08:01
Driver Query ref audio / video ashmehta Multimedia & Codecs 2 14 juni 2008 14:36
BIOS primära grafikkortet ändra gått fel imoody16 Processorer, moderkort & RAM 1 22 december 2007 00:17
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.