![]() |
|
| |||
| |||
| Hej! Jag är intresserad av att göra en dator. Jag är beredd att betala ca 600 $ -1000 $. Jag vill inte verka som en idiot, men jag behöver lite hjälp med de delar jag behöver och den webbplats jag skulle få det från. Jag kommer att köpa aw bok om du berätta något (Lemme gissa .. "Att datorer för Dummie"). Tack Counterstriker ~ Steve |
|
| |||
| |||
| Ok .. första av sitt inte svårt aldrig ens tänka att det i dig eller du kommer att misslyckas. Vad du behöver Moderkort (huvudverksamhet ombord på datorn) CPU (processor chip) Strömförsörjning (lol) Chasis (det gäller att sätta det hela i) Hårddisk (lagring grejer) Minne (DDR RAM prolly Random Access Memory tillfälliga program användning) Video Card (om man inte är på ditt moderkort) DVD-enhet (egen explanitory) Då är du lägga det tillsammans med några fans att göra det hela inte överhettas och voala en dator Får jag föreslå newegg.com eller din lokala dator delar butik. Sättet du sätter dem alla tillsammans är med hjälp av kablar (Tro mig kablarna är alla unika och därför ganska omöjligt att sätta fel kabel eller i fel riktning och en skruvmejsel (inte hårt) för att skruva fast mobo på din chasis Försök också ett tangentbord, mus, bildskärm, högtalare och en skrivare är en bra idé också. Och ja det for dummies-serien har en "hur man bygger en dator" bok Slutligen varje processor och moderkort kommer med en bruksanvisning på hur man kan göra det. |
|
| |||
| |||
| Detta kommer att köra mig ungefär hur mycket? Jag har en dator butiken kallas kehtron ca en mil från mitt hus. De gör egna comps Så jag antar att de säljer saker. Men är det när som helst på nätet jag kan få det. |
|
| |||
| |||
| Priset är alltid vad du betalar för det .... (vad jag menar) Du kan köpa en superdator med den senaste Intel Quad Core qx6800 och har en trevlig dator ditt bara för runt $ 3000 eller så kan du köpa mindre delar och har en hel dator kostar ungefär $ 400. Beror .. nu butiken som gör anpassade comps. De i huvudsak säljer du all utrustning lägg gärna $ 100 till propositionen att sätta ihop allting (om ett 45 minuters jobb) nu installationen av operativsystemet. Om du får det från dem du betala fullt pris för att darn os. Om du olagligt ladda ner det själv sin gratis:-P och om du köper det och installera det själv sitt också fullt pris så thats också någonting att veta. nyaste vista lägger gärna 400 till $ 800 USD till ekvation (behöver konvertera den till din lokala valuta om det gäller |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du berättar vad du vill ha det för vi kunde tala om för dig vilka delar du vill spara pengar på. Till exempel att du brukar ha en quad core CPU och 2GB RAM-minne om du ska använda den för att bara surfa på webben.
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Fråga dem ändå CS. Det kostar dig (prova www.newegg.com för komponenter, kan få post-kontant-back på en hel del komponenter på det) kommer att vara beroende av de komponenter som du köper. De komponenter som du köper beror på ditt behov. Allt detta varierar kostnaden. Är du en spelare? Ska du göra CAD / videoredigering arbete? Bara allmänna office / Internetanvändning? Om du är en spelare, upplösningen på skärmen du väljer är en viktig faktor i spec'ing ett grafikkort och en processor att gå med den så den inte orsakar några flaskhalsar. Luftkylning? Vatten kylning? Överklockning? Vi behöver veta om skärmen / tangentbord / mus och högtalare som skall ingå i budgeten rad ni citerade, och upplösningen på skärmen du vill / måste innan de kan ge ytterligare råd. Även valet av OS (operativsystem) kommer i det. Vista är mycket mer resurskrävande hungrig än XP.
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| när u få allt byggt och runing och lust att modding sedan besöka min webbplats full av steg-för-steg mods ställa denna webbplats för evryone på denna webbplats och Evry modder:)
| |||
| |||
| Citat:
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Citat:
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |