mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Mobo's PCI-E (16x) kører på 8x, kompatibilitet og præstationer spørgsmål?

Reply

Thread Tools
Old 4. august 2007, 04:38
Medlem Gruppen

Default Mobo's PCI-E (16x) kører på 8x, kompatibilitet og præstationer spørgsmål?

Hiya, Principielt vil jeg gerne vide, hvad der sker med dette.

Hvis jeg købe et grafikkort, et PCI-E en, vil det være ok i mit PCI-E slot som løber på 8x?
Er der nogen mærkbar forskel? Vil det fungere?

Hvad sker der med min kort effektivitet? Vil sin fillrate blive halveret eller hvad?

Er det reelt en AGP med en anden grænseflade og Thats alle?

Hvad sker der med det?

Ant ...
Old 4. august 2007, 05:31
Donor-Gruppen

Default Mobo's PCI-E (16x) kører på 8x, kompatibilitet og præstationer spørgsmål?

Hi Antony.

Sæt dit sind i ro fyr. Jeg har endnu at se en GPU fylde båndbredde leveret af en 8x socket, hvorvidt AGP eller PCI-E.

PCI-E blev kapret som alle synger alle danse på det release fordi bundkortet producenter ønskede at afskaffe AGP.

Det er det, rent og enkelt.

-Kanoakavirus

Mit system: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Bundkort:
Asus P5K Premium
RAM Hukommelse:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (r):
BfG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (e):
3.35TB ext opbevaring. 2TB int oplagring
Optisk drev (r):
LG GGC H20L
Sag / PSU:
Enermax 720w
Køling:
AC7
Network / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 4. august 2007, 13:07
Medlem Gruppen

Hi Alex korrigere mig, hvis jeg er forkert, men hvis du får et kort beregnet til 16x PCI = E vil det ikke er fysisk egnet en 8x slot.Not 100% om dette, men Thats hvad jeg forstå. Hvis det er en 8x kort, vil det være ok i en 16x slot kun bruger 8 baner af de tilgængelige 16.
Old 4. august 2007, 15:02
Medlem Gruppen

Dens en 16x-kortet og dets en 16x slot, men tilsyneladende sprækken kører 8x. Ant ...
Old 4. august 2007, 15:50
Donor-Gruppen

Hi guys, sorry var at se på det rent fra en båndbredde synspunkt fra min første læs af post.

Hvad er det mobo Mærke / model Antony?

-Kanoakavirus
Old 4. august 2007, 16:01
Medlem Gruppen

Hiya, Ive fik et Gigabyte M61PM-S2 (rev. 2). og ive købt en gnistre 256MB nVidia 6600GT. Ant ...
Old 4. august 2007, 16:51
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af sirantonycartwright View Post
Hiya, Ive fik et Gigabyte M61PM-S2 (rev. 2). og ive købt en gnistre 256MB nVidia 6600GT. Ant ...
Din PCI-E slot på mobo er et 16x slot Antony, så jeg forstår ikke dit første indlæg (?)

Kortet er en mose standard 16x PCI-E kort.

Det vil arbejde.

-Kanoakavirus
Old 5. august 2007, 03:25
Medlem Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af alex View Post
Din PCI-E slot på mobo er et 16x slot Antony, så jeg forstår ikke dit første indlæg (?)

Kortet er en mose standard 16x PCI-E kort.

Det vil arbejde.
Jeg ved, det er forvirrende.
Mit mobo har en 16x slot, right?
Men det kører på 8x så selvom en 16x kortet vil passe, vil den kun køre på max af 8x.
Kortet ive købt er et 16x.

Ved du, hvad jeg mener?
Old 5. august 2007, 03:31
Medlem Gruppen

Se denne:
http://www.sharkyforums.com/showthread.php?p=2477754
Old 5. august 2007, 06:59
Donor-Gruppen

[citat = sirantonycartwright; 23623]
Men det kører på 8x så selvom en 16x kortet vil passe, vil den kun køre på max af 8x.
citat]

Hvor har du hente denne info fra Antony?

Har du tjekket bios blot at bekræfte PCI-E er indstillet på 16x?

-Kanoakavirus
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Hvor god er Windows 7? Vil det have Enhver kompatibilitetsproblemer fra Vista eller XP? Theresonly1 Windows-operativsystemer 4 22 april 2009 01:03
CD Drive spørgsmål om Dell Optiplex SX260, kører Windows 2K Professional ... use_me General Hardware Chat 12 13 oktober 2008 00:49
Old MoBo's - RAM kompatibilitet dmdougie CPU, bundkort og RAM 5 19. jun 2008 03:37
Forenelighed narkoman General Hardware Chat 1 5 januar 2008 15:16
Forenelighed? williamson123456 CPU, bundkort og RAM 2 17. sep 2007 12:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.