![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, I princip skulle jag vilja veta vad som händer med detta. Om jag köper ett grafikkort, en PCI-E en, kommer det att bli ok i mitt PCI-E slot som löper på 8x? Finns det någon märkbar skillnad? Kommer det att fungera? Vad händer med mitt kort prestanda? Kommer dess fillrate halveras eller vad? Är det verkligen ett AGP med ett annat gränssnitt och thats alla? Vad händer med den? Ant ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Antony. Lugna er rackaren. Jag har ännu inte sett en GPU fylla bandbredden som en 8x sockel, om AGP eller PCI-E. PCI-E var touted som alla sjunger alla dansa när det är release eftersom moderkortets tillverkare ville göra sig av med AGP. That's it, rent och enkelt.
|
| |||
| |||
| Hej Alex rätta mig om jag är fel men får du en kort konstruerade för 16x PCI = E kommer det inte att fysiskt passar en 8x slot.Not 100% på detta men thats vad jag förstår. Om det är ett 8x kort kommer det att vara ok i en 16x slot bara använder 8 köer av de tillgängliga 16. |
|
| |||
| |||
| Dess en 16x-kort och en 16x-facket, men uppenbarligen facket driver på 8x. Ant ... |
|
| |||
| |||
| Hej killar, ledsen var att titta på det rent från en bandbredd synpunkt från min ursprungliga läsas i efterhand. Vad det mobo Märke / modell Antony?
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Hej, Ive har ett Gigabyte M61PM-S2 (rev 2). och ive köpte en gnista 256MB nVidia 6600GT. Ant ... |
|
| |||
| |||
| Citat:
Kortet är en mosse standard 16x PCI-E kort. Det ordnar.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Citat:
Mitt mobo har en 16x slot, eller hur? Men det går i 8x så trots en 16x-kortet får plats, det kommer bara att köra på max i 8x. Kortet ive köpt är en 16x. Vet du vad jag menar? |
|
| |||
| |||
| |
|
| |||
| |||
| [citat = sirantonycartwright; 23623] Men det går i 8x så trots en 16x-kortet får plats, det kommer bara att köra på max i 8x. citat] Var har du få denna info från Antony? Har du kontrollerat bios bara att bekräfta pci-e är inställt på 16x?
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hur bra är Windows 7? Kommer det någon kompatibilitetsproblem från Vista eller XP? | Theresonly1 | Windows-operativsystem | 4 | 22 april 2009 01:03 |
| CD Drive frågor Dell Optiplex SX260, Windows 2K Professional ... | use_me | General Hardware Chat | 12 | 13 oktober 2008 00:49 |
| Gamla MoBo's - RAM kompatibilitet | dmdougie | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 19 juni 2008 03:37 |
| Kompatibilitet | missbrukare | General Hardware Chat | 1 | 5 januari 2008 15:16 |
| Kompatibilitet? | williamson123456 | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 17:e sep 2007 12:27 |
| Thread Tools | |
| |