mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Min datamaskin vil ikke boot på alle

Reply

Thread Tools
Old 4de 2008 jul 12:16
Medlem Group

Default Min datamaskin vil ikke boot på alle

Hei
Bare gjorde en fabrikk restaurere av datamaskinen min alt var ok kjører jeg installere alle driverne om igjen, startet den to ganger. Da det ikke ville la meg komme forbi aktivere vinduer scenen som jeg prøvde å unngå inntil everytinhg ble satt opp. Så jeg prøvde et par ganger, men fikk ikke kobler til, så jeg ble tvunget inn i stokk av skjermen og jeg tilbakestille datamaskinen føre av strømmen knappen ble ikke vist. Nå får jeg ingenting når jeg slår på datamaskinen ingen svar ingen bios annet enn viften og kraften lysene.
Jeg tror jeg completly skrus hvis noen vet en vei ut.
Alle antydninger ???????????????????????
Old 4de 2008 jul 12:18
Administrator Group

Fjern strømkabelen for et par minutter å tappe all kraften ut av maskinen slik at den kan tilbakestille.

Om det ikkje fungerer du trenger en ny PSU til å prøve det først.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 4de 2008 jul 12:38
Medlem Group

Ingen som ikke fungerte.
Jeg har sett et annet forum med et lignende problem, og som du sa strømforsyningen ble endret, og det løste problemet. Jeg finner det overraskende som alle lysene er på og viften kjører, og hvordan PSU kan skruen opp fra meg trykke på REST knappen er forbløffende.
Old 4de 2008 jul 13:56
Administrator Group

En defekt PSU vil gjerne spinne vifter og strøm lys.

De er også svært upålitelige, så kan ødelegge veldig enkelt.

Hvis en PC ikke strøm på riktig måte er det alltid maskinvare og en PSU er det billigste ting å prøve.
Old 5te 2008 jul 04:22
Medlem Group

Vel kjøpt en ny psu oppstartet opp på ram teste skjermen, en advarsel kom opp og sa "advarselen ny cpu" (rart fordi jeg gjorde ingenting til cpu), gikk inn i bios da jeg kom ut advarselen var gått.
Så gikk inn på velkomstskjermen, og det ble der for alltid, så jeg måtte restarte og gjette hva en annen ingen boot. Men etter noen minutter jeg forsøkt oppstartet igjen, men jeg kom inn i bios i stedet for å se om det er noen innstilling som kan stoppe dette. Vel mens du blar i bios skjermen frøs og tastaturet lyset var ikke på heller, så jeg måtte restarte Jeg håper jeg kan bli den oppstartet igjen Jeg går for en annen fabrikk restaurere.
Alle som har noen ideer hvorfor dette skjer?
Old 5te 2008 jul 11:31
Donor Group

Det kan være dårlig vær. Hvis du har mer enn 1 pinne, prøve å fjerne ett og hvis ikke bedre, bytte dem (holder til 1).

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 7nde 2008 Jul, 13:25
Medlem Group

Vel jeg fortsatt får disse støvel fryser, men nå kan det skje på ethvert stadium etter POST og under vinne logo skjermen og verre når XP er faktisk opp. Når skrivebordet og alle ikonene kommer opp du tror på det klare, men så vil det fryse uten harddisk aktivitet ingen musebevegelsen.
Kan bare ikke å forstå hvordan dette skjedde det hele startet fra en uskyldig Reset som jeg har gjort millioner av ganger nå at ting har gått blodig gal.
Old 8th 2008 jul 01:41
Donor Group

Visste du prøve å bytte den Ram?
Old 8th 2008 jul 02:37
Donor Group

_possible_ overopphetes også, men usannsynlig. mer sannsynlig å bli RAM, IMO.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 8th 2008 jul 07:28
Medlem Group

Nei jeg har ikke prøvd det ram, det er ikke det Orignal væren som fulgte med maskinen helt tilbake i 2002, har jeg installert to nye moduler for et par år tilbake. Men jeg antar det kan likevel være RAM. Den overoppheting problemer virker helt gyldige som regel når jeg forlater datamaskinen av pluggen for en natt jeg kan starte sikkerhetskopiering med funksjonalitet. Men så har jeg nettopp kjøpt en ny PSU og før at en ny fan tidlig i året slik at fortsatt ville være rart.
Også jeg har lagt merke til i BIOS når jeg deaktiverer POST talen varsel POST Complete Test automatisk deaktiveres så vel jeg var ikke klar over dette før og har rettet det nå.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Datamaskinen ikke Boot opp: ( TOA5T General Hardware Chat 3 31 oktober 2008 04:16
Kan ikke Boot Computer morrowj112 General Hardware Chat 9 4 august 2008 20:11
Datamaskinen ikke Boot steve05 Windows-operativsystemer 4 8 januar 2008 12:40
Datamaskinen vil ikke Boot shramek23 Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 3 14 desember 2007 17:00
Datamaskinen vil ikke boot ss8601 CPUer, Hovedkort & RAM 5 24 nov 2007 12:45
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.