![]() |
|
| |||
| |||
| Ik heb onlangs net een nieuwe computer gebouwd Onderdelen in de computer: Asus M2N-E SLI AMD Athlon X2 AM2 4800 + 8600GT 512MB Samsung 1GB ram WD 250GB SATA harde schijf Antec 480 Watt Dus heres het probleem, als ik mijn computer opstart (voeding is prima), alles up wordt aangedreven (harde schijf draait, grafische kaart ventilator draait), maar de CPU-ventilator draait slechts 3 seconden stopt vervolgens. Er is geen uitgang op mijn monitor (so i cant get in de bios, en ja de monitor werkt prima). Er zijn geen piepjes van de pc-luidspreker (ja ik heb aangesloten is) en Ja ik heb wat moeite uitzoeken wat het probleem is. Al heb ik een globaal idee over wat kan het probleem: CPU is dood? Moederbord is kortsluiting of dood? (onlangs net heeft vervangen, dus dit shouldnt het probleem) of grafische kaart dood is? of PSU isnt goed genoeg? dringend hulp nodig, dank bij voorbaat |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ik zou proberen een andere PSU stuurman, tekstboek symptomen van een dodgy PSU.
| |||
| |||
| Ive kreeg een 24-pins connector op de PSU maar ive gemerkt dat er ook een 4 pins aansluiting op het mobo, heeft die moeten worden aangesloten? want lijkt dat van belang kan zijn. ![]() zo ja Ive kreeg een kabel in de 24-pins een, maar de 4-pins is leeg? is dit normaal? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Dat is de 4-pins connector voor de cpu. Je hoeft absoluut een 4-pins ATX-stekker (12v) uit psu aangesloten bij deze. Dat is de reden waarom de cpu fan draait omhoog en dan stoppen. Het is powered zich omhoog door de 3pin header op het moederbord (die wordt aangedreven door de 24-pins). En alsjeblieft, controleer de rest van je te bouwen.
|
| |||
| |||
| zo is mijn probleem is dat mij dont zijn de 4-pins connector? dus de oplossing is om een nieuwe PSU? |
|
| |||
| |||
| Misschien, maar ik betwijfel overweegt het merk (en vermogen) van uw voeding. Precies welk model Antec voeding heb je?
__________________ gehoord wow is een betere anticonceptionele dan de pil, geen grap i gespeeld rs voor 2-3 jaar en 2 weken nadat ik gestopt Ik verloor mijn maagdelijkheid. -Kanoakavirus |