![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har nylig nettopp bygd en ny datamaskin Delene i datamaskinen: Asus M2N-E SLI Hovedkort AMD Athlon X2 AM2 4800 + 8600GT 512MB 1GB Samsung ram 250GB WD SATA harddisk Antec 480 watt Så heres problemet, når jeg boot maskinen min (strømforsyning er fin), alt er drevet opp (harddisk spinner, grafikkort fan spinn) men CPU fan bare spinn i 3 sekunder før det stopper. Det er ingen effekt på min skjerm (så jeg skrånende komme inn i bios, og ja skjermen fungerer bra). Det er ingen piper fra PC-høyttaler (ja jeg har koblet det), og ja jeg har noen problemer med å finne ut hva problemet er. Selv om jeg har en røff idé om hva mai problemet: CPU er død? Hovedkortet er shorting eller død? (nylig akkurat det erstattet, så dette burde ikke være problemet) eller grafikkortet er død? eller PSU isnt god nok? trenger hjelp desperat, takk på forhånd |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg vil prøve en annen PSU kompis, lærebok symptomer på en dodgy PSU.
| |||
| |||
| Ive fikk en 24-pinners kontakten på PSU men Ive merke til at det er også en 4-pinners tilkobling på mobo, gjør som må plugges inn? fordi virker som det kan være viktig. ![]() så ja Ive fikk en kabel på 24 pin en, men de 4 pin er tom? er dette normalt? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det er den 4-pinners kontakt for CPU. Du absolutt trenger en 4-pin ATX pluggen (12V) fra PSU koblet til dette. Dvs hvorfor CPU vifte er spinne opp og så stoppe. At det drives seg gjennom 3pin header på hovedkortet (som drives av 24pin). Og takk, dobbeltsjekke resten av bygge.
|
| |||
| |||
| så er mitt problem er at jeg dont har 4-pinners kontakt? slik at reparasjonen er å få en ny PSU? |
|
| |||
| |||
| Kanskje, men jeg tviler på det vurderer merket (og effekten) av PSU. Nøyaktig hvilken modell Antec PSU har du?
__________________ hørt wow er et bedre contraceptive deretter pille, ingen vits i spilt rs for 2-3 år og 2 uker etter at jeg sluttet i lost my virginity. -Kanoakavirus |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Wrong RAM! Mobo Dead? | triathleterob | CPUer, Hovedkort & RAM | 3 | 2 september 2009 10:38 |
| MOBO kort på CPU, CPU doesnt kort andre MOBO | dhonwenz | CPUer, Hovedkort & RAM | 0 | 17 juni 2009 23:13 |
| CPU / Mobo / harddisk Muligens Dead? Trenger du hjelp Please | pa12adox | General Hardware Chat | 16 | 6 november 2008 15:11 |
| Dead Hovedkort / Dead PSU, eller begge deler? | VictorMeldrew | General Hardware Chat | 3 | 31 oktober 2008 02:12 |
| Tenk min MoBo eller CPU er døde / døende / brutt | DarkKaleo | CPUer, Hovedkort & RAM | 12 | 9 oktober 2008 14:20 |
| Thread Tools | |
| |