![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har nyligen just byggt en ny dator Delar i datorn: Asus M2N-E SLI moderkort AMD Athlon X2 AM2 4800 + 8600GT 512MB Samsung 1GB RAM 250GB WD SATA-hårddisk Antec 480 Watt Så Heres problemet, när jag startar min dator (nätaggregat är bra), allt startas (hårddisk snurrar, grafikkort fläkten snurrar), men CPU fläkten bara snurrar i 3 sekunder och sedan stannar. Det finns ingen produktion på min skärm (så jag skränande komma in i bios, och ja skärmen fungerar bra). Det finns inga pip från PC-högtalare (ja jag har kopplat ihop) och ja jag har lite problem att räkna ut vad problemet är. Om jag har en ungefärlig uppfattning om vad kan problemet: CPU är död? Moderkortet är kortsluter eller död? (nyligen fick just den ersatte, så det borde inte vara problemet) eller grafikkortet är död? eller psu isnt good enough? behöver hjälp desperat, tack på förhand |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag skulle prova en annan PSU mate, läroboken symptom på ett knepigt PSU.
| |||
| |||
| ive got a 24 stiftskontakten på psu men ive märkt att det finns även en 4-pin anslutning på mobo, gör som behöver pluggas in? därför verkar som det kan vara viktigt. ![]() So yeah ive fik en kabel i 24 pin, men de 4 stift är tom? är detta normalt? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är den 4-pin kontakt för cpu. Du absolut behöver en 4-pin ATX kontakt (12V) från PSU ansluten till denna. Thats varför CPU-fläkten snurrar upp och sedan stoppa. Den drivs sig upp genom 3pin huvudet på moderkortet (som drivs av 24pin). Och snälla, dubbelkolla resten av din build.
|
| |||
| |||
| så är mitt problem är att jag dont har den 4 pin-kontakten? så fix är att få ett nytt nätagg? |
|
| |||
| |||
| Kanske, men jag tvivlar på det med tanke på varumärket (och märkeffekt) av din psu. Exakt vilken modell Antec nätagg har du?
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Fel RAM! Mobo Dead? | triathleterob | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 2 september 2009 10:38 |
| MOBO kort på CPU, CPU doesnt korta andra MOBO | dhonwenz | Processorer, moderkort & RAM | 0 | 17 juni 2009 23:13 |
| CPU / Mobo / hårddisk Eventuellt Dead? Behöver du hjälp Vänligen | pa12adox | General Hardware Chat | 16 | 6 november 2008 15:11 |
| Dead Moderkort / Dead PSU, eller både och? | VictorMeldrew | General Hardware Chat | 3 | 31 oktober 2008 02:12 |
| Tänk min MoBo eller CPU är död / döende / trasiga | DarkKaleo | Processorer, moderkort & RAM | 12 | 9 oktober 2008 14:20 |
| Thread Tools | |
| |