![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har 2 hårddiskar på min dator. en är 250 GB med mitt OS på den, Windows XP SP2, och de övriga 300 GB med alla mina goda saker om den (musik och vad som inte) Mitt problem är att de båda är bara att läsa på 127gb. Nu, när jag går in i Enhetshanteraren och befolkar volymerna är behandlingen kapaciteten vid 283473mb (276gb?) För ett med 107411mb (104gb) av icke rymden. den andra på 305235mb (298GB) med 174173 (170gb) av icke rymden. Jag har ingen aning om hur du använder hårddiskar med full kapacitet. Jag kunde formatera 300 GB HD, men den andra skulle vara svårt att göra eftersom jag kör Windows på den. Hur du formaterar en hårddisk som är större än 127gb innan du installerar SP2? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan använda hela enheten utan att formatera dina diskar,
goto kontrollpanel och klicka på administrativa verktyg Klicka på Datorhantering och klicka sedan på Diskhantering (under lagring kategori till vänster på skärmen) Du kommer att se på ofördelade delar av dina diskar på att skärmen bara fördela dem och sedan använda någon form av avskärmning program som partition magic eller något simular att sammanfoga partitioner med din viktigaste partition Mitt System: --
|
|
| |||
| |||
| Ja, som fungerade som en charm! TACK! |
|
| |||
| |||
| Inga problem mate |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hårddisk | twiggs396 | General Hardware Chat | 8 | 7 april 2008 10:31 |
| Yey gratis hårddiskar | Cew27 | Drives & Removable Media | 4 | 20:e sep 2007 15:50 |
| Hårddisk | lloyd.cardiff | Drives & Removable Media | 1 | 5 juli 2007 15:55 |
| Hårddisk | musicthom | General Hardware Chat | 5 | 11 december 2006 14:39 |
| Hårddisk problem - Varför kan inte min dator accepterar alla mina hårddiskar? | Computer Spec | General Hardware Chat | 8 | 15:e sep 2006 03:14 |
| Thread Tools | |
| |