![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag ska köpa en ny egenbyggda dator med följande specs men jag skulle vilja ha några kommentarer om det så att jag skulle veta om jag köper rätt saker eller inte. Så listan är; Motherboard - Asus Blitz Formula SE iP35 CPU - Intel Core2Quad Q6600 RAM - Corsair TwinX XMS2 Dominator PC8500 (1066MHz) Video-kortet - 728MB BFG PCI-Express GF 8800GTX Högtalare - Logitech X540 5.1 Surround Högtalare Hårddisk - 2 * 500GB 7200rpm - Seagate SATA2 Strömförsörjning - Enermax Galaxy 1000W Optical Drive - Pioneer DVR-212 18x Black Dual Layer UPS - 1400VA Centralion Blazer Line Interactive Windows - Microsoft Windows Vista Home Premium (OEM) Nätverk - Edimax 54G Wireless USB Adaptor Mål - ThermalTake Kandalf Tangentbord och mus - Microsoft Natural Ergonomic Desktop 7000 Jag är inte säker på om skrivaren och kontrollera att köpa, men allt jag vet är att när det gäller: Skrivare - Det bör allt-i-en (ingen fax behövs), bör vara aktiverat och kan användas när den huvudsakliga dator skrivaren är installerad på är avstängd, skulle ha en hög utskrift resolution, kommer också med en LCD-skärm och en kort-läsare. Monitor - Först av allt skulle jag vilja ha en bred övervaka antingen 19 "eller 22" med enastående bildkvalitet och att ramen skulle vara svart färg. Även jag är inte säker på om att installera en vatten kylsystem till det och eftersom jag är lite Skeptic om det. Annars kan du någon föreslår jag en alternativ kylsystem som är mycket bra och skulle svalna systemet väl. Så, kan någon föreslå mig märken och modeller med avseende på skrivaren och kontrollera eftersom jag inte vet vad de väljer exaclty. Hoppas det inte skulle finnas feedback eftersom jag verkligen behöver det. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad är det du vill göra med datorn? eftersom de är mycket höga specifikationer.
| |||
| |||
| TILL slipend Jag behöver det för AutoCAD, snabba 3D, Corel, grunden för att använda den för arkitektur, och även för redovisningen. Kan du pls visar mig en skärm och skrivare som jag sa i den 1: a post. Tnx |
|
| |||
| |||
| Även jag skulle vilja veta hur mycket man är beredd att betala för denna dator. Slutligen är jag öppen för nya idéer och förändringar. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nice bygga hur många gig RAM ska du sätta i den? som program som AutoCAD kräva en hel del När en monitor jag skulle gå med Samsung 226BW som jag har hört många bra saker om den För kylning om du är en nybörjare WC är lite komplicerat att börja med kan du alternativt använda en bra eftermarknad HSF liksom Lie Ninja eller ARCTIC KYLA Freezer 7 Pro Hoppas det hjälper
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| Citat:
Hej, när det gäller RAM-Jag kommer att köpa 2 GB och som för övervaka Samsung 226BW du berättade om verkar vara ganska bra, infact det är bra för mig. Även om kyla tycker att jag inte kommer att välja wc men använder ett alternativ. |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||
| |||
| Hej, Jag har beslutat om Monitor och skrivare. Bildskärmen är den senaste Samsung en av 2232BW 22 "bred och när det gäller skrivaren jag skulle vara att gå för Canon PIXMA MP600R som har allt jag behöver. Om fallet är det ThermalTake Kandalf Silver med 25cm sida fläkt, gör sidan fan gör något differance? Dessutom har ett fall av full aluminium (både utsidan och chassi) gör det varje differance när det gäller kylning. Hoppas någon kan hjälpa. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Marknadsföring hype undan det material som används i ett fall gör ingen skillnad alls på hur effektivt din komponenter kyls eftersom du inte använder de fall som en heatsink. Det enda bolaget som för närvarande pga detta är Zalman med sina (mycket dyra) TN rad fall. Det material som används kommer att påverka kostnaderna (stål är billigare än aluminium), vikt (stål är tyngre än aluminium tjocklek på tjocklek). Material tjocklek kan också inverka på ljudnivån som tunnare material (oavsett vilket material) mer ryser du kan få från fall fläktar spinning. Den kandalf är en rimlig, om än mitten-of-the-road, fall. Den 25cm fläkt driver sval luft direkt på någon utbyggnadskort du kanske (grafik, ljud etc). De större fan bättre faktiskt så att de kan flytta samma mängd luft som mindre fläktar (80, 92120 mm), men vid lägre varvtal hastigheter, minska volymen.
|
| |||
| |||
| @ Alex 10q för ert svar, fortfarande har några fler frågor. Jag kommer att installera en Zalman CNPS9700-NT för CPU. Kommer det att bli någon effekt när det gäller luft? Dessutom kommer Zalman drabbade 25cm sida fläkt? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Spec'ed ett system, skulle vilja ha en bit av Feedback | mctw | General Hardware Chat | 8 | 25 maj 2009 11:42 |
| Site Feedback | Mohit | Gemenskapen Nyheter & Chat | 4 | 8 januari 2009 11:20 |
| Roligaste Ebay Respons Någonsin! | jimmayor007 | Off Topic Discussion | 8 | 15 november 2008 16:05 |
| Feedback | Shawn | Gemenskapen Nyheter & Chat | 1 | 23 mars 2008 15:41 |
| Feedback ... | Kobolt | Gemenskapen Nyheter & Chat | 2 | 17 mars 2007 19:44 |
| Thread Tools | |
| |