mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Trenger du hjelp til å kjøpe den riktige datamaskinen

Reply

Thread Tools
Old 25 Dec 2008, 14:43
New Member Group

Default Trenger du hjelp til å kjøpe den riktige datamaskinen

Jeg dont vite wheter å gå med mer cache eller mer RAM. Her er de to im revet mellom:
http://www.pcworld.co.uk/martprd/sto...ory_oid=-35614

http://www.pcworld.co.uk/martprd/sto...ory_oid=-35614
(Allerede eier en skjerm)
Ønsker du å kjøpe en datamaskin morgen (Boxing Day) fra PC World eller Comet £ 400 er mitt budsjett. Hvis du kunne anbefale visse prosessorer eller datamaskinen merker det ville være verdsatt så mye.
Old 25 Dec 2008, 15:25
Administrator Group

Selv den første, er Intel den bedre chip og 2 GB RAM er nok, kan du legge til 2 GB for nesten ingenting sistnevnte på hvis du må også.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 25 Dec 2008, 15:31
New Member Group

yo sjekk ut min swapz iv fikk en procceser her hvis noen ønsker å bytte
Sitat:
<EDIT Link Removed> Vennligst bruk CJ Brukes Marketplace forum for å kjøpe, selge eller bytte til Computer Juice ..
Old 25 Dec 2008, 21:21
Donor Group

Ja, er Q6600 en bedre chip generelt og hurtigbufferen forskjellen er helt meningsløst når man ser på to ulike produsenter. Definitivt det første.

Vær klar over at dette vil være ved siden ubrukelig for spill - video, lyd, generelle kontoroppgaver er det det laget å gjøre.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 27 Dec 2008, 06:55
Medlem Group

Intel helt i øyeblikket, det Phenoms er ganske dårlig. Jeg vil spørre hva RAM hastighet på Intel-maskin selv, betyr ikke det si .. hvis det er 667 da 4Gb 800 ville være bedre, hvis det allerede er 800 da trenger du bare å kjøpe 2 GB 800 =)

Du ville være bedre å få en dual core og lagre en kile penger å bruke på et anstendig grafikkort dersom du planlegger å spille de siste kampene, en 256Mb en (sannsynligvis ombord også, ikke sikker) wont kuttet mye i disse dager.
Old 28 Dec 2008, 08:37
New Member Group

Takk for svar. Dette er den jeg kjøpte (jeg dont spille moderne spill jeg bruke PC for nedlasting og brenning av DVDer i hovedsak)

http://www.pcworld.co.uk/martprd/product/seo/737738

Det er en annen enn de to jeg nevnte, men jeg tror det er bedre enn dem begge. (alt er runnin virkelig rask så langt)

Har jeg gjøre det riktige valget?
Old 28 Dec 2008, 08:40
Administrator Group

Ser ganske kraftig, men som det har et integrert GFX kort i motsetning til en dedikert GFX kortet vil det ikke være mye cop ved spilling.
Old 28 Dec 2008, 08:47
New Member Group

Sitat:
Originally Posted by Razer View Post
Intel helt i øyeblikket, det Phenoms er ganske dårlig. Jeg vil spørre hva RAM hastighet på Intel-maskin selv, betyr ikke det si .. hvis det er 667 da 4Gb 800 ville være bedre, hvis det allerede er 800 da trenger du bare å kjøpe 2 GB 800 =)

Du ville være bedre å få en dual core og lagre en kile penger å bruke på et anstendig grafikkort dersom du planlegger å spille de siste kampene, en 256Mb en (sannsynligvis ombord også, ikke sikker) wont kuttet mye i disse dager.
Datamaskinen jeg kjøpte er 4GB DDR2 667MHz minne, selv om jeg ble fortalt av en av de ansatte er det mye nærmere 3GB. Er det bra eller hvor lett kan det maks ut?
Old 28 desember 2008, 08:52
Administrator Group

Windows 32bit kan bare bruke 3.25GB uansett, så du er på maks med mindre du kjøper og installerer Windows 64bit. Også RAM access time hastighetsforskjellen mellom 667 MHz og 800 MHz er knapt merkbart.

Som jeg og andre har sagt at PCen er rask, veldig rask og trenger ikke noe annet enn et skikkelig grafikkort hvis du har tenkt å spille de nyeste spillene.
Old 28 Dec 2008, 09:03
New Member Group

OK Takk kompis.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Kjøpe en datamaskin, trenger litt hjelp. Decai General Hardware Chat 22 4 januar 2009 20:39
Jeg kjøper en ny datamaskin Mason151 General Hardware Chat 1 7 november 2007 17:10
Kjøper en ny datamaskin ... gbasterfield General Hardware Chat 16 8 oktober 2007 10:48
Kjøper en ny datamaskin xandeebee General Hardware Chat 2 7nde sep 2007 07:57
Kjøper en ny datamaskin! Please help. Kenjii General Hardware Chat 26 24 august 2007 13:25
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.