mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Behöver du hjälp att köpa rätt dator

Reply

Thread Tools
Old 25 december 2008, 14:43
New Member Group

Default Behöver du hjälp att köpa rätt dator

Jag vet Oavsett om att gå med mer cacheminne eller mer RAM. Här finns två im slits mellan:
http://www.pcworld.co.uk/martprd/sto...ory_oid=-35614

http://www.pcworld.co.uk/martprd/sto...ory_oid=-35614
(Redan äger en bildskärm)
Letar du att köpa en dator i morgon (Annandag jul) från PC-världen eller Comet £ 400 är min budget. Om du skulle rekommendera vissa processorer eller dator märken det skulle uppskattas mycket.
Old 25 december 2008, 15:25
Administrator Group

Personligen första en, Intel är bättre chip och 2GB RAM-minne är gott, du kan lägga 2GB för nästan ingenting senare på om du behöver också.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 25 december 2008, 15:31
New Member Group

yo kolla in min swapz iv fick en procceser här om någon vill växlingsutrymmet
Citat:
<EDIT Länk Removed> Använd CJ Används Marketplace forum för att köpa, sälja eller handel på Computer Juice ..
Old 25 december 2008, 21:21
Givargruppen

Ja, Q6600 är en bättre chip i allmänhet och cache skillnaden är helt meningslöst när man mellan två olika tillverkare. Definitivt det första.

Observera dock att detta kommer att vara intill oanvändbar för spel - video, ljud allmänna uppgifter är vad det är som att göra.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 27 december 2008, 06:55
Ledamot Gruppen

Intel alla sätt just nu, det Phenoms är ganska dålig. Jag vill fråga vad RAM hastigheten på Intel maskin dock inte säga .. om det är 667 då 4 GB 800 skulle vara bättre, om det redan är 800 då du bara behöver köpa 2 GB av 800 =)

Du skulle vara bättre att få en dubbel kärna och spara en kil av kontanter att använda på ett anständigt grafikkort om du planerar att spela de senaste spelen, ett 256MB en (förmodligen ombord också, inte säker) brukar skära mycket dessa dagar.
Old December 28, 2008, 08:37
New Member Group

Tack för svar. Detta är en jag köpte (I dont spela moderna spel jag använda datorn för att ladda ner och bränna DVD-skivor i huvudsak)

http://www.pcworld.co.uk/martprd/product/seo/737738

Det är en annan än de två jag nämnde, men jag tycker att det är bättre än dem båda. (allt är Runnin verkligen snabbt hittills)

Gjorde jag rätt val?
Old December 28, 2008, 08:40
Administrator Group

Verkar ganska stark, men eftersom den har en integrerad GFX kort i stället för en särskild GFX kort kommer det inte bli mycket cop när spel.
Old December 28, 2008, 08:47
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av Razer View Post
Intel alla sätt just nu, det Phenoms är ganska dålig. Jag vill fråga vad RAM hastigheten på Intel maskin dock inte säga .. om det är 667 då 4 GB 800 skulle vara bättre, om det redan är 800 då du bara behöver köpa 2 GB av 800 =)

Du skulle vara bättre att få en dubbel kärna och spara en kil av kontanter att använda på ett anständigt grafikkort om du planerar att spela de senaste spelen, ett 256MB en (förmodligen ombord också, inte säker) brukar skära mycket dessa dagar.
Datorn jag köpte är 4GB DDR2 667MHz minne, även om jag fick veta av en av personalen är det mycket närmare 3Gb. Är det bra eller hur lätt kan det max ut?
Old 28 december 2008, 08:52
Administrator Group

Windows 32bit kan bara använda 3.25GB oavsett vad, så du är på max om du inte köpa och installera Windows 64bit. Även RAM tillgång Temne hastigheten skillnaden mellan 667 MHz och 800 MHz är knappt märkbara.

Som jag och andra har sagt datorn är snabb, mycket snabb och inte behöver något annat än en riktig grafikkortet om du tänker spela de nyaste spelen.
Old December 28, 2008, 09:03
New Member Group

OK Tack kompis.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Att köpa en dator, behöver hjälp. Decai General Hardware Chat 22 4 januari 2009 20:39
Jag köper en ny dator Mason151 General Hardware Chat 1 7 november 2007 17:10
Att köpa en ny dator ... gbasterfield General Hardware Chat 16 8 oktober 2007 10:48
Att köpa en ny dator xandeebee General Hardware Chat 2 7:e sep 2007 07:57
Att köpa en ny dator! Please help. Kenjii General Hardware Chat 26 24 august 2007 13:25
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.