![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hej im med ett problem jag dont veta vad strömkontakten som ska användas för min processor står det på psu manual att den har en 4 4 strömkontakten men kan delas använder jag alla 8 eller 4 för q6600?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du behöver bara en 4-pin, om inte överklockning Cewy. Men jag vill använda både ändå bara för stabilitet eftersom din CPU får skjuts i vissa app och vi nu inte hur stabil din psu är. Säkerheten först!
|
| |||
| |||
| ok så jag kan använda båda, och det brukar göra någon skada? Kool jag bara bifogas sidhuvudet leder och nu måste jag bifoga .... alla andra. Vad behöver jag för min Gfx? 6 eller 8 har ett 8800 ultra |
|
| |||
| |||
| Ultra borde ha 2 6-pin PCI-E ström kontakter om jag minns rätt. Och ja, du behöver båda.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Nej, det kommer inte att göra någon skada. Spänningen är reglerad. Återigen, jag skulle rekommendera att ansluta båda.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| infact den psu kom med en grafik leda redan är ansluten, men en ansluten har 6 och ett 2 stift och kortet har 2 6 stift behöver jag ta ut den 6 2 kontakten och bifoga 2 6 stift? |
|
| |||
| |||
| Kontrollera din psu instruktioner för 2 6-pin PCI-E 12volt skenor. Anslut dessa två leder till kortet. Den 6-pinnars pluggarna är aa enda typ och passar endast ett grafikkort så att du verkligen inte kan gå fel. Visuellt bekräfta kortet har 2 6-pin 12volt hamnar första men som jag, återigen, inte 100% säker.
|
| |||
| |||
| ja det har 2 sex stiftskontakter och jag har en 6pin från modul med 2 stift hängande på sidan som inte är anslutna och en annan i anslutas till den röda 6 pin port på psu, manualen säger att det bara för PCIe och inte kringutrustning så jag tycker att im ok |
|
| |||
| |||
| ok så nu sin installerade jag ser en liten panna n 3 stiftskontakten tillsammans med grafikkortet kabeln i manualen står det att dess för rpm fläkt upptäckt men jag skränande berätta färg |
|
| |||
| |||
| hmmm, ljudkabeln vana nå slot på moderkortet längst ner? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Canon MP160 ..... Hjälp behövs ASAP | adam2 | Digital Imaging & Skrivare | 2 | 8 januari 2008 19:09 |
| Måste bestämma ... svar behövs asap | Cew27 | General Hardware Chat | 15 | 8 november 2007 14:28 |
| Hjälp behövs asap | tufc2000 | Drives & Removable Media | 4 | 22 oktober 2007 14:46 |
| Sloooow internet du svara asap | Cew27 | General Software Chat | 11 | 1 oktober 2007 09:45 |
| Nya bygga hjälp behövs | Ken.p | General Hardware Chat | 3 | 20 august 2007 04:24 |
| Thread Tools | |
| |