mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Behöver du råd

Reply

Thread Tools
Old 22 juli, 2007, 03:37
New Member Group

Default Behöver du råd

någon berätta för mig om detta är en bra affär och om den kommer att köra något spel för tillfället.

~
Intel Core 2 805 Processor
1024MB DDRII 667
200GB Samsung Hårddisk
EQS Core 2 Duo Deluxe moderkort
NEC DVD ReWriter ND5170A 18x Dual Layer & Dual Format
ASUS Hybrid Digital & Analog TV Tuner med media programvara och fjärrkontroll
CyberLink PowerCinema Media Center Package
128MB ATI X300 SMA Graphics
56,6 V92 Modem
8-kanaligt ljud (7.1 surroundljud)
8x USB2-portar
10/100 Ethernet LAN Adapter
Miditower Låda
19 "Widescreen High Definition TFT skärm 5MS - Snabba och Stylish Screen
Logitech Wireless Multimedia Keyboard
Logitech Wireless Optical Mouse
Logitech 2,1 Högtalarsystem med subwoofer
AHEAD Nero CD & DVD Writing Software
Windows XP Home SP2

för
£ 450
Old 22 juli, 2007, 04:03
Givargruppen

Default Behöver du råd

HI Rundown.

Det är inte en dålig affär för pengarna men jag skulle inte anse spel på den.

Grafikkortet är ungefär det värsta modell du kan få, dess inte ens en riktig dedikerad kort eftersom det stjäl RAM-minne också.

Processorn är en Pentium D 805, en usel chip för spel att vara rättvis men trevligt overclockable om thats din sak.

Bottom line: Om du vill ha det för spel då definitivt gå någon annanstans.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 22 juli, 2007, 08:39
New Member Group

Default Behöver du råd

om jag skulle få det och uppgraderat grafikkortet till ett mycket mycket bättre tror du att det skulle spela spel och

Jag vill bara få en dator som kommer att spela de flesta spel ut idag och kanske kunna göra Crysis när det kommer ut på låga inställningar
Old 22 juli, 2007, 08:42
Administrator Group

Default Behöver du råd

Var finns den dator från nedgångna?

Ett företag eller bygger ni det?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 22 juli, 2007, 10:32
Givargruppen

Default Behöver du råd

Citat:
Ursprungligen postat av RUNDOWN666 View Post
om jag skulle få det och uppgraderat grafikkortet till ett mycket mycket bättre tror du att det skulle spela spel och

Jag vill bara få en dator som kommer att spela de flesta spel ut idag och kanske kunna göra Crysis när det kommer ut på låga inställningar
Tyvärr Rundown Crysis är ett DX10 spel måste du ha Vista som ditt os

Detta innebär då att du kommer att behöva minst 2GB RAM för en spelautomat som Vista är resurskrävande hungrig, mycket mer än XP.

Du behöver även ett DX10 kan kort, och av allt att döma en mycket god att döma av vad jag har läst om Crysis krav.

Ovanpå att din CPU inte kommer att hjälpa mycket och faktiskt kan göra att vissa flaskhalsar men jag misstänker att ni ska komma undan med det på upplösningen på din bildskärm.

För att vara ärlig, jag tror du behöver nytt spec hela bygga om du vill spela Crysis på en anständig framerate eller inställningar detalj.

För kortet om jag tycker att du måste vara som syftar till något av 320MB 8800GTS sorten vara uppriktig.

Ledsen att sätta Downer på det men jag är tvungen att ge er min ärliga svar som jag hatar att säga det är allt bra och du bli mycket besviken komma att spela spelet för första gången.

-Kanoakavirus
Old 22 juli, 2007, 22:39
New Member Group

Default Behöver du råd

Inga problem Alex im inte så bra på hårdvaran sidan av datorer så det skönt att veta att folk är villiga att hjälpa och inte bara tala om för mig att köpa något skit tack

och Dave hybrid dess från ett företag om du är intresserad
Old 22 juli, 2007, 22:41
New Member Group

Default Behöver du råd

Citat:
Ursprungligen postat av alex View Post
Tyvärr Rundown Crysis är ett DX10 spel måste du ha Vista som ditt os

Detta innebär då att du kommer att behöva minst 2GB RAM för en spelautomat som Vista är resurskrävande hungrig, mycket mer än XP.

Du behöver även ett DX10 kan kort, och av allt att döma en mycket god att döma av vad jag har läst om Crysis krav.

Ovanpå att din CPU inte kommer att hjälpa mycket och faktiskt kan göra att vissa flaskhalsar men jag misstänker att ni ska komma undan med det på upplösningen på din bildskärm.

För att vara ärlig, jag tror du behöver nytt spec hela bygga om du vill spela Crysis på en anständig framerate eller inställningar detalj.

För kortet om jag tycker att du måste vara som syftar till något av 320MB 8800GTS sorten vara uppriktig.

Ledsen att sätta Downer på det men jag är tvungen att ge er min ärliga svar som jag hatar att säga det är allt bra och du bli mycket besviken komma att spela spelet för första gången.

Så om jag uppdaterade vädur som jag planerar på att göra coz jag få det billigt ändå.
och uppdatering av processor och grafikkort det skulle vara en ganska snygg maskin eller är det inte possbile coz jag var mest intresserad av att få allt annat med den ganska billig och coz jag kan uppgradera till 22 "skärm samt för skjutningen extra £ 40
Old 23 juli 2007, 01:32
Administrator Group

Default Behöver du råd

Citat:
Ursprungligen postat av RUNDOWN666 View Post

och Dave hybrid dess från ett företag om du är intresserad

£ 450 är inte dåligt av ett företag överväger det finns en TFT därinne.

Jag gissar att det är Dell?

Men du skulle ändå vara bättre att gå på riktigt Core 2 Duo och en anständig GFX kort.

Vilket pris gör de Core 2 Duo maskiner för?
Old 5 Augusti 2007, 02:54
gkr
Ledamot Gruppen

Default Behöver du råd

När du vill ha en TFT-bildskärm och en Core 2 Duo-processor kostnaden kommer att gå upp. det pris du nämnde kanske inte räcker. Men värt att ta denna konfiguration.
Old 8 Augusti 2007, 06:16
Banned Group

Default Behöver du råd

Jag tror att en hel del beroende på priset och jag måste säga att du ska gå vidare med det här! Något du vill sina helt vanliga, kan du uppgradera det genom att spendera lite pengar på det, men jag tror att en gång i livet erbjudande .......
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Need Help & Advice dfresh27 General Hardware Chat 2 27 december 2008 05:49
Behöver råd om vilken Web Cam du kommer CompMadness84 Digital Imaging & Skrivare 3 12 maj 2008 16:02
Söker du lite råd ... derrenb Web Design, Hosting & SEO 3 1 februari 2008 04:49
Behöver du råd jsfs Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 1 3 december 2007 16:53
Behöver du råd här plz Albop General Hardware Chat 1 10 oktober 2007 08:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.