![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jag bygger en dator, men jag har aldrig gjort det förut. Varit på Newegg ett tag nu, och jag lite hängde upp med fallet och moderkortet. Jag förstår inte riktigt den 8 stift, jag vet inte ens om det kommer med ärendet eller inte, jag vet att det har 24-pin one. Dessutom har den en "extra strömkontakten." Vet inte vad det handlar om. Raidmax Smilodon ATX-612WBP Black SECC STEEL ATX Mid Tower Computer Case 500W Power Supply Biostar TForce TF570SLI AM2 NVIDIA nForce 470 SLI MCP ATX AMD Motherboard http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16813138059 (Moderkort) http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16811156062 (Mål) |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Den 8pin kontakten hänvisas till är 12V-kontakten på moderkortet som driver cpu. Den 24 stiftskontakt befogenheter allt annat. Den psu måste ha denna 8pin kontakt för att driva detta forum. För en styrelse med denna kretsuppsättning ha en 8pin kontakt talar för att det kräver mycket juice så jag undrar vad resten av komponenterna är och huruvida ett 500W PSU (och det nominella ampere) räcker. Den extra strömkontakt på bordet är en Molex-anslutning som används bör du överklockar. Alla psu's har ett antal av dessa pluggar Jag är orolig, helt riktigt, eftersom nätagg du får levereras med ärendet. Dessa är oftast generiska nätagg är som att gå rakt på sak, crap (låg effektivitet, inte mycket stabilt, orsakar slumpmässiga krascher, högt). Och du kan helt enkelt inte kompromissa om psu, särskilt när denna styrelse kräver så mycket juice. Det är den enskilt viktigaste komponenten i en pc bygga.
|
| |||
| |||
| Tja, om jag skulle köpa en separat strömförsörjning, är det något du skulle rekommendera för detta forum? Eller finns det några moderkort som kunde arbeta med strömförsörjningen som redan följer med fallet? Jag har egentligen inte så mycket pengar att spendera på en separat strömförsörjning, though. |
|
| |||
| |||
| Vad är resten av dina komponenter?
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Processor: AMD Athlon 64 X2 4400 + Brisbane 2.3GHz Socket AM2 65W Processor Grafikkort: GeForce 8600GT 256MB 128-bit GDDR3 PRCI Express x16 SLI stöds Grafikkort Hårddisk: Western Digital Caviar SE WD1600AAJS 160GB 7200 RPM SATA 3.0Gb / s Hårddisk RAM: Wintec AMPX 1GB (2 x512MG0 240-pin DDR2 SDRAM DDR2 800 (PC2 6400) Dual Channel Kit Desktop Memory DVD-Brännare: Lite-On 20X DVD-R, DVD-brännare med 12X DVD-RAM Black SATA Monitor: Hanns-G HW-173DBB Black 17 "8ms-DVI LCD-bredbildsskärm |
|
| |||
| |||
| Kontentan är att du kan mer än sannolikt köra den med psu som med fallet, men glöm inte om psu. Jag vet att det inte är en av de sexiga delar till ett bygge, men det är, återigen, den viktigaste delen. Om det var jag; den här
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Ok, så jag har fått alla delar tillsammans, allt i maskinen, det ursprungligen var inga problem innan hårddisken eller DVD-enhet gick tror jag, och en massa fans, jag behöver bara installera Windows XP och jag 'll vara bra, men när jag försöker slå på min dator, efter lite tid det bara stängs av. (Jag bara använda detta ämne så jag inte behöver göra en ny, och denna redan har alla mina delar) |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Windows 7 Förenlighet? | P5200 | Windows-operativsystem | 7 | 16 november 2009 08:16 |
| Moderkort och CPU kompatibilitet | stecal | General Hardware Chat | 19 | 5 september 2009 08:02 |
| Photoshop CS4 och CS3 kompatibilitet | amberoni84 | Multimedia & Codecs | 3 | 12 december 2008 09:38 |
| Kompatibilitet | missbrukare | General Hardware Chat | 1 | 5 januari 2008 15:16 |
| Kompatibilitet? | williamson123456 | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 17:e sep 2007 12:27 |
| Thread Tools | |
| |