![]() |
|
| |||
| |||
| Jag hade en Dell skrivbordet i det förflutna, men jag aldrig användas för att kalla det en Dell längre eftersom jag har gjort många ändringar. Den här gången bestämde jag mig för att ge det ett nytt moderkort och en ny processor för att snabba upp saker lite. Min bygga; - Asus P5K. - Q6600. - Nvidia 8600GTS. - 4GB RAM (4x1GB - Kingston). - WD HDD (160GB @ 7200rpm). - Antec TruePower (450W). - Fan, cd-enhet, osv. Jag trodde att jag hade lyckats ihop allt, men tydligen inte, eftersom varje gång jag försöker sätta på min dator (w / a gem eftersom jag har inget fall ännu), min skärm vistelse svart. Jag har anknytning till 24-pin och 4-pin inflytande på mitt moderkort har jag anslutit 4-pin ström till mitt grafikkort, jag tror att jag gjorde allt. Min hårddisk går att sätta på, jag kan öppna min cd-enhet och min CPU fläkt också varv ... men min skärmen förblir svart. Jag har försökt att använda ett annat grafikkort, samma resultat. Kan någon hjälpa mig att felsöka detta problem, tala om för mig vad som kan vara fel? |
|
| |||
| |||
| Har du inte ens få BIOS skärm? Eller är det senare får du en blank skärm cos OS är ogiltigt?
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Jag kan inte ens få BIOS skärmen får jag ingenting alls. När jag sätter på min övervaka alla säger är "No input". |
|
| |||
| |||
| Har du XP 32bit? 4GB RAM-minne är mer än det kommer att hantera. Även eegit kontrollera: har du ansluten monitorn i onboard grafik av misstag? Är fläkten körs på ditt grafikkort? Varje pip vid starten?
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Ta en GB ut och kolla igen. |
|
| |||
| |||
| Ohhh oops. Efter att ha tagit en närmare titt på minne (tänkte ta 1 sticka ut) Jag märkte det bara 553Mhz ... medan moderkortet tar bara 800 och däröver. Darnnn, sorryy för min noobishness killar lolll. |
|
| |||
| |||
| Tja ett eller annat sätt fick vi till botten med det! Vi alla gör dumma saker ibland! Ser ut som om du har 4GB minne till salu!
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tänkte säga att det kommer att bli ram jag funderat över det här problemet när jag kom över det också
| |||
| |||
| Shittt detta suger. Jag har precis köpt mitt minne liksom 2 månader sen .. arg. Säljaren kan fortfarande ta tillbaka det, teehee. |