![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har alla mina nya delar för att göra ett nytt datorstöd (använt skolan ges laptop för det senaste året eller så) Efter att ha läst igenom alla manualer, monterade jag och bifogade alla kablar och slog på huvudströmbrytaren från puss och sedan tryckte på strömbrytaren och ingenting hände. Efter närmare inspektion fann jag en som leddes av mobo blinkade och en helt, och i brist på ett bättre ord, klickande ljud kom från PSU. Efter detta talade jag med några av mina mer erfarna vänner dator byggnad och de föreslog en del saker. först tog jag mobo ur målet och hade bara CPU och ett stick av RAM-minne och ansluten makten att se om det fungerade rätt och hoppade början stift (se till att det inte var fallet), så länge jag fortfarande fick samma problem. Jag såg den cpu satt rätt och allt var i helt (både 24-pin kontakten och de extra 8 stift) ikväll Jag får en multimeter för att testa PSU samt Så är det någon som har några andra förslag vad jag ska prova eller hur stor del kunde brytas? (I figur dess den mobo eller nätagg men jag har faktiskt ingen aning) Mina specs är: Mobo: ASUS P5N32-E CPU: Intel Core 2 Duo E6750 processor REK PSU: Antec 650W TRIO ATX12V SLI PSU Ärende: Antec nine hundred ATX fall. RAM: CORSAIR 2GB DDR2-800 XMS2 KIT Grafikkort: BFGTECH GF 8800GTS 640MB PCI-E HD: WD 500GB SATA2 hårddisk. Optisk enhet: SONYBULK SONY 18x DVD + RW-enhet |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Antingen en skumma PSU eller i annat fall växlingsutrymmet moderkortet.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Skam den inte fungerar. Det är en fin inställning.
| |||
| |||
| det ser bra ut med undantag för vad som nu har en riktigt dyr pappersvikt |
|
| |||
| |||
| egentligen inte hjälpa, men den er en trevlig letar systemet, mycket likt det som im hoppas kunna bygga vidare på. Låt mig veta hur du hittar den. Även vad det gäller ut? På bilder ser det ut en lil för stor för mig |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du har vänner som äger comps bara låna en av deras PSU och prova den i din egen!
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|