![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hei, jeg har nylig bygget en ny PC, ECS GeForce hovedkort Socket AM2 AMD Athlon 64 CPU 4000 dual core 2GB RAM 250GB SATA HDD Jeg er ferdig med å bygge og jeg er klar til å installere Windows Vista, men jeg får en melding som sier "NTLDR mangler". Hvis jeg starter fra Vista CD det starter installasjonen og jeg får en blå skjerm. Kan noen hjelpe meg da dette er min 1ste PC-bygger Takk |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hva er den blå skjermen feilmelding?
| |||
| |||
| det står ntldr om mangler system 32. men harddisken burde ikke engang ha et system 32. sin forvirrende |
|
| |||
| |||
| Det høres ut som om den prøver å boote fra harddisken din i stedet for CD-stasjonen. Har du dobbelt sjekket bios innstillingene for oppstartsstasjonen bestilling? Kontroller at CD-stasjon fungerer og er oppført i bios, som det synes å være forbi den. Kontroller kablene / tilkoblinger på stasjonen og mobo. Også .... er dette en frisk kjøretur? .... dvs. ny ut av boksen, eller har det blitt brukt tidligere? Dette er ikke en dobbelt støvel satt opp av noen sjanse med XP? |
|
| |||
| |||
| dens en brukt, men formatert harddisk. dens ikke omgåelsen CD-stasjonen fordi det begynner å belaste vista før den blå skjermen ordtak om ntldr. |
|
| |||
| |||
| Vel .... Det synes å være avbryter hva det gjør på CD-stasjon og går videre til neste oppstartsstasjonen, derav NTLDR meldingen. Dette kan være en dårlig stasjon eller kabel eller muligens en dårlig / uleselig CD |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| New Build 70% Complete (bilder) | pete21 | Bærevesker & Strømforsyning | 3 | 18 august 2009 02:12 |
| Ting som trengs for å bygge egen PC | Thunderer | General Hardware Chat | 2 | 1 april 2008 04:54 |
| My First Bygg er fullført! | jas98235 | General Hardware Chat | 14 | 26 mars 2008 12:06 |
| Nybygg hjelp trengs | Ken.p | General Hardware Chat | 3 | 20 august 2007 04:24 |
| Guide er nødvendig for fullstendig format og installere pleease! | shroomo | General Software Chat | 3 | 6 mai 2007 16:30 |
| Thread Tools | |
| |