![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hallå där, jag har nyligen byggt en ny dator, ECS GeForce Moderkort Socket AM2 AMD Athlon 64 CPU 4000 dual core 2GB RAM 250GB SATA HDD Jag har avslutat bygga och jag är beredd att installera Windows Vista, men jag får ett meddelande som säger "NTLDR saknas". Om jag starta från Vista CD den startar installationen och då får jag en blå skärm. Kan någon hjälpa mig, det är min 1: a PC bygga Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad är den blå skärm felmeddelande?
| |||
| |||
| det säger om NTLDR saknas i system 32. men hårddisken borde inte ens ett system 32. dess förvirrande |
|
| |||
| |||
| Det låter som om det försöker att starta från hårddisken istället för cd-enheten. Har du dubbel kollat din BIOS-inställningarna för boot drive ordning? Kontrollera att din CD-enhet fungerar och är listad i BIOS, eftersom det verkar vara förbi det. Kontrollera kablar och anslutningar på enheten och mobo. Också .... Detta är en ny enhet? .... dvs nya ut boxen eller har den använts tidigare? Detta är inte en dual boot inrätta möjligen med XP? |
|
| |||
| |||
| dess en begagnad, men formaterad hårddisk. dess inte kringgå CD-enheten eftersom den börjar ladda vista innan den blå skärmen säger om NTLDR. |
|
| |||
| |||
| Well .... Det verkar vara avbryter vad det gör på CD-enhet och gå till nästa hårddisk därav NTLDR meddelandet. Detta kan vara en dålig enhet eller kabel eller möjligen en dålig / oläsbar CD |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nya Bygg 70% Complete (bilder) | pete21 | Cases & Power Supplies | 3 | 18 august 2009 02:12 |
| Saker som behövs för att bygga egen dator | Thunderer | General Hardware Chat | 2 | 1 april 2008 04:54 |
| Mitt första Bygg är klar! | jas98235 | General Hardware Chat | 14 | 26 mars 2008 12:06 |
| Nya bygga hjälp behövs | Ken.p | General Hardware Chat | 3 | 20 august 2007 04:24 |
| Guide krävs för fullständig format och installera pleease! | shroomo | General Software Chat | 3 | 6 maj 2007 16:30 |
| Thread Tools | |
| |