mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Ny datamaskin, No keyboard svar!

Reply

Thread Tools
Old 30nde Sep 2007, 08:53
New Member Group

Default Ny datamaskin, No keyboard svar!

Hei, jeg har nettopp bygd et nytt spill riggen, men når jeg prøver å starte den opp, går den rett til oppstartsmenyen hvor jeg har valget mellom å trykke DEL for å angi oppsett eller trykke på TAB for å vise BIOS POST skjermen.

Men når jeg prøver å trykke noe skjer ingenting, men tastaturet er tent opp, betyr det riktig tilkoblet. Men som harddisken ikke har en OS lastet opp det, bør det ikke vises meldingen "Kan ikke laste operativsystemet" eller noe av denne beskrivelsen?

Også når det lastes opp den lager en enkel piper støy fra datamaskinens høyttaler, hva betyr dette?

Jeg har forsøkt med to tastaturer, er en Hewlett Packard fra min gamle datamaskin med PS / 2 tilkobling, og den andre er en Dell med en USB-tilkobling og det samme skjer for begge. Eventuelle hjelpe ville være verdsatt.

Takk,

PC-Spec:
ASUS P5N-E SLI Hovedkort
Intel Core 2 Duo E6600-prosessor
eVGA 8800GTS 320MB Superclocked
200 GB Western Digital SATA-harddisk
Pioneer (Hewlett Packard) IDE DVD-stasjon, (hentet fra gamle datamaskinen)
Arctic Power 500W PSU
Old 30nde Sep 2007, 09:26
Moderator Group

Du bør sjekke rundt i bios, kanskje det er deaktivert i det

Min System: Noen andre lover!

Prosessor (er):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Hovedkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM-minne:
4GB OCZ PC2-8500 Platinum
Graphics Card (s):
X1950 Pro
Lydkort:
Harddisk (er):
2
Optisk stasjon (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Case / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Cooling:
Big Typhoon VX
Nettverk / Internett:
Chorus / 20MB NTL
Skjerm (er):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 30nde Sep 2007, 09:36
New Member Group

Jeg kan ikke komme inn i BIOS-oppsett men fordi tastaturet wont svare lol. Jeg har fjernet CMOS RTC RAM til ingen nytte.
Old 30nde Sep 2007, 09:46
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by Jimmy1405 View Post
Jeg kan ikke komme inn i BIOS-oppsett men fordi tastaturet wont svare lol. Jeg har fjernet CMOS RTC RAM til ingen nytte.
lol, Oppsann beklager
Jeg må sove likevel

Betyr det nevner når oppstart hva bios du har?

Old 30nde Sep 2007, 10:02
New Member Group

Lol ingen bekymringer, nei det ikke si. Jeg tror at datamaskinen kan faktisk være krasj på oppstartspartisjonen skjermen. Hvis dette er det, betyr det min PSU ikke er kraftig nok fordi det er litt klebrig eller er det noe å gjøre med grafikkortet?
Old 30nde Sep 2007, 10:11
Moderator Group

Hvis vi kunne finne ut hva slags bios du kjører, vil vi kunne finne ut hva pip koden står for

Old 30nde Sep 2007, 10:26
New Member Group

Det stemmer det ville hjelpe, men jeg har ikke fått en ledetråd. Har du tro det kunne være PSU låse opp, fordi det er bare 500W og bare har en 12V vurdering av 18 forsterkerne der det er anbefalt for minst 26 for grafikkortet?
Old 30nde Sep 2007, 10:46
Moderator Group

Jeg tror etter litt forskning din BIOS er en Award BIOS, slik at du kan kontrollere pip koden her

Hvis du tror det kan være GPU forårsaker problemet, avinstallere / fjerne den en bruk ombord til oppstart av av

Old 30nde Sep 2007, 10:57
New Member Group

Takk for hjelpen, men mine pip koden er ikke på det lol. Det er bare ett pip når jeg skrur den på. Jeg skal kjøpe en ny PSU og håper det er det som forårsaker problemet. Takk for din hjelp.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Keyboard Key Pop Up & Min datamaskin Holder hengende! joannelzj Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 1 27 august 2009 08:03
Computer frøs. Nå Vil ikke Boot. Ikke svar fra Monitor Mooney General Hardware Chat 1 11 juni 2009 07:57
Apples svar til Vista annonsekampanje evilfantasy Av Emne Diskusjon 20 22 oktober 2008 10:15
Keyboard Configuration - Setup Logitech tastatur i Windows Computer Spec General Hardware Chat 3 16 mai 2007 06:31
Rare svar kknight0506 Windows-operativsystemer 1 12 mai 2007 06:10
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.