![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag har just byggt en ny gaming rig, men när jag går att starta upp den går direkt till en boot-meny där jag har möjligheten att trycka DEL för att starta konfigureringsmoden eller trycka på TAB för att visa BIOS POST-skärmen. Men när jag går till tryck på någonting händer ingenting, men tangentbordet lyser upp, vilket innebär att dess anslutna ordentligt. Men eftersom hårddisken inte har ett OS lastas ombord på det, borde inte det visa meddelandet "Kunde inte ladda operativsystem" eller något i den beskrivningen? Även när den laddas upp är det en enda ljudsignalen buller från datorns högtalare, vad innebär det? Jag har försökt med två tangentbord, en är en Hewlett Packard från min gamla dator med ett PS / 2 anslutningen och den andra är en Dell med en USB-anslutning och samma inträffar för båda. Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat. Tack, PC Spec: ASUS P5N-E SLI moderkort Intel Core 2 Duo E6600 processor eVGA 8800GTS 320MB Superclocked 200 GB Western Digital SATA hårddisk Pioneer (Hewlett Packard) IDE-DVD-enhet, (hämtade från gamla datorn) Arctic Power 500W PSU |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du bör kolla runt i BIOS, kanske det är avaktiverat i det
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| Jag kan inte komma in i BIOS setup men eftersom tangentbordet brukar svara lol. Jag har rensat CMOS RTC RAM till ingen nytta. |
|
| |||
| |||
| Citat:
![]() Jag måste sova fortfarande ![]() Spelar det någon nämna vid uppstart vilken bios du har?
__________________ www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() |
|
| |||
| |||
| Lol inga bekymmer, inget man inte säga. Jag tror att datorn faktiskt kan vara kraschar på startvolymen skärmen. Om det är så, betyder det min PSU inte är kraftfull nog för att det är lite klibbig eller är det något att göra med grafikkortet? |
|
| |||
| |||
| Om vi kunde lista ut vilken typ av BIOS du kör, kommer vi att kunna ta reda på vad pip-koden står för
__________________ www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() |
|
| |||
| |||
| Ja det skulle hjälpa men jag har inte en aning. Tror du det kan vara PSU låsa upp, eftersom det bara 500W och bara har en 12V rating 18 ampere där det rekommenderas till minst 26 för grafikkortet? |
|
| |||
| |||
| Jag tror efter lite forskning ditt bios är ett Award BIOS, så att du kan kontrollera pip-nummer här Om du tror att det kan vara GPU orsakar problemet genom att avinstallera / ta bort det en användning ombord starta upp från
|
| |||
| |||
| Tack för hjälpen men min signal koden inte om det lol. Det är bara ett enda pip när jag slår på den. Jag ska köpa en ny PSU och hoppas det är det som orsakar problemet. Tack igen för din hjälp. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Tangentbord Skriv Pop Up & My Computer Håller Hängmappar! | joannelzj | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 27 AUGUSTI 2009 08:03 |
| Computer frös. Nu Kommer inte Boot. Inget svar från Monitor | Mooney | General Hardware Chat | 1 | 11 juni 2009 07:57 |
| Äpplen svar på Vista annonskampanj | evilfantasy | Off Topic Discussion | 20 | 22 oktober 2008 10:15 |
| Tangentbordskonfiguration - Setup Logitech tangentbord i Windows | Computer Spec | General Hardware Chat | 3 | 16 maj 2007 06:31 |
| Konstiga svar | kknight0506 | Windows-operativsystem | 1 | 12 maj 2007 06:10 |
| Thread Tools | |
| |