mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Ny maskinvare Melding ved oppstart?

Reply

Thread Tools
Old 9nde Nov 2007, 17:30
Donor Group

Default Ny maskinvare Melding ved oppstart?

Hei
Bare i den siste uken eller så har jeg fått meldingen ...

Ny maskinvare funnet

Denne meldingen ber meg å installere "Ukjent" maskinvare som bruker plater som kan ha kommet med denne maskinvaren.

Jeg aner ikke hva dette ber meg om å installere.

Men jeg prøver å installere noen programvare Leadtek forrige uke etter at jeg hadde problemer (jeg holdt får en melding om at et bibliotek fil (dll?) Var fraværende) da jeg forsøkte å bruke Leadtek programmet (dvd oppretting / redigering programvare).

Nå er alt jeg "støvel opp" får jeg "ny maskinvare funnet" melding.

Er det noen måte jeg kan finne ut hvilken maskinvare det er spør meg om eller bare gjøre det så jeg trenger ikke å lukke (kvitte seg med det) det ut alt?

Tanker?
Old 9nde Nov 2007, 17:51
Donor Group

Jeg er ganske sikker på at det betyr at en av de deler av maskinvaren i datamaskinen ikke har en driver. Det vil vise denne meldingen ved oppstart for å oppmuntre deg til å installere driverne som kreves for å bruke det, det er derfor den forteller deg om å gjøre dette ved hjelp av plater som kan ha kommet med maskinvaren.

Du trenger bare å finne ut hvilke maskinvare den er, og patch det opp med riktig driver. Bare sørg for å skikkelig bli kvitt restene av den gamle driveren før du installerer den nye, ellers kan du bli enda verre problemer.

Håper du får det fungerer, lykke til!

"Hvis du ikke kan overbevise dem, forvirre dem!"
Old 9nde Nov 2007, 18:10
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Insomnia View Post
Jeg er ganske sikker på at det betyr at en av de deler av maskinvaren i datamaskinen ikke har en driver. Det vil vise denne meldingen ved oppstart for å oppmuntre deg til å installere driverne som kreves for å bruke det, det er derfor den forteller deg om å gjøre dette ved hjelp av plater som kan ha kommet med maskinvaren.

Du trenger bare å finne ut hvilke maskinvare den er, og patch det opp med riktig driver. Bare sørg for å skikkelig bli kvitt restene av den gamle driveren før du installerer den nye, ellers kan du bli enda verre problemer.

Håper du får det fungerer, lykke til!
Takk for svaret.

Ya - det er problemer Jeg har - Jeg vet ikke hvilken maskinvare meldingen refererer til. Jeg har egentlig ikke mye bakgrunn i andre datamaskiner enn å bruke det regelmessig og installere ulike programvare her og der. Men etter å ha sagt det, kan jeg vanligvis følge retninger og komme seg rundt i "Computer World" okay.
Det er gode råd for å sørge for at jeg blir kvitt den "restene" - Jeg har vært nedover veien.

Finnes det en enkel måte å finne ut hvilken maskinvare meldingen refererer til? Hvis jeg finner ut at jeg kunne bare få platen og lapp i driveren - ikke sant?

Flere tanker?
Old 9nde Nov 2007, 18:36
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Kona1984hawaii View Post
Det er gode råd for å sørge for at jeg blir kvitt den "restene" - Jeg har vært nedover veien.
Så har jeg min venn, så har jeg * rister på hodet *

Vel, hva var dette Leadtek ting du brukte? Jeg antar det hadde noe å gjøre med DVD-brenneren? Jeg er ikke helt sikker på om DVD-brennere / spillere trenger drivere, men kanskje det er den skyldige.

Trolig best å legge inn systemets maskinvare, så vi kan ha en god flaks inne i datamaskinen.

Old 9nde Nov 2007, 23:23
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Insomnia View Post
Så har jeg min venn, så har jeg * rister på hodet *

Vel, hva var dette Leadtek ting du brukte? Jeg antar det hadde noe å gjøre med DVD-brenneren? Jeg er ikke helt sikker på om DVD-brennere / spillere trenger drivere, men kanskje det er den skyldige.

Trolig best å legge inn systemets maskinvare, så vi kan ha en god flaks inne i datamaskinen.
Beklager - Jeg var borte fra min pc for en stund.

Kan jeg bruke min systemets maskinvare lett uten å se gjennom alle mine disker?
Old 9nde Nov 2007, 23:41
Donor Group

Jeg vet ikke helt vite om det er en måte å gjøre ... trolig best å bare bruke diag-funksjonen ... Jeg har aldri brukt det før så jeg skal ikke være noen hjelp. Bare finn en måte å få maskinvaren og post tilbake hit.

Beklager!

Old 10nde Nov 2007, 01:08
Donor Group

Jeg har det sortert ut takk.
Jeg så på min enhetsdrivere og det var et problem med min PVR programvare så jeg avinstallert og deretter installert programvaren. Jeg får ikke at "melding" lenger, men min fjernkontroll for tv vil ikke wwork nå GRRRRRRRR!
Jeg har prøvd et par ting som batteribytte og trekke ut og koble til den eksterne kabelen på baksiden av min pc. Ingenting ennå.

Jeg har sjekket enheten kontrolleren i egenskapene til Min datamaskin, og den sier at det fungerer.
Å - vel - jeg kan leve uten fjernkontroll, men så igjen er det sannsynligvis noe enkelt, og det skal fungere.

Ideer
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.