mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Ny maskinvara Meddelande vid start?

Reply

Thread Tools
Old 9 November 2007, 17:30
Givargruppen

Default Ny maskinvara Meddelande vid start?

Hej
Bara under den senaste veckan eller så jag har varit budskapet ...

Ny maskinvara

Detta meddelande får mig att installera "Okänd" maskinvara med skivor som kan ha kommit med denna hårdvara.

Jag har ingen aning om vad detta ber mig att installera.

Men jag försökte installera om vissa Leadtek programvara förra veckan efter att jag hade problem (höll jag får ett meddelande att ett bibliotek fil (DLL?) Saknades) när jag försöker använda Leadtek programmet (dvd skapa / redigeringsprogram).

Nu everytime I "starta upp" jag får "ny maskinvara hittad".

Finns det något sätt jag kan ta reda på vilken hårdvara det frågar mig om eller bara göra det så jag behöver inte stänga (bli av med den) den everytime ut?

Tankar?
Old 9 November 2007, 17:51
Givargruppen

Jag är ganska säker på att det betyder att en av de bitar av hårdvara i din dator inte har en drivrutin. Det kommer att visa detta meddelande vid start att uppmuntra dig att installera de drivrutiner som krävs för att använda den, det är därför det råder dig att göra detta genom att använda skivor som kan ha kommit med hårdvaran.

Du behöver bara ta reda på vilken maskinvara det är, och lappa den med rätt drivrutin. Tänk bara på att ordentligt få bort resterna av den gamla drivrutinen innan du installerar nya, annars kunde bli ännu värre problem.

Hoppas du får det fungerar, lycka till!

"Om du inte kan övertyga dem, förvirra dem!"
Old 9 November 2007, 18:10
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Insomnia View Post
Jag är ganska säker på att det betyder att en av de bitar av hårdvara i din dator inte har en drivrutin. Det kommer att visa detta meddelande vid start att uppmuntra dig att installera de drivrutiner som krävs för att använda den, det är därför det råder dig att göra detta genom att använda skivor som kan ha kommit med hårdvaran.

Du behöver bara ta reda på vilken maskinvara det är, och lappa den med rätt drivrutin. Tänk bara på att ordentligt få bort resterna av den gamla drivrutinen innan du installerar nya, annars kunde bli ännu värre problem.

Hoppas du får det fungerar, lycka till!
Tack för svaret.

Ya - det är problem jag har - Jag vet inte vilken maskinvara meddelandet syftar på. Jag har egentligen inte så mycket bakgrund inom datorer förutom att använda det regelbundet och installera programvaran udda här och där. Men med det sagt, kan jag brukar följa instruktioner och ta sig runt i "Computer World" Okej.
Det är bra råd att se till att jag bli av med "resterna" - Jag har varit på den vägen.

Finns det ett enkelt sätt att ta reda på vilken maskinvara meddelandet syftar på? Om jag tycker att veta att jag bara kunde få skivan och lapp på föraren - rätt?

Fler tankar?
Old 9 November 2007, 18:36
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Kona1984hawaii View Post
Det är bra råd att se till att jag bli av med "resterna" - Jag har varit på den vägen.
Så har jag min vän, så har jag * skakar på huvudet *

Nå, vad var det Leadtek sak du använde? Jag antar att det hade något att göra med din DVD-brännare? Jag är inte riktigt säker på om DVD-brännare / spelare behöver drivrutiner, men kanske är den skyldige.

Nog bäst att skicka systemets hårdvara, så att vi kan få en tur inuti datorn.

Old 9 November 2007, 23:23
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Insomnia View Post
Så har jag min vän, så har jag * skakar på huvudet *

Nå, vad var det Leadtek sak du använde? Jag antar att det hade något att göra med din DVD-brännare? Jag är inte riktigt säker på om DVD-brännare / spelare behöver drivrutiner, men kanske är den skyldige.

Nog bäst att skicka systemets hårdvara, så att vi kan få en tur inuti datorn.
Tyvärr - Jag var borta från datorn en stund.

Kan jag skicka mitt system maskinvara enkelt utan att titta igenom alla mina diskar?
Old 9 November 2007, 23:41
Givargruppen

Jag känner inte exakt om det är ett sätt att göra ... nog bäst att bara använda diag funktion ... Jag har aldrig använt det tidigare så jag blir någon hjälp. Bara hitta ett sätt att få din hårdvara och skicka tillbaka hit.

Ledsen!

Old 10 november 2007, 01:08
Givargruppen

Jag har sorterat ut tack.
Jag tittade på mina drivrutiner och det fanns ett problem med min PVR programvara så jag avinstallerade och sedan installerade programvaran. Jag förstår inte att "budskap" längre, men min fjärrkontroll till TV: n kommer inte wwork nu grrrrrrrr!
Jag har försökt ett par saker som byter ut batterierna och koppla bort och koppla in remote-kabeln på baksidan av min pc. Ingenting ännu.

Jag har kontrollerat enheten registeransvarige i egenskaperna på min dator och den säger att den fungerar.
Oh - bra - jag kan leva utan fjärr, men då igen är det förmodligen något enkelt och det bör fungera.

Alla idéer
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Borttagning av maskinvara Säker Felmeddelande Bubba General Hardware Chat 5 30 maj 2009 15:07
Startup Application Hjälp - Sätt ett. Exe-filen så att den start med fönster Sasstraliss Windows-operativsystem 1 4 maj 2009 09:52
Startup Meddelande stefanooh6 Virus, spionprogram och säkerhet 1 15 november 2008 18:27
Felmeddelande vid start deedee68 Virus, spionprogram och säkerhet 1 14:e sep 2008 08:34
NTLDR saknas meddelande vid start julez Windows-operativsystem 3 6 maj 2008 04:30
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.