mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Ny maskinvara - Uppgradering Liksom Crazy

Reply

Thread Tools
Old 25 juni 2009, 10:39
Givargruppen

Default Ny maskinvara - Uppgradering Liksom Crazy

Hej killar

Jag har varit uppgradering gillar galet denna sista stund, få saker så tänker de inte bra och jag vet inte vad man ska sätta sig på att vara ärlig. Jag havnt har en aning, för det finns alltid något som stör mig när jag får post, am alltid tjafsa om någonting

Min CPU / GPU är Q6600 & HD4850

Jag har alla mina övertid pennies sparas upp och jag funderar på att gå med en annan combo.

Det är det som är tänkt att få

Gainward GTX260
http://www.novatech.co.uk/novatech/specpage.html?GW-265

& För cpu, am fastnat mellan en E8500, Q8200/3/4 & Q9300 / 4

Har yous tror att det skulle vara värt att flytta från mitt nuvarande kombinationsrutan till detta kort och en av dessa processorer?

Är främst ute efter att uppgradera så att jag kan spela arma II på max inställningar

Jag skulle kunna avsluta alla denna uppgradering och går allt ut på en i7 och kanske GTX295, men det är vägen över min budget

Den HD4850 Jag har bara haft ett par månader och jag gjorde verkligen se mycket skillnad mellan 9600GT jag hade och detta HD4850 jag har nu, men det bra att veta att det betydde att vara snabbare än ett 9800GTX lämnar alla riktmärken av detta spel kloka jag sett ingen skillnad från dem, men i provbänk du kan se en stor så kallad fördel.

Am orolig Incase jag 260GTX sedan upptäcka att det isnt bättre än ett HD4850

CPU Jag har Q6600 även om det kan OC bättre än Q8200, de Q8200 är mycket nyare teknik med behandling ner till 45nm, vilket skulle Kinda lägga mig som en, kanske Q8400 är bättre. Då kanske de Q9300 / 4 Quad, skulle kunna vara ett bra val?

Det enda duell kärnan jag skulle tänka på att få är E8500, men skulle det vara att ta ett steg tillbaka från min Q6600?

Tyvärr för långa inlägg, hoppas någon kan ge mig upp cos i cant Jag ger på att

Hälsningar

Mitt System: Fred

Processor (s):
Q6600 G0@2.5GHz 1.088v
Moderkort:
Asus P5B Premium Vista Edition
RAM Minne:
4GB Corsair XMS2 DDR2 @ 280MHz
Grafikkort (s):
Nvidia Gainward GTX260 GoldenSample
Ljudkort:
Snart:)
Hårddisk (s):
WD 250 GB 16MB
Optisk enhet (er):
LG DVD-RW SATA
Mål / PSU:
CM Elite/OCZ780MXS
Kylning:
Xigmatek Dark Knight
Nätverk / Internet:
3.6Mbps ADSL
Monitor (s):
Targa 19 "TFT Widescreen 16:9
Operating System (s):
XP64Bit
Old 25 juni 2009, 10:51
Givargruppen

Ok din CPU är bra kompis, att grafikkortet ser bra ut vad planerar ni att göra med det spel HI MID lägsta?
Old 25 juni 2009, 10:56
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av mrberty View Post
Ok din CPU är bra kompis, att grafikkortet ser bra ut vad planerar ni att göra med det spel HI MID lägsta?
Hej Berty, tack för svar

Gläder mig att köra arma II på max inställningar eller mycket nära den. Tror du att Q6600 är ok Jag får prova det först och om det handtag och jag kanske inte ens behöver den här uppgraderingen.

Mycket frestande att satsa på de nyare Quad det 9300 iallafall

Intel vet hur man ihop människor

skål
Old 25 juni 2009, 11:28
Givargruppen

Hej ozzie mate, och inga problem om svaret linda väl med vad jag kan se din CPU och resten av ditt system är absolut bra att köra ArmaII PÅ max inställningar men jag skulle reccommened som du köpa följande grafikkort, med min erfarenhet av Följande kort x 2 i Bridge PCI-E är allt du behöver för att köra HD spel> www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=GX-168-AS&groupid=701&catid=56&subcat = Jag har följande kort (singel) i min pc och kör cod4 allt på max utan att bromsa eller förlust av FPS.
Old 25 juni 2009, 11:41
Givargruppen

Citat:
Hej ozzie mate, och inga problem om svaret linda väl med vad jag kan se din CPU och resten av ditt system är absolut bra att köra ArmaII PÅ max inställningar men jag skulle reccommened som du köpa följande grafikkort, med min erfarenhet av Följande kort x 2 i Bridge PCI-E är allt du behöver för att köra HD spel> www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=GX-168-AS&groupid=701&catid=56&subcat = Jag har följande kort (singel) i min pc och kör cod4 allt på max utan att bromsa eller förlust av FPS.

Hehe

Kortet jag har atm är HD4850 och tänkte att ändra det till GTX260, ya tror jag eller bara hålla HD4850

COD4 inga problem med fps, men arma II mäktiga tungt på CPU / GPU

Jag gillar den HD4850, men jag är inte wow! Om dig vet vad jag menar. Dess kämpar i FSX alltför
Old 25 juni 2009, 11:52
Givargruppen

Hmm Om den är stuggling atm du kan försöka 2 av dem på bron dubbla par, Det är ganska bra kort min vän för priset men jag dont HD spelet så om du verkligen vill få Max grafik ur din maskin du skulle behöva dyrare kort överbryggas. Jag hoppas att jag har någon form av hjälp Ozzie lycka till!
Old 25 juni 2009, 12:08
Givargruppen

Citat:
Hmm Om den är stuggling atm du kan försöka 2 av dem på bron dubbla par, Det är ganska bra kort min vän för priset men jag dont HD spelet så om du verkligen vill få Max grafik ur din maskin du skulle behöva dyrare kort överbryggas. Jag hoppas att jag har någon form av hjälp Ozzie lycka till!
Ja, HD4850s tillsammans skulle göra trick för Det skulle vara ännu billigare sätt att komma till samma punkt

Men min andra PCI-E slot är bara 4x eller 8x, tror att det skulle innebära att bara ett HD4850 skulle vara igång på 4 eller 8 och den andra på 16x. Jag tror att jag sett i manualen, om jag utnyttjar den 2: a PCI-E slot sedan 16x slot därefter kommer att bli 4 eller 8, så dubbla slag lol.

Mycket uppskattar ditt syfte Berty & välkommen till Computer Juice!

Ett stort tack
Old 25 juni 2009, 12:10
Givargruppen

Ja jag ser ditt problem nu ozzie, och sedan om du har bara 1x16 facket då skulle jag gå med att sälja nuvarande kort eller hålla det för reservdelar och sedan köpa en bättre mer Favorit slutet grafikkortet.
Old 25 juni 2009, 12:35
Givargruppen

Yeah man Det ser så anyhows väl GTX260 det.

Hoppas det kör vi lite bättre och al vara lycklig nog på det. Jag har en billig typ av HD4850 så kanske thats varför jag inte ser sin fulla potential

hälsningar
Old 25 juni 2009, 12:48
Givargruppen

Har icke du har ATI en kompis?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Crazy Raspberry Myror? duskmon10 General Hardware Chat 13 29 juni 2009 14:06
PC nedgången & pop ups dykning Herr galen! slem Virus, spionprogram och säkerhet 26 12 oktober 2008 10:47
Maskinvara uppgradering - Kompatibilitet Skyhook General Hardware Chat 4 6 december 2007 11:40
Vill folk gå galet på auktioner? mcbee Off Topic Discussion 4 30 august 2007 15:56
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.