![]() |
|
| |||
| |||
| Så sett ive hade samma dator för ca 1 och ett halvt år nu, ha i åtanke att det var inte så bra när jag först fick den ändå, och im bara undrar om jag skulle köpa massor av nya komponenter och göra detta till ett bättre, eller börja om från början och bygga en själv, eller kanske bara köpa en premade en ... Min specs; Mobo - Intel (R) 82801FB Ultra ATA Storage 2651 CPU - Intel (R) Pentium (R) 4 CPU 3.06GHz (2 CPU's) Grafikkort - NVIDIA GeForce 6200 LE 128MB RAM - 1024MB (1Gig) HDD - 160GB Hard Drive (osäker på vad göra) Komponenterna ive valde att uppgradera till; CPU -- Intel Core 2 Duo E6750 Conroe 2,66 4M delat L2-cache LGA 775 Processor Grafikkort - Leadtek PX8800GT 512MB Standard GeForce 8800GT 512MB 256-bit GDDR3 PCI-Express 2.0 HDCP Ready SLI Supported Video Card RAM - Något inom regionen av 2-4GB Genom att - Im kör Windows XP, ive fått veta att Vista sväljer RAM som fan, så jag tänkte att jag skulle berätta för er det. Så vad gör ni tror, uppgraderingar eller nya före-byggas dator eller bygga en från början? Tack på förhand .. |
|
| |||
| |||
| Triss i beror på vad man vill använda den för ... Jag kan inte mycket men jag förväntar mig någon som kan skulle kunna ge bättre råd om de visste vad du skulle göra med den. :) |
|
| |||
| |||
| Ja, det förmodligen bäst att tala om för oss vad du kommer att använda datorn, och då kan vi arbeta ut därifrån.
__________________ "Om du inte kan övertyga dem, förvirra dem!" |
|
| |||
| |||
| Gaming mesta, Photoshop, Sony Vegas Video Studio, något som kan ladda ganska snabb öppning grejer .. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Med tanke på din citerade användning, jag skulle rekommendera en ny utformning. Även i XP Photoshop är baggar och bandbredd hungriga och eventuella uppgraderingar till din nuvarande setup skulle inte göra det rättvisa när man tar hänsyn till kostnaden. Gammal teknik i nya priser, fortfarande runt priset av ny teknik på grund av att marknaden är så liten för det. Så säljarna kan komma undan laddar en premie. Om du bytt processorn för en E6850 (såvida du inte tänker oc'ing) och har 2 GB 1066MHz RAM. Matchade allt till en 20-22 "skärm, så du har en mördare bygga för alla tillämpningar.
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Computer låsa upp även efter att ersätta delar | lotty26 | General Hardware Chat | 1 | 15 juni 2009 18:29 |
| Jag behöver hjälp att välja Delar till en Spel Dator | iHatton | General Hardware Chat | 16 | 7 juni 2009 12:14 |
| Behöver stor hjälp om Uppgradering Computer Delar! | Dantzeil | General Hardware Chat | 12 | 7 mars 2009 21:12 |
| Dator delar | gmcomputerservices | General Hardware Chat | 10 | 18 december 2008 06:48 |
| Dator delar | Ta1da | General Hardware Chat | 7 | 7 juli 2007 09:45 |
| Thread Tools | |
| |