![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jag har byggt en ny dator men den fungerar inte. Jag vet inte vad orsaken till problemet är. Det är min första bygga så det finns en liten chans att något gjordes felaktigt, även om jag tror att jag gjorde allt rätt. Min delar (bara för att förtydliga, alla delar är nya från newegg): Core 2 Duo e8400 DFI bloodiron xfx 8800gts Seagate 320GB HD 4x1gb 677 avgörande ballistix RAM tuniq torn 700w thermaltake psu Allt befogenheter för en mycket kort tid, så stängs av och cykeln upprepas. Jag hör inga pip. Jag misstänka något att vara doa, men kan inte ens räkna ut vad det är. Stats: -Alla fall fläktar arbete. -Alla lysdioder arbete. -GPU fläkten fungerar. -Moderkort lyser. -DVD-enhet fungerar (öppnar) -CPU-fläkt fungerar. *** Jag har försökt: -Återställa moderkort -Att återanpassa CPU och HSF -Skärpning alla kablar och se till att allt är inkopplad korrekt -Reseating CPU -Ta bort hårddisken, DVD-enhet, alla utom 1 RAM-minne -Manuellt sätta på datorn med en skruvmejsel för att undvika en på-/av-knappen kort Snälla hjälp mig med alla möjliga lösningar. Jag tror att jag har minskat ner det till antingen psu, GPU och CPU. Snälla ge mig råd om vilken del det är så jag kan få ett utbyte tillåten tid. Tack på förhand. |
|
| |||
| |||
| Citat:
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Nej, skärmen visar inte någonting. |
|
| |||
| |||
| Har du tillgång till ett annat grafikkort då att försöka? Jag ser att du är i USA och det är för sent. Försök att sova på det och har en annan går på morgonen. Dessa problem är oftast något trivialt, men om du är trött du inte se det!
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Tja, inte för tillfället. Tror du att GPU är problemet? Fläkten på den snurrar och det finns ingen konstant pip som inte kom när jag koppla den. Anledningen till att skärmen inte får visa bios beror på (kanske jag inte göra denna del klar) - Datorn stängs av efter ca 3 sekunder och sedan omstartar själv. Det håller "försök att slå på" tills jag stänger av den. Jag antar att jag skulle få sova, men jag har felsökning ett tag så tror jag inte sova om det kommer att hjälpa mig ... :) Men jag tar ditt råd. Förhoppningsvis när jag vaknar kommer jag att få svar med några idéer som kommer att fungera. Även i morgon mitt Vista är på väg så jag ville ha det färdigt: / |
|
| |||
| |||
| Citat:
Ja, det saknas någon varning när du koppla ur fläkten är oroande. Vad göra när du tar bort grafikkortet och starta?
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Silly frågor kanske, men när Mike sa att ofta är det en enkel sak:
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är inte det GPU. Det är mest sannolikt att PSU, eventuellt moderkortet, troligen inte kommer att vara CPU.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Jag vill prova en annan PSU, en av skenorna inte får ge komponenter tillräckligt med ström. |
|
| |||
| |||
| Skulle det innebära att psu är defekt. Jag menar det är 700w ... |